Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 00:49
  #1
Medlem
fibbe123s avatar
Tjena! Det är så här att jag och min familj tänkte åka på resa i frankrike om cirka 1 månad. Jag och min bror har bestämt oss för att käka på nån riktigt fin restaurang en hel brakmiddag. Sen förmodligen dricka något fint gott vin eller champagne.

Grejen är att edward blom snackade i någon video om att han brukade ta en fest prilla någon gång ibland. Så finns det något tillfälle att ta en riktigt fin snus än i frankrike på en fin restaurang. Jag snusar oftast kaliber eller lundgrens. Tänkte självklart köra på lös finns det någon riktigt fin snus. Eller ska jag kanske köra på en ciggar istället vet inte riktigt kom med förslag
Citera
2017-09-01, 00:52
  #2
Medlem
Kom ihåg att köp snuset i Sverige bara, snus är förbjudet att sälja inom hela EU.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2017-09-01 kl. 00:57.
Citera
2017-09-01, 09:04
  #3
Medlem
kebabloves avatar
Om dessa finns kvar såhär mitt mellan åren skulle jag rekommendera general kardus. Ett mer "handgjort" snus med nya spännande smaker varje år som oftast håller väldigt hög klass. Kan du inte få tag i detta så är general Mackmyra ett av de mer exklusiva smakerna du kan få tag på. Klassisk generalsmak men med ett stort inslag av Mackmyra whisky. Riktigt gott ! Kan dock skära sig med eftersmaken av maten eller med vinet (varför ska ni dricka vinet EFTER maten?) då whisky och vin inte känns som världens bästa kombo. Pröva dig fram för att se vilka smaker som gifter sig
Citera
2017-09-01, 09:14
  #4
Medlem
TobaksHasses avatar
Kardus är väl det enda egentliga"finsnuset" nu mer. Det är ett snus som tillverkas av "skuren" tobak och inte mald som all annan snustobak.
Om Göteborgs Rapé inte gått ifrån sin rivna tobak (och funnits i andra smaker) skulle jag nog rekommenderat Rapé i stället, men nu har namnet förlorat sin ursprungliga betydelse. Annars är riven tobak snäppet bättre än skuren/klippt (enligt mig).
Men Annas kan man göra sitt eget snus vilket nog skulle slå det mesta (speciellt om man odlar tobaken själv men det hinner du ju inte)..
Citera
2017-09-01, 17:54
  #5
Medlem
Kolreds avatar
Det kanske bara är en klassisk enhörning i snus sammanhang, men Køpenhavn kanske? Jag har inte en aning om hur det smakar eller om det kan ses som exklusivt, men jag snackade med en kille för länge sedan som menade att detta var det främsta snuset (han kräktes något senare hängandes ut ur ett köksfönster).
Citera
2017-09-01, 18:45
  #6
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred
Det kanske bara är en klassisk enhörning i snus sammanhang, men Køpenhavn kanske? Jag har inte en aning om hur det smakar eller om det kan ses som exklusivt, men jag snackade med en kille för länge sedan som menade att detta var det främsta snuset (han kräktes något senare hängandes ut ur ett köksfönster).
Inte illa, jag har snusat det för länge sedan, gillar man mint och har en spott kopp eller något i närheten så.. Öppna gärna dosan innan den där fina resturangen iaf och testa. Som svensk älskar du detta eller också hatar du det (finns inget mellanläge). Men det är long-cut snus som jag nästan skulle kalla för tuggtobak.
Citera
2017-09-02, 18:02
  #7
Medlem
fibbe123s avatar
Tack så mycket! Ska bli en spännande upplevelse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback