Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 19:01
  #1
Medlem
Jag ramlade över några märkliga rader på Ivar Arpis twitterkonto.

Han skriver så här idag till sin kollega Hanna Österberg i en tråd som handlar om publicistklubbens nästa sammankomst där Ivar ska sitta i en panel:

"Jag vet inte med dig. Men om en kollega anklagas för att vara rasist är inte min första impuls att klicka på "gilla".

Hon hade tydligen gjort just det som Ivar syrligt skriver till henne. Det kändes så märkligt så jag tittade vidare på vad hon har skrivit tidigare. Det visar sig att hon uttryckligen baktalar SvDs ledarsida på Twitter.

Hon har i flera tweets hängt ut ledarsidan som närmast oseriös (eller till och med läskig) eller hur man ska tolka det och uppmanat folk att vända sig till tidningens chefer för att få en ändring till stånd:

"Hanna Österberg‏*@HannaOsterberg
Jag hoppas att vår journalistik och granskningar på nyhetsplats kan väga upp. Tar vidare synpunkterna, viktiga sådana."

"Hanna Österberg‏*@HannaOsterberg
Gör inte det, vi är så mkt mer. Mejla ansvarig chef istället!"

"Hanna Österberg‏*@HannaOsterberg
Därför är det så viktigt att våra läsare ger den feedbacken. Fler röster väger mer."

Vad ligger bakom hennes märkliga beteende? Accepterar Tove Lifvendahl, Per Gudmundson och Ivar Arpi den sortens kommentarer från en kollega? Och varför accepterar SvD det?
Citera
2017-08-30, 20:05
  #2
Medlem
WSEs avatar
Jag anklagar Hanna för att vara rasist. Hur skulle jag kunna gilla en person med den anklagelsen hängande över sig
Citera
2017-08-31, 18:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Han skriver så här idag till sin kollega Hanna Österberg i en tråd som handlar om publicistklubbens nästa sammankomst där Ivar ska sitta i en panel:

Vad ska panelsamtalet handla om och vilka andra ska vara med?
Citera
2017-08-31, 19:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Vad ska panelsamtalet handla om och vilka andra ska vara med?

Mångfalden i media, typ.

http://www.publicistklubben.se/2017/...a-pa-pkdebatt/
Citera
2017-08-31, 20:06
  #5
Medlem
Vedklyvens avatar
Lever inte Arpi nära PK-gränsen och riskerar att hamna ute i kylan?

Förvånar mig inte att det finns kollegor som gärna vill köra kniven i ryggen på honom.
Citera
2017-09-23, 08:18
  #6
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Redaktör för sociala medier. Jag jobbar även med att paketera digital journalistik snyggt på sajten. Snubblar du över en riktigt bra rubrik är det inte omöjligt att det är jag som skrivit den. Jag har jobbat på SvD sedan 2013 och är dessförinnan fostrad i gotländsk lokaltidningsjournalistik.
http://web.archive.org/web/201706220...anna-osterberg
Artiklar som hon skrivit finns listade under presentationstexten. En hel del inom det feministiska området.
Citera
2017-09-23, 10:02
  #7
Medlem
Returpappers avatar
Ägarna är nog måna om sin ledarsidas blå karaktär. Skulle den ersättas av fler röda pk-ister förlorar de säkert 10 000 tals läsare och prenumeranter. De gör sig säkert hellre av med en vänsteridiot som lika gärna kunde representera vänster eller miljöpartiet eller norrskensflamman. Gissningsvis sitter hon löst!

Media borde inse att deras trovärdighets och försäljningskris är intimt förknippade med branschens enorma överrepresentation av enögda vänster gökar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback