Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-18, 21:48
  #49
Medlem
lazystars avatar
Jag såg henne på en Uffe Lundell konsert för tiotalet år sedan hånglandes med en mycket ung man
Citera
2016-09-19, 12:11
  #50
Medlem
Sqeptisks avatar
Har svårt att förstå flera skribenters fäbless för MR:s yttre?
Kvinnor kan, förutsatt att sköter sig och inte lägger på sig onödig övervikt, faktiskt vara attraktiva långt upp i åldrarna. Låt oss konstatera att MR inte är en sådan kvinna
Citera
2016-09-27, 13:47
  #51
Medlem
Foerklaedeshaexans avatar
Marianne Rundström har skrivit en bok som kom ut i augusti, Passé: de ofrivilliga pensionärerna. Hon vill inte gå i pension, för hon anser att hon har mycket kvar att ge. Hon gnäller om att man inte får behålla sitt fasta jobb på SVT när man fyllt sextiosju. Hon har jobbat där i cirka fyrtio år och tycker att hon ska få fortsätta göra det tills Vår Herre sätter stopp för det. Lätt för henne att tycka, hon har ju inte torkat åldringar i rumpan, gjort tunga lyft eller handskats med skäggbarn under de där fyrtio åren. Kärringen har fått en del andra att medverka i boken, däribland Gudrun Schyman. Det bådar väl gott?
Citera
2016-12-28, 09:17
  #52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Minns när jag efter en tid på dekis för kanske femtontalet år sedan hade provsmakningar (fika, kakor, hands-on market research, icke-kvalitativt kvant-metod... ) och MR kommer farande... Är det Hemköp som ligger under Åhléns? Hon rev ner en massa prylar från en hylla, bara sket i det och gick vidare, det fick personalen ta hand om, typ...

Sorry för lågkaratskvaller... ...men tycker sådana detaljer i ens privatliv säger en hel del om en människa. Dessutom är hon en undermålig både stilist och verkande journalist, samt enligt en god vän till mig - och jag håller med - ful! Men det är ju inte hennes förskyllan!
Citera
2017-01-01, 14:48
  #53
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Jag håller med föregående talare. Marianne är fullständigt korkad. Jag har tvingats sitta och se på hennes programledarskap i dagar. Jag är så trött.
Citera
2017-05-11, 20:29
  #54
Medlem
Marianne Rundström slutar på SVT i protest
Källa: http://www.expressen.se/noje/mariann...svt-i-protest/
Citera
2017-05-11, 21:37
  #55
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Marianne Rundström slutar på SVT i protest
Källa: http://www.expressen.se/noje/mariann...svt-i-protest/

Absolut ingen fan av Rundström, en gammal rest av DDR-SVT, men när hon lägger av och skjuter skarpt mot märkliga SVT-bossen Hanna Stjernes uppsättning av nya morgonpresentatörer i statsteve måste man hålla med.

En samling totalt ointressanta människor i ungefär samma ålder och med samma åsikter. Gäsp och godnatt. SVT har ingenting lärt sig.

Sömnpillret Andre Pops och gammelkommunisten från Aftonbladet, Karin Magnusson, som tycker det är för vitt i svenska fjällen är tydligen dragloken. Man tar sig för pannan.

(FB) I fjällen gör vita människor vita saker tillsammans(Aftonbladet)
Citera
2017-05-11, 22:01
  #56
Medlem
Marianne Rundström? Den mest korkade bonntjyv som nånsin släppts fram i rutan? Är detta "folket"?
Att hon är från Ovansjö i Hälsingland gör inte det hela bättre? Det som slipper fram mellan hennes sladdriga läppar och glesa tänder är som från bonnungar i trean i en byskola - åsikter som hej kom och hjälp mej .......
Citera
2017-05-11, 23:00
  #57
Medlem
Marianne! Inget hindrar dig att bli F-skattare, egen företagare och sedan få rundligt betalt för inhopp i rutan när det passar dig i pensionärslivet. Du har ju kontakter.
Och jag kan tycka som du att man ska uppskatta de äldre och deras kunskap/erfarenhet.

Just anställt en 60+are själv. Men samtidigt varit tvungen att dras med en sjuk, trött 66+are som vägrade gå i pension trots att inget av värde producerats de senaste 3 åren.

Någonstans tycker jag det är rimligt att samhället sätter gränser, liksom att en 16-åring inte är mogen att vara VD för ett börsbolag är det också så att någonstans är man på topp sedan går det utför. Du har peakat, inse det. Känns mer och mer som att 70 är det nya 20. Ska ha allt och det NU!

Ser själv med glädje fram mot min pension, hoppas jag lever så länge bara! Då ska jag inte jobba en minut till som avlönad, bara göra kul saker!
Älska med äldre mogna damer, dricka vin o öl och slappa i solen! Hoppas du lever då Marianne!
Citera
2017-05-12, 11:58
  #58
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Marianne Rundström slutar på SVT i protest
Källa: http://www.expressen.se/noje/mariann...svt-i-protest/

Synd bara att det är 10 år försent. Sämre progamfjant får man leta efter, Malou undantagen.
Citera
2017-05-12, 12:13
  #59
Medlem
Jag gissar att hon helt enkelt tjänat för lite för att ha råd med det liv hon tänkt sig som pensionär.
Citera
2017-05-12, 13:17
  #60
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swerco
Marianne Rundström? Den mest korkade bonntjyv som nånsin släppts fram i rutan? Är detta "folket"?
Att hon är från Ovansjö i Hälsingland gör inte det hela bättre? Det som slipper fram mellan hennes sladdriga läppar och glesa tänder är som från bonnungar i trean i en byskola - åsikter som hej kom och hjälp mej .......
Vad är fel med att komma från Hälsingland???
Dessutom ligger faktiskt Ovansjö, där hon är född, i Gästrikland. (väster om Sandviken)
Var hon kommer från är oväsentligt i detta sammanhang.
__________________
Senast redigerad av HälsingeBocken 2017-05-12 kl. 14:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback