Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 19:27
  #13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ledsen, men du har fel.
Såhär står det som kommentar till 3§: I praxis har högsta domstolen sagt att om en mor dödar sitt barn under de första sju månaderna efter förlossningen kan hon dömas för barnadråp. Om barnets far dödar sitt barn döms han för mord (alternativt dråp) och om modern är medverkande till att döda barnet kan hon dömas för medverkan till barnadråp. Fadern kan aldrig dömas för medverkan till barnadråp utan i hans fall blir det även där tal om att döma honom för medverkan till mord 1 § alternativt medverkan till dråp 2 §.

Kan det sägas tydligare än så?

Det fetade ... fundera på de orden och återkom
Citera
2017-09-02, 19:32
  #14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fetade ... fundera på de orden och återkom
Jag säger detsamma. Den ene kan dömas för mord, den andre endast för dråp.
Frågor på det?
Citera
2017-09-02, 21:08
  #15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag säger detsamma. Den ene kan dömas för mord, den andre endast för dråp.
Frågor på det?
Nej, faktiskt inga alls eftersom jag är medveten om att enbart mammor som fött barn kan få förlossnings och/eller amningspsykos ...

Män blir nämligen inte vare sig förlösta eller ammar ...


Däremot ljuger du när du hävdar att mammor inte kan dömas för mord -- precis som jag säger så är rubriceringen bara giltig/gångbar om mamman har problematiken .. inte annars...
Citera
2017-09-03, 08:08
  #16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, faktiskt inga alls eftersom jag är medveten om att enbart mammor som fött barn kan få förlossnings och/eller amningspsykos ...

Män blir nämligen inte vare sig förlösta eller ammar ...


Däremot ljuger du när du hävdar att mammor inte kan dömas för mord -- precis som jag säger så är rubriceringen bara giltig/gångbar om mamman har problematiken .. inte annars...
Nej, jag ljuger inte, det är nog svensk lag som ljuger i så fall eller nån kommentar från HD som gör det i så fall.

Och sen stämmer inte ditt påstående. Jag ammar nästan hela tiden och de har alla varif vuxna bid den...
Citera
2017-09-05, 22:34
  #17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Om lagstiftningen indirekt förtrycker män för att den inte är anpassad efter hur kvinnor beter sig. Vad skulle kunna vara lösningen på problemet isf?

Äh, lösning och lösning...för oss kvinnor är ju lagtexten bra som den är. Karlar är ju mobboffer och på 1600-talet var det vi kvinnor som blev mobbade. Det är ett gruppsykologiskt fenomen som varierar över tid, och varje tid har sina syndabockar. För hundra år sedan var negrerna och zigenarna mobboffren, medan idag är det sydeuropéer och kristna som får bära hundhuvudet.

Rättsväsendet är till för att mobba de grupper som svenska folket ogillar, och för tillfället är karlar en sådan grupp. Straffet är därmed inte korrigerande i sig, utan främst tillfredställande och förnöjande. Feministisk skadeglädje, som det ju heter.
Citera
2017-09-29, 11:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, faktiskt inga alls eftersom jag är medveten om att enbart mammor som fött barn kan få förlossnings och/eller amningspsykos ...

Män blir nämligen inte vare sig förlösta eller ammar ...


Däremot ljuger du när du hävdar att mammor inte kan dömas för mord -- precis som jag säger så är rubriceringen bara giltig/gångbar om mamman har problematiken .. inte annars...
Du glömmer bort transmän som både identifierar sig som män och har man som juridiskt kön, men har kvar livmodern och kan föda barn. För något år sedan var det en transman som fick juridiska problem med att ens komma in på en förlossningsenhet som patient. Och vad gäller amning finns det faktiskt, på grund av hormonstörande miljöföroreningar, även cismän som avger bröstmjölk.

Lite mer transhumanistiskt anser jag att även cismän har rätt att operera in en konstgjord livmoder och fortsätta att identifiera sig som män utan att råka illa ut juridiskt eller socialt för det.
Citera
2017-09-29, 13:01
  #19
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Självklart är det så, all seriös forskning säger att våldet mellan könen är 50/50 men dom som döms för partnervåld i Sverige är 99% män.
Finns inget viktigare för svenska feminister än att få behålla våldsmonopolet, sen vi gått i dagis har vi matats med att pojkar inte får slå flickor och flickor får göra vad dom vill och behöver inte bry sig om konsekvenser. Det tänket har sen kvinnor hela livet och det påverkar män med och därför är rättsrötan total och män saknar mer eller mindre rättssäkerhet i fall mot kvinnor.
Citera
2017-09-29, 13:53
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Självklart är det så, all seriös forskning säger att våldet mellan könen är 50/50 men dom som döms för partnervåld i Sverige är 99% män.
Finns inget viktigare för svenska feminister än att få behålla våldsmonopolet, sen vi gått i dagis har vi matats med att pojkar inte får slå flickor och flickor får göra vad dom vill och behöver inte bry sig om konsekvenser. Det tänket har sen kvinnor hela livet och det påverkar män med och därför är rättsrötan total och män saknar mer eller mindre rättssäkerhet i fall mot kvinnor.
Biologistiska argument om att män "av naturen" är våldsammare än kvinnor är en viktig orsak till att anmälningar om kvinnliga våldsbrottslingar läggs ner. Vad gäller själva utredningsproblemets existens, att kvinnliga våldsbrottslingar mycket sällan går vidare till åtal, har JordeIsPlatt rätt. Det är bara det att han har fel om orsakerna. Konstigt att en annan användare påstod att jag var "tokfeminist" för att jag sa just att våldtäkterna är jämnt könsfördelade, och denna andra användare som säger sig vara mot tokfeminism sa att det uteslutande är män som våldtar, samt mina svar på det:
(FB) Hur får vi slut på våldtäkterna?
(FB) Hur får vi slut på våldtäkterna?

Kanske dags att JordenIsPlatt och Naknekejsaren börjar anklaga varandra för att vara tokfeminister?
Citera
2017-09-29, 14:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

Min andra tes är att kvinnors brottslighet är precis lika utbredd och allvarlig som mäns, men tar sig andra former. Men att vi har överseende med denna eftersom kvinnor är den grupp i samhället som historiskt haft mest reell makt.

Många kvinnor är direkt medhjälpare till brott, det är kanke inte de som slår ihjäl folk, men skyddar sin man, underlättar, beställer brottet etc. Ta sedan de som försörjer sig på kriminalitet som mannen begår, det borde också vara kriminellt.

Kvinnor begår grövre brott via en proxy, så att säga. Ett annat sätt att se på det är att de är cheferna bakom brottslingen, dvs de som drar in frukterna av underhuggarens arbete.
Citera
2017-09-29, 14:33
  #22
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Biologistiska argument om att män "av naturen" är våldsammare än kvinnor är en viktig orsak till att anmälningar om kvinnliga våldsbrottslingar läggs ner. Vad gäller själva utredningsproblemets existens, att kvinnliga våldsbrottslingar mycket sällan går vidare till åtal, har JordeIsPlatt rätt. Det är bara det att han har fel om orsakerna. Konstigt att en annan användare påstod att jag var "tokfeminist" för att jag sa just att våldtäkterna är jämnt könsfördelade, och denna andra användare som säger sig vara mot tokfeminism sa att det uteslutande är män som våldtar, samt mina svar på det:
(FB) Hur får vi slut på våldtäkterna?
(FB) Hur får vi slut på våldtäkterna?

Kanske dags att JordenIsPlatt och Naknekejsaren börjar anklaga varandra för att vara tokfeminister?

Nej biologi är helt irrelevant för frågan, varför det ser ut som det gör är pga stenhård feministisk indoktrinering i åtminstone 50 års tid, det är ingen slump att det ser ut som det gör i våra domstolar utan det är detta feminister alltid har strävat efter. Ni kan inte längre förneka vad ni skapat, det är enbart barnsligt och ingen köper era ursäkter.
Citera
2017-09-29, 15:27
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Självklart är det så, all seriös forskning säger att våldet mellan könen är 50/50 men dom som döms för partnervåld i Sverige är 99% män.
Finns inget viktigare för svenska feminister än att få behålla våldsmonopolet...

Ja, kvinnor begår i högre utsträckning brott mot nära och kära, särskilt då människor i beroendeställning som varken kan anmäla eller skydda sig. Mörkertalet för kvinnors våldsbrott är gigantiskt, och det fåtal som anmäls tas inte seriöst, utan bortförklsras.
Citera
2017-09-29, 16:19
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej biologi är helt irrelevant för frågan, varför det ser ut som det gör är pga stenhård feministisk indoktrinering i åtminstone 50 års tid, det är ingen slump att det ser ut som det gör i våra domstolar utan det är detta feminister alltid har strävat efter. Ni kan inte längre förneka vad ni skapat, det är enbart barnsligt och ingen köper era ursäkter.
Jag påpekar att det är massor av kvinnor som kommer undan med våldsbrott på grund av att polisen inte utreder det. Det skulle aldrig en tokfeminist som Gudrun Schyman säga. Om du buntar ihop mig med tokfeministerna snackar du alltså dödynga.

Frågan om det finns någon "stenhård feministisk indoktrinering" är irrelevant, då effekten av en sådan i polis hade varit identisk med den av biologistisk indoktrinering om "empatistörda" och "impulsiva" män. Förresten varför säger du domstolar nu, när du tidigare alltid påpekade att problemet uppstår redan på polisstadiet innan domstol ens kopplas in?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback