Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-31, 11:30
  #1
Avstängd
Hur lyckas man egentligen med att skapa en helt anonym ospårbar Gmail?

Jag har försökt en stund nu surfar in bakom VPN och skapar ett gmail konto allt går bra tills man kommer till SMS-verifikationen.

Jag har försökt med med alla tänkbara sms-verifikations-sidor helt utan framgång antingen får jag numret har använts för många gånger eller bara det här numret kan inte användas .....


Jag vore väldigt tacksam om jag kan få hjälp med detta, jag slipper helst att gå och köpa en billig lur med kontantkort med kontanter såklart.

Finns det någon lösning det måste det väl göra?

Jag sökte på flashback men kunde inget hitta i detta ämne förutom gamla trådar och inget av dom tipsen fungerar 2017.

OCH JA, det måste vara en gmail vet att det finns massor med andra mails man kan skapa anonymt men nu vill jag ha just en Gmail.
Tack på forehand!
Citera
2017-08-31, 11:35
  #2
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Hur lyckas man egentligen med att skapa en helt anonym ospårbar Gmail?

Jag har försökt en stund nu surfar in bakom VPN och skapar ett gmail konto allt går bra tills man kommer till SMS-verifikationen.

Jag har försökt med med alla tänkbara sms-verifikations-sidor helt utan framgång antingen får jag numret har använts för många gånger eller bara det här numret kan inte användas .....


Jag vore väldigt tacksam om jag kan få hjälp med detta, jag slipper helst att gå och köpa en billig lur med kontantkort med kontanter såklart.

Finns det någon lösning det måste det väl göra?

Jag sökte på flashback men kunde inget hitta i detta ämne förutom gamla trådar och inget av dom tipsen fungerar 2017.

OCH JA, det måste vara en gmail vet att det finns massor med andra mails man kan skapa anonymt men nu vill jag ha just en Gmail.
Tack på forehand!
Jag har aldrig behövt verifiera med ett mobilnummer när jag skapat ett gmailkonto. Jag skapade senast ett för några veckor sedan.

Får du ingen "hoppa över" länk när du tillbeds verifiera?
Citera
2017-08-31, 11:37
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Jag har aldrig behövt verifiera med ett mobilnummer när jag skapat ett gmailkonto. Jag skapade senast ett för några veckor sedan.

Får du ingen "hoppa över" länk när du tillbeds verifiera?

Nej det får jag icke!
Citera
2017-08-31, 11:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Nej det får jag icke!

Stoppa i ett oreggat simkort i luren och gör om processen
Citera
2017-08-31, 11:44
  #5
Avstängd
Ibland håller de på med sådant för att slippa massa fejk konto.

Testa olika proxies från olika länder och kanske se om något land slipper detta.
Annan lösning beställ gratis simkort eller be någon ta emot smst.
Citera
2017-08-31, 12:11
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Ibland håller de på med sådant för att slippa massa fejk konto.

Testa olika proxies från olika länder och kanske se om något land slipper detta.
Annan lösning beställ gratis simkort eller be någon ta emot smst.

Luran kan spåras till mig jag vill ha det HELT skottsäkert.

Du kanske kan ta emot smset ?

Som jag skrev tidigare, i värsta fall får jag köpa en billig lur med kontantkort.
Citera
2017-08-31, 12:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Luran kan spåras till mig jag vill ha det HELT skottsäkert.

Du kanske kan ta emot smset ?

Som jag skrev tidigare, i värsta fall får jag köpa en billig lur med kontantkort.

En burner är ett måste om du vill göra något där du är svårspårad.
Citera
2017-08-31, 13:02
  #8
Moderator
Fear2bes avatar
Har försökt att använda min jobbmobil som backup till ett Gmail konto (eller var det Yahoo?) och det gick inte. Ett kontantkort funkar men inte jobbmobilen. Vissa nummer funkar helt enkelt inte. Upptäckte det när min gamla telefon pensionerades.

Sen är väl Gmail bland det minst anonyma? Räkna alltid med att oavsett vilken tjänst som används så kan den avkodas.
Citera
2017-08-31, 14:27
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
En burner är ett måste om du vill göra något där du är svårspårad.


Ja det är så det får bli!
Citera
2017-08-31, 14:33
  #10
Medlem
HP-hjalpens avatar
Burner är det enda sättet om du vill vara säker
Citera
2017-08-31, 16:05
  #11
Medlem
Koyaks avatar
Det måste väl finnas andra email providers än gmail som du kan vara helt anonym på. Eller måste du ha just gmail.
Citera
2017-08-31, 16:52
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det måste väl finnas andra email providers än gmail som du kan vara helt anonym på. Eller måste du ha just gmail.

Citat:
OCH JA, det måste vara en gmail vet att det finns massor med andra mails man kan skapa anonymt men nu vill jag ha just en Gmail.

Kan du inte läsa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback