Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 19:28
  #13
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
TV3, Nature/Crime och ett par kanaler till släcker i SD nu under våren.


Hösten va
Citera
2018-01-14, 11:54
  #14
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Hörsägen eller fakta? Och när då, inom 3 månader, 1, 2 eller 5 år?
Men innan man har alla kanaler i HD så är väl inte detta genomförbart?
Sen är detta helt verkningslöst mot IPTV, idag köper man ett årsabonnemang för några hundringar och då får man en helvittes massa kanaler, även utländska som idag inte går att få tag på enkelt. Inklusive Viasat i HD. Samtliga.
Nja är ju inte verkningslöst eftersom att vad jag antar så måste IPTV-piraterna ha ett abonnemang per kanal om dom ska kunna streama pairade kanaler. Men jag ser det bara som något positivt, då kanske man jobbar ännu mer för att få en bättre lösning på pairing.
Citera
2018-01-14, 13:01
  #15
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Nja är ju inte verkningslöst eftersom att vad jag antar så måste IPTV-piraterna ha ett abonnemang per kanal om dom ska kunna streama pairade kanaler. Men jag ser det bara som något positivt, då kanske man jobbar ännu mer för att få en bättre lösning på pairing.

Ja men så är det ju redan idag och dom erbjuder ju ändå alla (HD)kanaler som bara funkar med pairade boxar så på nåt sätt har dom löst det. Det här är big business och det är inga dumskallar med små resurser som sköter verksamheten om man säger så...
Citera
2018-01-14, 13:39
  #16
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Ja men så är det ju redan idag och dom erbjuder ju ändå alla (HD)kanaler som bara funkar med pairade boxar så på nåt sätt har dom löst det. Det här är big business och det är inga dumskallar med små resurser som sköter verksamheten om man säger så...
Ja det finns (gamla) hdboxar där det fortfarande fungerar, men dessa kommer också försvinna. Sen kör dom på dom viktigaste kanalerna som är pairade enskilt abonnemang per kanal, alt tvilling/trillingkort. Men att dom skulle erbjuda detta om samtliga 100+ kanaler blev pairade nja, tveksamt. Då krävs en annan lösning.
Citera
2018-01-14, 13:49
  #17
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja det finns (gamla) hdboxar där det fortfarande fungerar, men dessa kommer också försvinna. Sen kör dom på dom viktigaste kanalerna som är pairade enskilt abonnemang per kanal, alt tvilling/trillingkort. Men att dom skulle erbjuda detta om samtliga 100+ kanaler blev pairade nja, tveksamt. Då krävs en annan lösning.

Som jag skrev: det ligger tunga, utländska hackerresurser bakom detta och kan man ta sig in i försvarssystem och banker så kan man också knäcka detta. Som bekant så är detta nåt som erbjuds över hela världen, inte bara i EU eller Skandinavien.
Jag är inte så säker att dom ens idag behöver mottagare och abb för att dekryptera de paiarade strömmarna, dom kanske har löst det på annat sätt? Kan även finnas en insider som hjälper till.
Det är så stora pengar i omlopp här att man inte sparar på resurser - och dessutom på ett rätt oprioriterat område rent rättsmässigt.
Citera
2018-01-14, 14:14
  #18
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Som jag skrev: det ligger tunga, utländska hackerresurser bakom detta och kan man ta sig in i försvarssystem och banker så kan man också knäcka detta. Som bekant så är detta nåt som erbjuds över hela världen, inte bara i EU eller Skandinavien.
Jag är inte så säker att dom ens idag behöver mottagare och abb för att dekryptera de paiarade strömmarna, dom kanske har löst det på annat sätt? Kan även finnas en insider som hjälper till.
Det är så stora pengar i omlopp här att man inte sparar på resurser - och dessutom på ett rätt oprioriterat område rent rättsmässigt.
Att dom kommer lösa det är jag inte orolig för, men man har inte alls gjort det vad gäller dom svenska kanalerna. För man har inte behövt göra det ännu, det är enklare att streama dom separat. Då det handlar om så pass få kanaler. Kom med någon fakta istället för dina gissningar, varför tror du dom inte erbjuder viasat premier league xtra kanalerna eller viasat nhl extra? Jo just för att dom är pairade och det handlar om totalt 16-20 kanaler. Medan huvudkanalen för premier league är en kanal som är pairad och mest eftertraktad, därför sänder man denna på ett eget kort.
Citera
2018-01-26, 17:06
  #19
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
21 september slutade bl.a. MTV kanalerna.
Nu 22 januari slutar all Viasat sport fungera i mpeg 2 nätet.
Man kan inte avkoda nya mpeg 4 där alla kanaler kommer sändas ifrån (även SD kanaler).

Japp, nu är det dött i rutan på alla film- och sportkanaler om man har en gammal box.
Vissa andra kanaler funkar dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback