Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 02:21
  #1
Medlem
Tja! Är inbiten trammare och är väl medveten om att risk dör andningsdepp finns när man blandar tram + bens. Har alltid varit jäkligt försiktig med just detta men idag handlade jag innan jag tänkte.

Har tagit 1400mg tram utspritt under dagen. Startdos vid 9 imorse på 800mg därefter har jag fyllt på med 200mg åt gången. Sista påfyllningen tram var ca 19:00.

Runt 13:00 tog jag 2mg ikto för att motverka ev kramprisk (detta gör jag alltid när jag doserar tram såpass högt.

Nu framåt natten hade jag såklart svårt att somna pga stimmulansen från tramadolen. Varpå jag intog 20mg stesolid, ca 01:00 helt utan tanke på ev andningsdepp. Måste fått något sorts hjärnsläpp då jag alltid är försiktig med just dessa blandningar.

Så min fråga till er är ifall jag ligger i riskzonen för andningsdepp, eller krävs det högre doser benso än vad jag har intagit?

Trammen har jag hög tollerans på. Benso har jag skapat lite tollerans på sista veckan då jag intagit 2mg ikto alt. 20 mg stess några kvällar i rad för att somna men då utan tramadol såklart.
__________________
Senast redigerad av Tatcher 2017-09-01 kl. 02:25. Anledning: Bättre rubrik
Citera
2017-09-01, 08:07
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Så individuellt.
Många har tagit de doserna utan fara, själv också.
Men det finns även de som inte alls klarat de doserna.

Man vet aldrig, det är det luriga.

Väl hög dos för att vara safe.

Hoppas allt gick bra för dig!
Citera
2017-09-01, 10:01
  #3
Medlem
Hehe tvingade mig vaken fram till ca 06:00. Nu vaknade jag så löste sig iaf
Citera
2017-09-05, 07:27
  #4
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatcher
Hehe tvingade mig vaken fram till ca 06:00. Nu vaknade jag så löste sig iaf

Alltid bra att sitta uppe om man känner sig osäker. Jag kan säga av egen erfarenhet, och då väger jag bara 60 kg, att jag blandat de flesta opiater tillsammans med bens. Hade du sagt att du svept en sjuttis också hade jag börjat oroa mig lite mer. Där bör man vara mer försiktig, när det kommer till opiat/opioider, benso och alkohol i kombination.

Vänligen,
Tjåppe
Citera
2017-09-11, 03:54
  #5
Medlem
För lite bzd, men tramadolen känns mer oroväckande då det är en hög dos.
Jag skulle mer oroa mig för grandmal, men om du känner en låg andningsfrekvens så borde du uppsöka sjukhus.

Jag hade gjort det i vilket fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback