Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-01, 01:29
  #1
Medlem
Alkohol har aldrig varit min grej riktigt, så jag dricker mycket, mycket sällan och har aldrig haft några perioder där jag dricker varje dag osv. Några gånger om året max, ibland 0 gånger om året.

Hur som helst så ibland alltså vissa gånger jag dricker så uppnår jag eufori av alkohol, men det händer inte alltid.

Förra nyåret drack jag t.ex. 5 st 4% cider och några starköl och fick den där euforiska känslan en kort stund bara några minuter en period under fyllan. I mars när jag drack en hel jägermeister(lilla flaskan) så fick jag ingen eufori alls, blev bara seg. Skiljer sig fyllan mellan olika drycker?

Hur mycket behöver ni dricka för att få glädje/eufori?
Citera
2017-09-01, 01:31
  #2
Medlem
Vad innebär eufori?

Har aldrig upplevt den känslan på alkohol, visst man kan ha kul och trevligt och jag dricker svinofta. Men någon eufori? Nja säger jag. Då krävs det starkare saker.
Citera
2017-09-01, 15:41
  #3
Medlem
kanske dags att testa nåt annat om du vill uppnå eufori. Alkohol is not the way
Citera
2017-09-01, 17:49
  #4
Medlem
Kolreds avatar
Det närmsta som jag har kommit eufori med alkohol var första gången annars kan jag inte säga att alkohol har lett mig till eufori. Mycket annat, men inte eufori.

Kan det handla om frekvensen för ditt drickande?
Citera
2017-09-01, 23:04
  #5
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Förra nyåret drack jag t.ex. 5 st 4% cider och några starköl och fick den där euforiska känslan en kort stund.

Du blev alltså euforisk av vanlig frukost.

(fulcitering av Sockerconny)

Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Hur mycket behöver ni dricka för att få glädje/eufori?

Allvarligt talat, att ens diskutera "eufori" i detta sammanhang känns mest som en rödflagg.

Sällskapet är sådär 90% när man är ute och intar vuxendryck. Med rätt dryckesbröder kan ett par enstaka liter öl utsträckt på en helkväll vara mer än tillräckligt. Typ gränsfall att ens behöva ringa taxi vid läggdags.

Om man däremot sitter hemma och super sig redlös framför TVn ... Tja, kan man uppleva eufori framför senaste dokusåpan i all i sin ensamhet, så får man väl ta vad som bjuds här i livet.
Citera
2017-09-01, 23:21
  #6
Medlem
RZLAs avatar
Gladfylla= så ren sprit som möjligt i lagoma mängder; vodka eller gin. * nickande jävla smiley*
Citera
2017-09-02, 20:52
  #7
Medlem
Ett glädjerus menar jag. Eufori kanske var för starkt uttryck. Jag menar alltså att jag ibland inte når det tillståndet när allting känns kul osv.
Citera
2017-09-06, 21:48
  #8
Medlem
Ergolins avatar
Detta upplevde jag konsekevent när jag brukade alkohol fram till ungefär ett år sedan. En stark eufori ofta följd av en nostalgitripp. I mitt fall försvann det efter att jag började dricka mer frekvent och har sedan dess förgäves försökt återkalla känslan
Citera
2017-09-09, 13:25
  #9
Medlem
Alkohol har sällan i sig givit mig eufori (snarare sällskapet i sammanhanget), bara något slags lugn (i bästa fall). Nu dricker jag öht inte längre och kan säga att alkohol är rena råttgiftet, i alla fall i stora mängder.
När jag var yngre drack jag stundom för att uppnå bakfyllan dagen efter. En bra bakfylla (utan huvudvärk, illamående eller återställare) var iaf mitt vis att bli glad, kreativ och rätt obekymrad om det mesta.

Jag tror att du som dricker mkt lite, men undrar över euforin och när den inträffar lär märka att det inte kommer att ske. Tar du i för mycket blir du för full, spyr och får troligtvis en hemsk baksmälla.
Och för lite ger dig i bästa fall en viss avslappning.

My honest opinion.
Citera
2017-09-10, 00:29
  #10
Medlem
En fördel är om du har ekonomi. (mer sprit ju roligare & mindre stressande)
Jag köpte idag 10st 500cl burkar 7.2% öl, det blev en småstressig "halv-fylla".

Om du vill ha eufori
Köp 4st burkar 7% Kopparbergs päroncider 440cl.
Dra i dig dem samtidigt som du startar din favoritmusik spelas,duschar,bäddar om & börjar laga mat.
i ett lungt tempo.

En låt jag brukar starta min helgfylla med är The Go-Go's - Vacation https://youtu.be/2RHTiXvELNg
Sen resten av sprit på kylning, i mitt fall blir det oftast 16 burkar Sofiero 7.5% öl (på en helg).

Sen brukar jag ha 2st cdskivor i min cdspelare med FAVORITMUSIK (som går snabbare och & snabbare & hårdare bas.)
Som jag lyssnar på i en bra bitrate, med hörlurar så man kan gasa på ordentligt.

Sen brukar jag gegga runt i köket i 1-2 timmar,lagar mat % dricker cider & Sofiero 7.5% öl.
Hacka gräslök,potatis,en stekpanna till en köttbit/friterad fisk,en till sås etc.
Jag nördar ner mig i mat när jag super till, sjunger med lite.
Här är det gott med en drink eller likör.

Sen brukar jag alltid ha en film eller tv-serie laddad & klar.
Men musiken & att ha roligt är a och o.
Det är inget kul med en knäckemacka & kaviar & en film man sett 20ggr att se fram emot.

Sen kanske man avslutar kvällen som en torrlagd sill smuttandes på en vaniljshake.
Behemoth - O Father O Satan O Sun!
https://youtu.be/ji1tCcIgH5U
__________________
Senast redigerad av greenhat 2017-09-10 kl. 01:04.
Citera
2018-06-15, 12:34
  #11
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Vad innebär eufori?

Har aldrig upplevt den känslan på alkohol, visst man kan ha kul och trevligt och jag dricker svinofta. Men någon eufori? Nja säger jag. Då krävs det starkare saker.

det är, åtminstonde på tyngre droger när det känns som att du (själen) lämnar kroppen och tar med dig all possitiv energi och seglar in i en annan dimension och lämnar kvar all negativ energi i kroppen. Du känner dig helt jävla king helt enkelt
Citera
2018-06-15, 21:40
  #12
Medlem
ekerilars avatar
Den ultimata känslan är när man har druckit två öl och precis påbörjat den tredje. Känslan blir inte bättre än så. Sedan går det bara utför.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback