Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 18:05
  #1
Medlem
Hej!
Jag försöker koppla min laptop till förstärkaren (via hdmi) som är kopplad till tvn (via hdmi). När jag gör detta får jag endast bild i tvn och ljudet spelas från datorns högtalare (istället för att ljudet spelas i högtalarna till förstärkaren). Kan någon hjälpa mig med hur jag ska göra för att kunna få både ljud och bild från tvn/högtalarna/förstärkaren. Kopplar jag in någon annan dator så funkar det som det ska, så lär vara något med min dator. Får inte upp förstärkaren i uppspelningsenheter, men eftersom bilden kommer till tvn så är det ju inget fel på kopplingen.

Är supertacksam för svar, tack på förhand!

Förstärkare: Onkyo 7.2 Receiver TX-NR656
Laptop: Lenovo IdeaPad U330p
Kopplad via Hdmi
Citera
2017-08-29, 18:14
  #2
Medlem
Fungerar ljudet om du kopplar datorn med hdmi direkt till tv? Prov kan vara ett problem med utgången.
Citera
2017-08-29, 20:44
  #3
Medlem
Hör för mig att det inte funkar heller. Vad kan det då vara?
Citera
2017-08-31, 21:41
  #4
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alle9510
Hej!
Jag försöker koppla min laptop till förstärkaren (via hdmi) som är kopplad till tvn (via hdmi). När jag gör detta får jag endast bild i tvn och ljudet spelas från datorns högtalare (istället för att ljudet spelas i högtalarna till förstärkaren). Kan någon hjälpa mig med hur jag ska göra för att kunna få både ljud och bild från tvn/högtalarna/förstärkaren. Kopplar jag in någon annan dator så funkar det som det ska, så lär vara något med min dator. Får inte upp förstärkaren i uppspelningsenheter, men eftersom bilden kommer till tvn så är det ju inget fel på kopplingen.

Är supertacksam för svar, tack på förhand!

Förstärkare: Onkyo 7.2 Receiver TX-NR656
Laptop: Lenovo IdeaPad U330p
Kopplad via Hdmi

Du måste växla uppspelnings enhet i Windows från högtalare till Hdmi ljud. Högerklicka på ljudikonen och uppspelningsenheter så får du upp en lista och välja ifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback