Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 20:08
  #181
Medlem
Pappor som blivit pappor av fri vilja lär väl ha valt sin fruga med omsorg. Varför då misstänka att hon skulle ha vänstrat? De som misstänker det kan väl bekosta ett test själva?
Citera
2017-09-25, 06:45
  #182
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Mörkertalet är 1 på 4 om man får tro amerikanska studier där dna testats.

Haha, oh boy vad statistik förvrängs här!

Jag har ngn gång hört nåt om 1 på 10 men misstänker att det är överdrivet det oxå.
__________________
Senast redigerad av Mojokii 2017-09-25 kl. 06:49.
Citera
2017-09-25, 06:54
  #183
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ateistjavisst
De där siffrorna kommer från tester där det redan misstänkts att fadern är någon annan än den påstådda. Det är alltså inte 25 procent av ALLA som har en annan får än den man tror.

Aha, låter mycket mer sannolikt.

Även när det misstänks och testas så är alltså 3/4 fortfarande biologiskt deras. Det borde innebära att statistiken på det generellt är betydligt lägre. Men jag ser hur det gärna överdrivs om sådant här i dessa forum.
Citera
2017-09-25, 09:26
  #184
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Aha, låter mycket mer sannolikt.

Även när det misstänks och testas så är alltså 3/4 fortfarande biologiskt deras. Det borde innebära att statistiken på det generellt är betydligt lägre. Men jag ser hur det gärna överdrivs om sådant här i dessa forum.

Nej visst gäller det att vara vaksam, för det jävliga är att jag själv trodde på vad jag skrev innan jag blev rättad.
Citera
2017-09-25, 11:03
  #185
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Nej visst gäller det att vara vaksam, för det jävliga är att jag själv trodde på vad jag skrev innan jag blev rättad.

Precis! Man kan absolut ta upp sådant man fått för sig, men man får samtidigt alltid söka att uppdatera sina definitioner och siffror, särskilt om det känns lite märkligt på något vis. Det är ju mycket som lätt kan vinklas.

Hittade den här texten som jag tyckte var intressant angående saken:

"That suggests a low rate of misattributed paternity; but note the data are presented per woman, not per child. The poll does suggest that mating with multiple men around the time of conception is neither rampant nor pathologically rare.

These results marry comfortably with DNA estimates of misattributed paternity from samples that cross a broad range of societies which suggest the rate is between 1% and 3%, and with Prof Gilding’s estimate of between 0.7% and 2%.

The number of children whose biological father isn’t their social dad is probably far smaller than you’ve been led to believe, although the 30% figure seems to be a zombie-statistic that refuses to die.

But even a 1% rate of misattributed paternity still adds up to millions of individual children, world-wide, each part of an interesting, sometimes tenuous and often heart-breaking story."

http://theconversation.com/what-are-...r-father-24802
Citera
2017-09-25, 11:26
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Detaljer, detaljer ... nä, det var för bra för att vara sant. Men det blir ca 208 sjuksköterskor och det är betydligt bättre att satsa på än ett blodprov som ni osäkra killar kan betala för själva.

Nu är det ju inte osäkerhet det handlar om. Vilket du verkar missa om och om igen. Men du verkar ha väldigt ultrafeministiska idelogier, så inget konstigt.

För oss andra handlar det om sanning och fakta. Om du lyckas se saker ur andras perspektiv, mannens och barnets i detta fall, skulle du också förstå att sanningen är omöjlig att veta. Känslor skall inte vara någon jäkla måttstock på verkligheten. Inte i något forum alls.

Att göra obligatoriska tester skulle ta bort stigmat som kvinnor försöker måla upp (att man borde lita på sin partner) och normalisera det till enbart fakta.

Barnet förtjänar att ha svart på vitt vem som är föräldrar, eller vem som inte är det.

Att låta emotionella kvinnor styra över detta fakta är rent ut sagt absurt. Förstår du inte det har du föga talang att se saker ur andra perspektiv än ditt eget. Simple as that.
Citera
2017-09-26, 12:27
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Pappor som blivit pappor av fri vilja lär väl ha valt sin fruga med omsorg. Varför då misstänka att hon skulle ha vänstrat? De som misstänker det kan väl bekosta ett test själva?

Tyvärr är många/de flesta män (och kvinnor för den delen, men det orsakar ju inte just det här) väldigt godtrogna och litar enormt på en partner de älskar djupt. Den personen blir så gott som perfekt i ens ögon, och då försvinner misstron. (Nu finns det ju även de som drar det åt andra hållet och utvecklar en rent av paranoid svartsjuka mot den de älskar på det sättet, men det hör inte hit).

Så dessa pappor är faktiskt inte kapabla att tänka så långt, kanske annat än i exceptionellt bittra korta ögonblick, och då bara med ett kort tvivel, en kort flyktig tanke som de pressar ner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback