Citat:
Ursprungligen postat av
TonyMontane
Jag tror inte alls att du "vet" det tuffa killen. Tycker hur som helst att det inte är OK att pissa på folk oavsett om de är kriminella eller ej.
Kompis, den här lilla twilightzonen som kan kallas "den svenska rapscenen" har inte så jävla mycket att komma med utom just kriminalitet. Det är liksom ett säkert mått enligt de själva, när Jaffar rappar att han hjälpt äldre med knarkhandeln i "byn" som de kallar rinkeby så är det sant, annars hade han blivit nerpissad för att han ljög. Lite roligt det där, som rappare får du för rapfanboysen ljuga om precis vad som helst mellan himmel och jord men inte om att du är kriminell eller skulle ha begått brott.
Det som hände Jaffar är det bästa som har hänt honom, såtillvida att han har så mycket självrespekt att han förstår att ändra sitt liv. Quite frankly så vore en förnedrande misshandel följt av att bli filmade när de blir nedpissade av andra ortenkillar det bästa som kunde hända merparten av alla män i rinkeby. Det eller att någon paramilis sprungen ur låt säga NMR gick in och ordagrant mördade ett helt gäng knarklangare i rinkeby. Det absolut värsta som kan drabba (och konsekvent och frekvent drabbar) rinkeby, tensta, hjulsta, kista, akalla, rissne och hallonbergen är att ett gäng svagsinta sossekvinnor får mer eller fortsatt förtroende/makt att "förbättra situationen och utveckla demokratin och känslan av samhörighet i förorten". Det var liksom så alla de här orterna uppstod, det var liksom exakt så det numera sitter en skattefinansierad väggmålning av yrkeskriminella våldsbrottslingar i Botkyrka.
Få inte för er att hysa någon sympati för de här jävla barbarerna, den här Jaffar, hans storebrorsa och dödspatrullen eller vad fan de nu kallar sig är alla med i samma ekosystem och är alla medskyldiga till jävligt mycket mer än det som drabbar de själva. Det enda de här asen förtjänar är att pissa ner och misshandla varandra i instagramvideor.
Fan vad jag hatar den politiska situationen i sverige, jag läser mitt eget inlägg och känner själv att jag låter som en trasig skiva som fastnat på "sossarna suger dase" men vafan, alla nyktra och genomtänkta analyser leder ju till samma jävla slutsats; om det inte vore för socialdemokrater som ska värdegrundssignalera så hade merparten av problemen inte existerat.