Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 20:43
  #1
Medlem
Tja!

Jag har haft problem väldigt länge nu med en av mina skärmar som är en BenQ GL2460, tror det kallas screen tearing eller något liknande som uppstår.
Brukar oftast uppstå när jag spelar på min andra skärm som är en BenQ XL2411T och när då BenQ GL2460 har någon slags video i fullskärm, antingen på youtube eller annan plattformoch VLC media player.

Har senaste nvidia drivers och försökt bytt hmdi kabel till dvi-d. Sedan har jag försökt med v-sync men inget sådant verkar funka.

Här har ni videon på hur det ser ut:
https://streamable.com/p58oa

Och här är bilder på mina nvidia inställningar:
http://imgur.com/a/ALf5a
Citera
2017-08-31, 22:35
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har du provat en annan media spelare tex mpc?
Men skärmen funkar som den ska så länge du inte spelare upp nån media och det är endast i helskärms läge det ballar ur?
Citera
2017-09-01, 01:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Har du provat en annan media spelare tex mpc?
Men skärmen funkar som den ska så länge du inte spelare upp nån media och det är endast i helskärms läge det ballar ur?

Har provat, youtube, VLC, Windows media player och dreamfilm i helskärm. Alla dessa gör så det uppstår, min andra skärm fungerar galant utan några helst problem. Men denna vill konstigt nog bete sig så.

Det är bara i helskärmsläge den ballar ur.
Citera
2017-09-01, 05:21
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-09-01, 09:38
  #5
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckeGG
Har provat, youtube, VLC, Windows media player och dreamfilm i helskärm. Alla dessa gör så det uppstår, min andra skärm fungerar galant utan några helst problem. Men denna vill konstigt nog bete sig så.

Det är bara i helskärmsläge den ballar ur.
Prova sätt den skärm som primär skärm om den inte redan är det, annars testa äldre drivrutiner eller kanske t.o.m. VGA kabel om du har en sådan.
Citera
2017-09-01, 14:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Prova sätt den skärm som primär skärm om den inte redan är det, annars testa äldre drivrutiner eller kanske t.o.m. VGA kabel om du har en sådan.

Vill helst ha den andra som är en BenQ XL2411T som är på 144hz som primär, men kan nog testa äldre drivrutiner kanske. Använder för tillfället en VGA kabel som går in i en DVI-I adapter till DVI-I port faktiskt.
Citera
2017-09-01, 17:42
  #7
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckeGG
Vill helst ha den andra som är en BenQ XL2411T som är på 144hz som primär, men kan nog testa äldre drivrutiner kanske. Använder för tillfället en VGA kabel som går in i en DVI-I adapter till DVI-I port faktiskt.
Det är förståeligt, tänkte mest på att det inte blev nån krock där för att utesluta de.

Vad har du för grafikkort?
Har du bytt DVI port så att det inte är den som glappar?
Citera
2017-09-01, 18:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckeGG
Vill helst ha den andra som är en BenQ XL2411T som är på 144hz som primär, men kan nog testa äldre drivrutiner kanske. Använder för tillfället en VGA kabel som går in i en DVI-I adapter till DVI-I port faktiskt.
Känns som att i fullskärmsläge så växlar grafikkortet över till en bildfrekvens som din skärm inte klarar - kanske samma bildfrekvens som den vänstra bildskärmen kör.

Finns det någon färskare beta-version av drivrutin du kan prova att installera? Eller möjligen som tidigare nämnts en äldre drivrutin.
Citera
2017-09-01, 22:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Det är förståeligt, tänkte mest på att det inte blev nån krock där för att utesluta de.

Vad har du för grafikkort?
Har du bytt DVI port så att det inte är den som glappar?

MSI GeForce GTX 970 Gaming.
Kan testa det!
Citera
2017-09-01, 22:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Känns som att i fullskärmsläge så växlar grafikkortet över till en bildfrekvens som din skärm inte klarar - kanske samma bildfrekvens som den vänstra bildskärmen kör.

Finns det någon färskare beta-version av drivrutin du kan prova att installera? Eller möjligen som tidigare nämnts en äldre drivrutin.

Ska testa först att ställa om den andra skärmen till 60hz.

Förresten har använt mig av det här forumet för att fixa med Elgato Game Capture för att spela in skärmen, så har det nu: http://ltroyalshrimp.com/guides/how-...the-same-time/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback