Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 16:14
  #1
Medlem
No_lifers avatar
Hej!


Har lite funderingar på hur det fungerar med att köpa en motorcykel i vietnam och köra på den till malaysia? Jag vill köpa cykeln lagligt, hur funkar det att ta den genom alla länder? (cambodia,thailand,laos,malaysia)?
jag vill kunna sälja den eller helt enkelt skänka/dumpa den när jag kommit till malaysia men känns som det kan bli problem i o med att den är registrerad och köpt i vietnam. Finns det något kryphål så jag slipper avgifter och andra tänkbara bekymmer?
Citera
2017-08-29, 17:09
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
snor den
Citera
2017-08-29, 22:07
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Hur bred är din mc-vana? Har varit i 'nam två vändor. Trafiken är rena vilda västern.
Citera
2017-08-30, 11:30
  #4
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Hur bred är din mc-vana? Har varit i 'nam två vändor. Trafiken är rena vilda västern.

Den är okej. Vet att det är helt fakkat i trafiken, men jag är också fakkad så det går bra. Tack för att du bryr dig.
Citera
2017-08-30, 11:35
  #5
Medlem
Låter som en rolig resa, dock hade jag rekommenderat dig att ha med en reskompis. Har själv åkt MC i Vietnam och trots trafiken och mängden motorcyklister och bilister är det inte omöjligt, dock ska man vara å sin vakt och köra försiktigt. Åker via Kambodja och Thailand så får du se två andra härliga länder på vägen dit
Citera
2017-08-30, 15:47
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Den är okej. Vet att det är helt fakkat i trafiken, men jag är också fakkad så det går bra. Tack för att du bryr dig.

Fakkat är bara förnamnet
Städerna är ett kaos av motorcyklar där fotgängare räknas som farthinder och på landsbygden är vägarna i alla nivåer från grus till asfalt oavsett trafikbelastning, bussar och lastbilar som konkurrerar med motorcyklar bärandes vad än du kan tänka dig på vad som vissa ställen kan beskrivas som ett traktorspår.
Citera
2017-08-31, 04:19
  #7
Medlem
SvenBHs avatar
Jag har kört en hel del i Vietnam och tycker verkligen att det är fantastiskt. Aldrig haft några problem egentligen men du ska veta att trafiken är otäck. Tycker verkligen att du ska göra det men täckna en bra försäkring innan du åker då olycksrisken är så pass hög.
Ha också nåt form av munskydd då du åker för att filtrera bort en del av alla tungmetaller.

Du kommer att få en fantastisk resa!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2868396

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback