Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 16:26
  #1
Medlem
Boosheids avatar
När jag registrerade mig testade jag med fyra olika användarnamn som samtliga var upptagna av användare som varit medlemmar i flera år men som har publicerat noll inlägg. Det är ju skittråkigt att dessa användare ska ta upp en massa attraktiva användarnamn.

Kan ni inte rensa upp lite? jag menar inte att man ska ta bort användarna, men att man lägger till något tillägg, precis som när man lade till (old) på användare registrerade innan 2000-talet?

Det finns ju många användare som är inaktiva men som har varit aktiva och postat inlägg och det kan ju skapa viss förvirring om man ändrar deras användarnamn. Jag tänkte mest på dom som inte har postat några inlägg alls trots flera års medlemskap.
__________________
Senast redigerad av Boosheid 2017-08-30 kl. 16:29.
2017-08-30, 16:29
  #2
Medlem
zBr9s avatar
(FB) Användarkonto (2012-12-30)

Q: Hur gör jag för att byta användarnamn?
A: Det går inte. Du kan registrera ett nytt konto, men var vaksam på regel 1.07
---

Bara att komma på ett nytt användarnamn. Har man så dålig fantasi att ens "egna" användarnamn redan har tagits av fyra andra personer är det nog inte ett så jävla bra användarnamn ändå...
2017-08-30, 16:42
  #3
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
(FB) Användarkonto (2012-12-30)

Q: Hur gör jag för att byta användarnamn?
A: Det går inte. Du kan registrera ett nytt konto, men var vaksam på regel 1.07
---

Bara att komma på ett nytt användarnamn. Har man så dålig fantasi att ens "egna" användarnamn redan har tagits av fyra andra personer är det nog inte ett så jävla bra användarnamn ändå...

Varför inte? Alla är inte lika kreativa.
Jag tror att förr eller senare kan det kännas dags för inaktivering av sedan länge inaktiva konton. Några konton är redan ganska lika varandra, till exempel Gorm Den Gamle och GormDenGamle. (Man märker direkt vem som är vem.)
2017-08-30, 16:48
  #4
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Varför inte? Alla är inte lika kreativa.
Jag tror att förr eller senare kan det kännas dags för inaktivering av sedan länge inaktiva konton. Några konton är redan ganska lika varandra, till exempel Gorm Den Gamle och GormDenGamle. (Man märker direkt vem som är vem.)

Anledningen till att man bytte namn på de gamla var ju för att man bytte format helt ifrån den gamla till den nya (befintliga) formen av forum. Ser inget problem överhuvudtaget att behålla gamla användarnamn med undantag de som aldrig aktiverat sina konton.
2017-08-30, 16:58
  #5
Medlem
Du hittade ju i alla fall till slut ett användarnamn som inte var upptaget. Fortsätt då att skriv på detta konto.
2017-08-30, 17:38
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
När jag registrerade mig testade jag med fyra olika användarnamn som samtliga var upptagna av användare som varit medlemmar i flera år men som har publicerat noll inlägg. Det är ju skittråkigt att dessa användare ska ta upp en massa attraktiva användarnamn.

Kan ni inte rensa upp lite? jag menar inte att man ska ta bort användarna, men att man lägger till något tillägg, precis som när man lade till (old) på användare registrerade innan 2000-talet?

Det finns ju många användare som är inaktiva men som har varit aktiva och postat inlägg och det kan ju skapa viss förvirring om man ändrar deras användarnamn. Jag tänkte mest på dom som inte har postat några inlägg alls trots flera års medlemskap.

Svar på allt detta finns här:

(FB) Varför vill inte Flashback radera användarkonton?
2017-08-30, 19:11
  #7
Moderator
najass avatar
Och det räcker med en tråd

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback