Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-02, 00:15
  #25
Medlem
gundesvansomindians avatar
https://play.google.com/store/apps/d...gogii.textplus

Om du har android så funkar denna app utmärkt, du får ett amerikanskt telefonnummer.

Annars funkar dessa tjänster bra för ändamålet

http://www.easyringer.com/
www.textnow.com
Citera
2017-09-02, 00:25
  #26
Medlem
santacls avatar
Detta kanske funkar ?

https://smsreceivefree.com/
Citera
2017-09-02, 13:22
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Detta kanske funkar ?

https://smsreceivefree.com/

Redan testat, no go!
Citera
2017-09-04, 23:37
  #28
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Hur lyckas man egentligen med att skapa en helt anonym ospårbar Gmail?

Jag har försökt en stund nu surfar in bakom VPN och skapar ett gmail konto allt går bra tills man kommer till SMS-verifikationen.

Jag har försökt med med alla tänkbara sms-verifikations-sidor helt utan framgång antingen får jag numret har använts för många gånger eller bara det här numret kan inte användas .....


Jag vore väldigt tacksam om jag kan få hjälp med detta, jag slipper helst att gå och köpa en billig lur med kontantkort med kontanter såklart.

Finns det någon lösning det måste det väl göra?

Jag sökte på flashback men kunde inget hitta i detta ämne förutom gamla trådar och inget av dom tipsen fungerar 2017.

OCH JA, det måste vara en gmail vet att det finns massor med andra mails man kan skapa anonymt men nu vill jag ha just en Gmail.
Tack på forehand!
Förutsatt att du inte använder VPN så vet Google i vilket land du befinner dig i och vissa länder är undantagna SMS-verifieringekod. Jag vet eftersom jag bor i ett öststatsland och kan därifrån regga Gmailkonto utan verifiering men är jag insverige så krävs det. Lösningen torde vara en VPN som ger dig en adress som Gmail kan luras av, dvs som inte är känd VPN men som får Gmail att tro att du är
i ett visst land.
Citera
2017-09-05, 06:25
  #29
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Förutsatt att du inte använder VPN så vet Google i vilket land du befinner dig i och vissa länder är undantagna SMS-verifieringekod. Jag vet eftersom jag bor i ett öststatsland och kan därifrån regga Gmailkonto utan verifiering men är jag insverige så krävs det. Lösningen torde vara en VPN som ger dig en adress som Gmail kan luras av, dvs som inte är känd VPN men som får Gmail att tro att du är
i ett visst land.
Jag bor i Sverige. Jag har reggat flera konton detta året. Jag har aldrig behövt verifiera med SMS.
Citera
2018-08-25, 07:36
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HP-hjalpen
Protonmail och countermail är bättre för anonymitet
Ligger inte Countermails servrar i Sverige? Förr gjorde de det iallaf.... Om de fortf gör det kanske inte Countermail är så säkert för den som använder mejlen till fuffens.... Då bör väl polisen kunna skaffa sej till tillgång till mejlen i fråga vid tillräckligt stark brottsmisstanke...... ?
Citera
2018-08-25, 10:12
  #31
Medlem
Sqeptisks avatar
G-mail = Google

Google och anonymitet är en ekvation som inte går ihop! Trodde jag folk visste?

Ibland, under kortare perioder går det faktiskt att överlista google men i längden är det svårt att "vinna" över 1000+ IT-ingengörer på Google vars enda uppgift är att få systemet att ta reda på så mycket det bara går om sina användare
Citera
2018-08-25, 10:20
  #32
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Ibland håller de på med sådant för att slippa massa fejk konto.

Testa olika proxies från olika länder och kanske se om något land slipper detta.
Annan lösning beställ gratis simkort eller be någon ta emot smst.

Då måste man använda en VPN som ligger i Sverige som Gmail accepterar (vissa VPN accepteras inte då de är identifierade som VPN). Svenskt telenummer fungerar oftast inte om man anger att man bor utomlands ex USA då förväntas ett USA telenummer.
Citera
2018-08-25, 10:21
  #33
Medlem
retinas avatar
Provade precis att via VPN (fick en svensk IP) skapa gmailkonto och behövde varken ange mobilnummer eller återställningsadress.
Citera
2018-08-25, 10:54
  #34
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Provade precis att via VPN (fick en svensk IP) skapa gmailkonto och behövde varken ange mobilnummer eller återställningsadress.

Din anonymitet är begränsad till att vara en av Sveriges befolkning..Sedan kan man via ditt sätt att röra dig och skriva utläsa ex vilket län du finns i, vilken etnisk grupp.. Då blir du kanske en av 100 000 vill men sedan utreda dig så finns det många andra sätt att minimera ned det till dig.

De flesta har inte ens WebRTC avslaget vilket kan innebära läckor i VPN så mångas "Anonymitet" är fiktiv och enbart VPN hjälper inte.

TOR är nog ett av de få som fungerar. Men även JAP(JohnDO) ger ett bättre skydd än VPN enbart.

Så lite beroende på VAD man skall ha sin anonymitet till så måste man rusta för det på lite olika sätt.
Citera
2018-08-25, 16:30
  #35
Medlem
Denoms avatar
Använd annan uppkoppling, jag provade via Tor och behöver inte använda telefonnummer.
Citera
2018-09-06, 21:34
  #36
Medlem
J0Es avatar
Jag har lyckats skapa utan att ange varken nummer eller extra e-postadress, men nu lyckas det inte.
Någon som vet om verifieringen kostar, och i så fall hur mycket? Det står "Standardavgifter tillkommer". Aldrig tidigare i något sammanhang varit med om att verifiering kostat mig som användare något.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback