Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 23:42
  #205
Medlem
Patrik2108s avatar
Nu upptäcker jag en stor brist i poängtilldelningsupplägget. Att tippa båda finallagen rätt borde ha gett minst 50 poäng. Men vi får leva med detta.

Final (Resultat efter 90min gäller.)
__________________
Senast redigerad av Patrik2108 2018-05-04 kl. 23:47.
Citera
2018-05-05, 17:12
  #206
Medlem
Morganovics avatar
Real Madrid - Liverpool (2-2)

Liverpool vinner efter straffar
Citera
2018-05-21, 11:55
  #207
Medlem
Ezzelinos avatar
Final, Real Madrid - Liverpool (3-1)
Citera
2018-05-27, 13:20
  #208
Medlem
Patrik2108s avatar
Tog mig friheten att räkna ihop slutställningen.

Poängen inom parentes är (finalvinnare i förhandstipning, finalförlorare i förhandstippning, poäng i matchtippning)

Jag får gratulera rainbowia till segern (och engagemanget). Engagemanget var dock på vila en stund men det räckte ändå till seger (om jag nu inte missat nåt och räknat fel).

Denna tävling blev för utdragen och det blev många x på vägen. Finns knappast någon som varit med 100% . Förhoppningsvis orkar folket engagera sig hela vägen i vm-tipset då det pågår under endast 1 månad.


Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

1.rainbowia (0+10 + 0) 164 (PSG-Liverpool)
2.Joelfrog (15+0+0) 158 (Real Madrid-PSG)
3.ZenginsMask (15+0+x) 156 (Real Madrid-PSG)
4.Scamp (15+0+1) 155 (Real Madrid-Bayern)
5.J-dilla (0+0+1) 150 (Bayern Munchen-Juventus)
6.Morganovic (0+0+0+0) 149 (Manchester U-PSG)
7.Patrik2108 (15+10+0) 147 (Real Madrid-Liverpool)
8.Marqueso (0+0+x)143 (Bayern Munchen-Real Madrid)
9.Ezzelino (0+0+3) 142 (Barcelona-Bayern)
10.Wad (0+0+x) 125 (Bayern Munchen-Real Madrid)
11.Knugen37 (0+0+x) 113 (PSG-Bayern)
12.Hunden007 (0+0+x) 107 (Barcelona-Juventus)
13.KorvkastarN (0+0+x) 105 (Manchester U-Real Madrid)
14.Stukatj (0+0+x) 78 (PSG-City)
15.Starbux (0+0+x) 75 (Barcelona-PSG)
16.Delvest (0+0+x)61 (PSG-Bayern)
Citera
2018-05-27, 14:04
  #209
Medlem
Tack Patrik2108 för sammanställningen och Marqueso för hjälp med tidigare rättning!
Tack till Rainbowia som startade tipset.

Tyvärr föll det något, då många glömde bort att tippa eller inte orkade hänga med.

Grattis, Rainbowia som inte ens var aktiv halva tipset Riktigt starkt.

Tar min 5:e plats med glädje, vafan alla hade Real i finalmatchen kändes det som...

Slutligen så hoppas jag att detta blir ett återkommande tips.
Citera
2018-05-27, 14:12
  #210
Medlem
Marquesos avatar
Bra jobbat rainbowia och alla andra! Ja tipset blev lite sisådär till slut, men det är alltid spännande att tippa CL så jag hoppas också att det återkommer nästa säsong.
Citera
2018-05-27, 14:31
  #211
Medlem
Scamps avatar
Grattis rainbowia till segern! Som någon skrev, starkt att vinna när man missat så mycket

Är nöjd med min 4:e plats med 2 pinnar upp till andra plats.

Hoppas det blir en CL tips nästa år också.
Citera
2018-05-27, 15:10
  #212
Medlem
rainbowias avatar
Tack för alla gratulationer. De värmer gött! Tack även för hård konkurrens och fin hjälp med rättning.

Högst oväntat att kunna hålla segern trots min väl tilltagna semester mitt under det brinnande avgörandet. Nyckeln förutom extrem tur var fin utdelning med hela tre lag till semi, vilket gav sköna poäng. Även min lojala tro på Liverpool gav klirr i kassan. Patrik2108, snyggt att pricka finallagen till 100%, behövs det "tränas" på resultattipsen kanske.

Lite för långdraget är detta tips. Gissar på att det passar bättre i mästerskapsformat likt VM mm.
Citera
2018-05-27, 16:01
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Lite för långdraget är detta tips. Gissar på att det passar bättre i mästerskapsformat likt VM mm.

Det har du rätt i, 12 September-28 Maj

Frågan är då om man ska vara 2 som håller i det, säg att en tar 12 September till December/Januari och så tar den andra över resterande månader. Eller om man är fler än 2 så kan man dela upp ansvaret med 2-3 månader var.
(Vad de ansvariga nu kommer överens om.)

Tänker bara högt här med målet att kunna fortsätta med detta tips. Förstår att det blir alldeles för mycket för en person att ta hand om ett så långdraget tips.

Ett annat förslag är att skippa gruppspelsmatcherna, alltså man tippar enbart vilka lag som kommer till åttondelsfinalerna+finallagen och sedan från åttondelsfinalerna och framåt så tippar man resultatet. Så får man hjälpas åt med rättningen och lägga upp matcher.

Eller så lägger man ner tipset:P
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2018-05-27 kl. 16:12.
Citera
2018-05-28, 20:51
  #214
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tack för alla gratulationer. De värmer gött! Tack även för hård konkurrens och fin hjälp med rättning.

Högst oväntat att kunna hålla segern trots min väl tilltagna semester mitt under det brinnande avgörandet. Nyckeln förutom extrem tur var fin utdelning med hela tre lag till semi, vilket gav sköna poäng. Även min lojala tro på Liverpool gav klirr i kassan. Patrik2108, snyggt att pricka finallagen till 100%, behövs det "tränas" på resultattipsen kanske.

Lite för långdraget är detta tips. Gissar på att det passar bättre i mästerskapsformat likt VM mm.

Resultattipsen är min svaghet. Men så anser jag ju den delen vara mest på tur.
Citera
2018-05-28, 21:09
  #215
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det har du rätt i, 12 September-28 Maj

Frågan är då om man ska vara 2 som håller i det, säg att en tar 12 September till December/Januari och så tar den andra över resterande månader. Eller om man är fler än 2 så kan man dela upp ansvaret med 2-3 månader var.
(Vad de ansvariga nu kommer överens om.)

Tänker bara högt här med målet att kunna fortsätta med detta tips. Förstår att det blir alldeles för mycket för en person att ta hand om ett så långdraget tips.

Ett annat förslag är att skippa gruppspelsmatcherna, alltså man tippar enbart vilka lag som kommer till åttondelsfinalerna+finallagen och sedan från åttondelsfinalerna och framåt så tippar man resultatet. Så får man hjälpas åt med rättningen och lägga upp matcher.

Eller så lägger man ner tipset:P
Jag tycker varje deltagare kunde redovisa sitt resultat själva efter varje spelomgång. Ett kort standardiserat inlägg med tex rubriken "Resultat" och "(Grupp)spelsomgång X". Sen en rad med poäng enligt den ordning dragaren listat matcherna samt totalpoäng.
Då behöver den som drar lasset endast copy-pastea in allas resultat i ett inlägg.
När vi hade em-tips på jobbet så rättade vi själva. De närmaste konkurrenterna kollar nog in sin närmast medtävlares rättande. Var och en rättar sina spel, publiken kontrollerar att alla rättar rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback