Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-02, 14:18
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Topic.

"Oväder går västerut" står det i topic. Det är samma sak som det jag skrev: "Oväder åt väster". "Åt väster" och "går västerut" är samma sak.

Att det pratas nordost i inlägget är en annan sak, det råder inte jag över.

Vilka motsatsväderstreck det än handlar om så går oväder ÅT ett håll och vind kommer FRÅN ett håll, vilket också är vad som står i topic.

Jag säger ju också det i inlägget: "Det du säger i topic är ju samma håll".
Topic och topic, det kan väl betyda trådstart likväl som rubrik, det betyder ju bara ämne i direkt översättning. Eller är det Flashbackstandard att "topic" betyder rubrik och inte trådstart?

Men ok, nu ser jag att rubriken är tokig i förhållande till den mer utförliga texten i trådstarten, jag noterade inte det tidigare. Jag lägger en blänkare till moderatorn om rubrikkorrigering så vi slipper den förvirringen.
Citera
2017-09-02, 14:27
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Topic och topic, det kan väl betyda trådstart likväl som rubrik, det betyder ju bara ämne i direkt översättning. Eller är det Flashbackstandard att "topic" betyder rubrik och inte trådstart?

Men ok, nu ser jag att rubriken är tokig i förhållande till den mer utförliga texten i trådstarten, jag noterade inte det tidigare. Jag lägger en blänkare till moderatorn om rubrikkorrigering så vi slipper den förvirringen.

För mig är rubriken topic och trådstarten (huvudinlägget)/trådstartaren TS.

Har aldrig sett topic kallas trådstart.

Never mind. Håller med om att det är märkligt att det står olika i topic och i första inlägget. Blir ju bara konstigt när jag svarar på det ena och du läser det andra.

Hela första inläget är ju egentligen OT.

Ser inget egentligt fel i något inlägg som inte kan förklaras med hur väder beskrivs, definieras eller beter sig.

Vi kanske är överens fast vi inte vet om det.
Citera
2017-09-02, 15:52
  #15
Moderator
najass avatar
Rubrik ändrad. Ursprungsrubrik: Oväder går västerut - vinden är ostlig Hur det ihop?

/mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback