Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-11, 10:18
  #25
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tucker
Det är många här som inte vet något om vad dom svar om.
När bilden på en fortkörare kommer till handläggaren så är det bara föraren som tittas på.
Bilens ägares körkortsbild tas fram stämmer inte dessa två så händer inget mer.
Dom får inte ens kolla upp övriga på samma adress.

Ironiskt nog så vet du inte vad du snackar om. Du har fel. De får kolla upp folk skrivna på samma adress och det gör de också, förutsatt att bilden är tydlig. I de flesta fall är bilden inte tillräckligt tydlig och då avskrivs ärendet direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tucker
Vet det själv, kört med fruns bil och vet att jag blev fotad (redig blixt som flera skriver), inget hände.
sen har jag hört av andra att dom känner någon som fått brev hem med fråga om vem som kört, men ingen i första person, så jag tar det med en nypa salt. Skulle eventuellt vara företag, men även det undrar jag över då jag har företagsbil men aldrig fått något brev till mitt företag, ja jag har lyckats bli fotad med den oxå..

Både företag och privatpersoner kan få hem dessa brev. Vad din kompis kusins pappas svärmor råkade ut för är bara anekdoter. Bara för att inte du känner någon som råkat ut för det betyder inte att det inte händer. Men som sagt ovan, det kräver att både ansikte och registreringsskylt är tydliga på bilden. De gånger du blivit fotad med företagsbilen så har fotot i så fall varit undermåligt.
Citera
2017-09-13, 18:25
  #26
Medlem
Såg att det var en massa som hade skrivit. Jag orkar inte berätta vrf jag var tvungen o köra hem för att det är en lång berättelse. Men det har nu väl gått två veckor och inget har kommit. Det var ju sent på natten och dålig belysning även om kameran hade tagit ett foto på mig misstänker jag att det var en suddig bild. För det andra så har jag sätt det vita skenet i fartkamerorna och det är från bilens strålkastare. För i övrigt har jag klarat teorin och nu har jag förarprovet. Säg att jag har tagit körkortet kan jag bli dömd? Ifall jag kan vad blir då straffet? Sedan vrf säger alla så olika liksom alla har ju helt olika uppfattningar här om saker och ting.
Citera
2017-09-14, 13:27
  #27
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svtr
när jag kollade in i radarn aåg jag den att blinka vit. Det var ingen blixt bara en vit sken. jag körde inte föe fort heller vid radarn. Jag saknar körkort och ska ha provet nu om 2 veckor. Vet att det är dumt o köra utan körkortet men var tvungen få bilen hem. Så har jag fastnat eller inte? om jag har fastnar vad händer boys? Kan jag neka att det är jag?
Glömde även lägga till att jag tror att den vita lysen lyste liksom inte när jag passerade det var innan jag passera typ 30-60m innan. o jag la märke i det när jag såg den blinka. den var svag inget stark o blev inte bländad eller något.
Blinkade den eller lyste fast?
Citat:
Ursprungligen postat av svtr
Tjan Idag vid 2200 tiden så körde jag med min bil. Jag stanade och kollade att jag inte körde för fort innan radarn hade jag något hög fart men
Har du inte kört för fort har du inte triggat en fartkamera.

Citat:
Ursprungligen postat av svtr
Sedan vrf säger alla så olika liksom alla har ju helt olika uppfattningar här om saker och ting.
För att det är ett forum, inte din kundtjänst. De flesta blir inte fotade av kameror, eller har fog att oroa sig för det som somliga, så vad väntar du dig?
Citera
2017-09-14, 18:16
  #28
Medlem
Minns inte nu hur det var men såg en kort stund ett vit sken. Liksom jg har frågat andra gällabde det häe och dom äger att åker du fast så bör den kamera blixtra för jävligt. Sen har det väl paserat nu 2 veckor och har läst att handlegnings tiderna är oftast 10 dagar.
Jo självklart är vet jag att det här är inte min kundtjänst men alla här verkar bete sig som om dom var perfekta. Jag har tillbringat en hel del tid här på flashback många år och det känns som att alla som är bakom skärmen är superhjältar, har aldrig i sitt liv gjort något misstag eller något liknande. Dom är perfekta. Men jag har läst alla era kommentarer och är öppen för fler. Även om jag inte åkt fast kanske detta kan hjälpa andra
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback