• 6 844 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 854 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Källa på det du påstår - tack. Bara det faktum att Trump vann valet mha uttalanden som att bygga en fel djävla mur längs med gränsen mot Mexiko för att hålla illegala invandrare borta - tyder ju på att de ställer till en hel del och inte gjort sig populära i USA.

Ditt uttalande nu låter rätt mycket som Erik Knullenhaag och Miljöpartiets verklighetsfrånvända svammel om att mångkultur minsann är jättebra...
Det Trump framför allt försökt ta poäng på är arbetstillfällen. Dvs förbjuda import respektive kasta ut immigranter. Så muren är främst för att stoppa mexikaner från att komma och arbeta billigt.
Citera
2017-09-01, 13:31
Medlem
skunkjobbs avatar
Nä det är inte "fake news", det är inte "news" överhuvudtaget. Det är en knäppgök på en djävla blogg och bara skitsnack. Så djävla enkelt är det.
Citera
2017-09-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Källa på det du påstår - tack. Bara det faktum att Trump vann valet mha uttalanden som att bygga en fel djävla mur längs med gränsen mot Mexiko för att hålla illegala invandrare borta - tyder ju på att de ställer till en hel del och inte gjort sig populära i USA.

Ditt uttalande nu låter rätt mycket som Erik Knullenhaag och Miljöpartiets verklighetsfrånvända svammel om att mångkultur minsann är jättebra...

Men för helv... Du kan väl inte använda något Trump säger för att bilda en uppfattning om hur verkligheten ser ut! Ta mig fan ALLT han säger är ju total dynga. Gubben är ju fan psyksjuk mytoman så det skriker om det! Han får ju Löfven att framstå som kompetent i jämförelse, vilken är en en jävla bragd av gigantiska proportioner. Att han vann kan inte härledas till ett ensamt uttalande/påstående, så man kan inte säga att han vann på grund av muren, eller att det bevisar att USA har ett reellt problem med illegal invandring. Du har minst sagt en märklig slutledningsförmåga.

USA är inte Sverige, och deras invandring är helt annorlunda än vår, något som framgick av det jag skrev. Sveriges totala fiasko säger inte ett skit om USA, så att likna det jag skrev med miljöpartistiskt svammel, är sådant irrelevant mongo-dravel en miljöpartist med foliehatt skulle kunna hävda. Hur du fick "USA har tusen gånger bättre integration än Sverige" till miljöpartiskt multi-kulti-vurmande är mysko. Nu blev jag fan sur. Att bli jämförd med miljöpartiskt skräp är fan den värsta förolämpningen jag har råkat ut för på Flashback. Satan i gatan, säger jag. De där jävla grönsakskommunisterna är ju precis som Trump helt jävla aptokigt dyngmongo!
Citera
2017-09-01, 14:23
Medlem
Frågan är om inte Putin är ett större hot
Citera
2017-09-02, 00:02
Moderator
Jeckes avatar
Tramsigt påstående.
Sverige utgör inte ett militärt hot, oavsett hur många terrorister vi har i landet.
Terrorism är inte ett militärt problem, de är ett polisiärt problem.

Man stoppar terrorister från Sverige att begå terrordåd i andra länder genom att stärkta gränskontroller. Inte genom att ta till en fullskalig militärinvasion, där det är troligt att även Sveriges illa åtgångna försvar kommer orsaka långt fler förluster än vad en hel bunt terrorister kan lyckas med på rätt många år.
Citera
2017-09-02, 16:38
Medlem
Nehejs avatar
Så NATO skulle invadera Sverige för att det finns många invandrare här, i så fall så skulle väl NATO första kanske se sig omkring i sina egna medlemsländer, knappast så att länder som Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge, Italien, Grekland är fria från vad du kallar för "musslor".
Citera
2017-09-02, 19:11
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Så NATO skulle invadera Sverige för att det finns många invandrare här, i så fall så skulle väl NATO första kanske se sig omkring i sina egna medlemsländer, knappast så att länder som Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge, Italien, Grekland är fria från vad du kallar för "musslor".

Eller NATO-länderna Turkiet, Albanien, Bulgarien, Frankrike, Belgien, Nederländerna, Tyskland, Grekland, Storbritannien och Danmark, som alla har en lika stor, eller större andel muslimer i landet....

Eller om nu detta inbillade hot var länder med relativt många muslimer, som finns i närheten av NATO-länder, även Iran, Irak, Syrien, Tunisien, Algeriet, Marocko, Bosnien, Österrike, Makedonien/Västbulgarien, Montenegro, Schweiz och Ryssland.
Citera
2017-09-03, 12:07
Moderator
Dejads avatar
Flyttar till mer passande forum.

Vapen och militär --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2