Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-31, 15:21
Medlem
Monopolis avatar
Lite om "dödspatrullen".

Citat:
”Dödspatrull” tros ligga bakom närmare tio mord

Fyra unga män i skyddsväst misstänks ligga bakom mordet på en 18-åring i Järfälla.
De fyra anses utgöra en ”dödspatrull” med närmare tio liv på sina samveten, enligt polisens misstankar.
Nu uppges centralgestalterna i gängkriget ha grupperat sig på hotell i Stockholmsområdet.

De fyra utpekade unga männen är mellan 18 och 20 år gamla och uppges utgöra en ”dödspatrull” i konflikten

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rmare-tio-mord

Så vi har ett gäng unga, taniga somalier på fri fot misstänkta för 10 jävla mord??
Senast redigerad av Monopoli 2017-08-31 kl. 15:26.
Citera
2017-08-31, 15:22
Medlem
Fnatte420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
I vilken låt sjunger han om dödspatrullen? Länka gärna.

Det är i hans album "Ghettokända" och den heter Guldrushen.. Vet inte vart man kan få tag på den men kan höra av mig så snabbt jag hittar den på ett sätt.

EDIT: Tacka SwedenAnonymous, han länkade den
Citera
2017-08-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Återigen börjar du TRO saker. Så jag upprepar mig: vad du tror är irrelevant.
Nej, vad du skriver utan belägg är irrelevant.
Jag har inte påstått nånting om hans kriminalitet.
Citera
2017-08-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenAnonymous
https://soundcloud.com/ortensfinest/...drushen#t=0:54
Närmsta jag hittat.

Tack och bock!
Citera
2017-08-31, 15:26
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenAnonymous
Knappast att hans karriär är över för detta.

Han får snabbt skjuta sig själv i benet för att återfå några gangsta-poäng.
Citera
2017-08-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Han får snabbt skjuta sig själv i benet för att återfå några gangsta-poäng.
Absolut att hans status är sänkt i botten som "gangster/kriminell" men han gör fortfarande musik som lockar folk att lyssna, vill han höja sin status igen så absolut men annars kan han bara sitta och njuta medans hans bror ska hämnas honom och visningar/antalet strömningar går uppåt.
Senast redigerad av SwedenAnonymous 2017-08-31 kl. 15:29.
Citera
2017-08-31, 15:33
Medlem
Någon som vet vem hans bror är och om han har någon våldskapital bakom sig??
Citera
2017-08-31, 15:33
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Jag tror inte alls att du "vet" det tuffa killen. Tycker hur som helst att det inte är OK att pissa på folk oavsett om de är kriminella eller ej.

Kompis, den här lilla twilightzonen som kan kallas "den svenska rapscenen" har inte så jävla mycket att komma med utom just kriminalitet. Det är liksom ett säkert mått enligt de själva, när Jaffar rappar att han hjälpt äldre med knarkhandeln i "byn" som de kallar rinkeby så är det sant, annars hade han blivit nerpissad för att han ljög. Lite roligt det där, som rappare får du för rapfanboysen ljuga om precis vad som helst mellan himmel och jord men inte om att du är kriminell eller skulle ha begått brott.

Det som hände Jaffar är det bästa som har hänt honom, såtillvida att han har så mycket självrespekt att han förstår att ändra sitt liv. Quite frankly så vore en förnedrande misshandel följt av att bli filmade när de blir nedpissade av andra ortenkillar det bästa som kunde hända merparten av alla män i rinkeby. Det eller att någon paramilis sprungen ur låt säga NMR gick in och ordagrant mördade ett helt gäng knarklangare i rinkeby. Det absolut värsta som kan drabba (och konsekvent och frekvent drabbar) rinkeby, tensta, hjulsta, kista, akalla, rissne och hallonbergen är att ett gäng svagsinta sossekvinnor får mer eller fortsatt förtroende/makt att "förbättra situationen och utveckla demokratin och känslan av samhörighet i förorten". Det var liksom så alla de här orterna uppstod, det var liksom exakt så det numera sitter en skattefinansierad väggmålning av yrkeskriminella våldsbrottslingar i Botkyrka.

Få inte för er att hysa någon sympati för de här jävla barbarerna, den här Jaffar, hans storebrorsa och dödspatrullen eller vad fan de nu kallar sig är alla med i samma ekosystem och är alla medskyldiga till jävligt mycket mer än det som drabbar de själva. Det enda de här asen förtjänar är att pissa ner och misshandla varandra i instagramvideor.

Fan vad jag hatar den politiska situationen i sverige, jag läser mitt eget inlägg och känner själv att jag låter som en trasig skiva som fastnat på "sossarna suger dase" men vafan, alla nyktra och genomtänkta analyser leder ju till samma jävla slutsats; om det inte vore för socialdemokrater som ska värdegrundssignalera så hade merparten av problemen inte existerat.
Citera
2017-08-31, 15:36
Medlem
Det är säkert så att killen gjort nåt som inte är ok och detta är hämd .
tycker snacket om dödspatrullen är rätt rörigt osammanhängande ,det är ju så mycket mord i dessa gäng tex i hallonbergen mm. han kanske angett fel person för nått eller kränkt fel dam .
hans hårstrå i nåns smör
Senast redigerad av MiBeth 2017-08-31 kl. 15:39.
Citera
2017-08-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
död karriär? snarare än enorm boost för karriären. Tittar bara hur många som läst den här tråden redan för att inte tala om hur många som talar om händelsen.
Klicks ger pengar, när han släpper musik om händelsen kommer alla lyssna

Sant, men frågan är om det är värt att vara känd genom att vara den personen som blev nerpissad och förnerdrad. Finns bättre sätt att boosta sin karriär.
Citera
2017-08-31, 15:37
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Alltså hur kan det finnas en "dödspatrull" som springer runt i västra stockholm bestående av 18-20-åringar? Det är ett skämt att ingen plockat dem än eller att polisen inte lyckas ta dem.
Finns det någon mer info om denna så kallade "dödspatrullen"? Vilka är de och vad har de gjort? Har polisen koll på vilka det är? Det vore ju konstigt om inte polisen har span och vet vilka det är med tanke på hur begränsat många kriminella ungdomar det finns i Sverige.
Citera
2017-08-31, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Finns det någon mer info om denna så kallade "dödspatrullen"? Vilka är de och vad har de gjort? Har polisen koll på vilka det är? Det vore ju konstigt om inte polisen har span och vet vilka det är med tanke på hur begränsat många kriminella ungdomar det finns i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rmare-tio-mord

Enligt Aftonbladet så har polisen koll på dessa lallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in