Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 23:18
  #133
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
jag ser det inte som osannolikt att du, rent praktiskt, vet mer om narkotika än vad jag gör. i teorin däremot har du en del att hämta igen. att du ser mina rader som förvirrande förvånar mig inte. vem har pratat om förbud? bara namnet "ronjeremy" visar att du dessutom har komplex, och vill framhäva något du inte har. haha.
Hur hade du annars tänkt att staten ska se till att folk slutar knarka? Genom att be snällt? Du som har en sån enorm teoretisk kunskap kanske kan svara på hur många promille det är av de, som får behandling av staten, som aldrig drabbas av återfall sen?

I denna värld av hat, lögner och propaganda är teoretisk kunskap om missbruk och beroende noll och ingenting värt om man inte kan tänka själv samt har personlig erfarenhet av droger.
2017-09-20, 00:32
  #134
Medlem
used66s avatar
tackar för berömmet men mina teoretiska kunskaper inom beroendelära är väl inte mycket mer än vad en svensk läkare får under sin utbildning. men skall inte klanka ned på mig själv för mycket utan vill nog påstå att jag vet vad jag talar om. svaret på din fråga är att den är lite felställd men jag ger dig svar ändå. individer DRABBAS inte av återfall, man planerar, redan när man börjar att tänka på att ta drogen så startar man den mentala processen. jag har aldrig under dryga 20 års kontakt med missbrukare träffat på någon som DRABBATS av ett återfall. kort och gott så TAR man ett återfall.

mina erfarenheter inom missbruksvård är att jag, fortfarande inte, efter alla år träffat på en missbrukare som är speciellt insatt i drogproblematik. inte mer än att de vet hur det känns att inta en drog. dessa individer tillhör ytterst sällan något annat än begåvningsreserven, och kan således inte argumentera och problematisera runt missbruk. har du fler frågor så ställer jag givetvis upp och delar med mig av mina erfarenheter. exempelvis så kan jag, utförligt, ge dig tips på missbruksbehandling som fungerar med bra resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Hur hade du annars tänkt att staten ska se till att folk slutar knarka? Genom att be snällt? Du som har en sån enorm teoretisk kunskap kanske kan svara på hur många promille det är av de, som får behandling av staten, som aldrig drabbas av återfall sen?

I denna värld av hat, lögner och propaganda är teoretisk kunskap om missbruk och beroende noll och ingenting värt om man inte kan tänka själv samt har personlig erfarenhet av droger.
2017-09-20, 00:49
  #135
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
tackar för berömmet men mina teoretiska kunskaper inom beroendelära är väl inte mycket mer än vad en svensk läkare får under sin utbildning. men skall inte klanka ned på mig själv för mycket utan vill nog påstå att jag vet vad jag talar om. svaret på din fråga är att den är lite felställd men jag ger dig svar ändå. individer DRABBAS inte av återfall, man planerar, redan när man börjar att tänka på att ta drogen så startar man den mentala processen. jag har aldrig under dryga 20 års kontakt med missbrukare träffat på någon som DRABBATS av ett återfall. kort och gott så TAR man ett återfall.

mina erfarenheter inom missbruksvård är att jag, fortfarande inte, efter alla år träffat på en missbrukare som är speciellt insatt i drogproblematik. inte mer än att de vet hur det känns att inta en drog. dessa individer tillhör ytterst sällan något annat än begåvningsreserven, och kan således inte argumentera och problematisera runt missbruk. har du fler frågor så ställer jag givetvis upp och delar med mig av mina erfarenheter. exempelvis så kan jag, utförligt, ge dig tips på missbruksbehandling som fungerar med bra resultat.
Ok, du klarade inte av att svara på en enda av mina frågor. Tack för det. Sen att du jobbar inom missbruksvård säger ju allt egentligen, några av de mest blåsta och indoktrinerade stackarna jag har träffat har jobbat inom den branschen. Du har dock rätt i att klientelet i missbruksvården tillhör begåvningsreserven. Smarta droganvändare torskar sällan för så grova brott att de döms till vård och de förstår att missbruksvården är ett jävla skämt, plus att de oftast har arbeten att gå till och således inte har tid att ränna runt i missbruksvården.
2017-09-20, 01:22
  #136
Medlem
used66s avatar
smarta droganvändare? nu gör du en intellektuell kullerbytta, och hamnar utanför mattan. menar du på fullt allvar att drogmissbrukare ofta har arbeten att gå till? herregud, nu tar jag dig snart inte på allvar längre. pundare jobbar inte, dåre. man knarkar inte dygnet runt och samtidigt innehar ett jobb. det enda jag kan ge dig, om jag tolkar dig rätt, är att knarkarna inte är särskilt motiverade att sluta dra linor. program finns, för de som är motiverade. spelar ingen roll om Gud fader sitter framför någon och ger råd - om man agerar som ett litet barn som vägrar ta ansvar för att vända om sitt liv. du kan också ha en poäng i att det finns för många naiva "ta-hand-om" människor som jobbar inom vården. dock inte jag. nu får jag väl, i all ödmjukhet tillägga, att jag är ett av essen inom branschen.

[quote=RonJeremyClarks|61833654]Ok, du klarade inte av att svara på en enda av mina frågor. Tack för det. Sen att du jobbar inom missbruksvård säger ju allt egentligen, några av de mest blåsta och indoktrinerade stackarna jag har träffat har jobbat inom den branschen. Du har dock rätt i att klientelet i missbruksvården tillhör begåvningsreserven. Smarta droganvändare torskar sällan för så grova brott att de döms till vård och de förstår att missbruksvården är ett jävla skämt, plus att de oftast har arbeten att gå till och således inte har tid att ränna runt i missbruksvården.[/QUOTE]
2017-09-20, 01:37
  #137
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
smarta droganvändare? nu gör du en intellektuell kullerbytta, och hamnar utanför mattan. menar du på fullt allvar att drogmissbrukare ofta har arbeten att gå till? herregud, nu tar jag dig snart inte på allvar längre. pundare jobbar inte, dåre. man knarkar inte dygnet runt och samtidigt innehar ett jobb. det enda jag kan ge dig, om jag tolkar dig rätt, är att knarkarna inte är särskilt motiverade att sluta dra linor. program finns, för de som är motiverade. spelar ingen roll om Gud fader sitter framför någon och ger råd - om man agerar som ett litet barn som vägrar ta ansvar för att vända om sitt liv. du kan också ha en poäng i att det finns för många naiva "ta-hand-om" människor som jobbar inom vården. dock inte jag. nu får jag väl, i all ödmjukhet tillägga, att jag är ett av essen inom branschen.

Du klarar ju inte ens att citera riktigt. Sedan är du dryg mot RonJeremyClarks, som är intelligent och påläst.

Vad har smarthet med att ha ett jobb att göra? Det är väl snarare smart att klara sig utan att jobba, i alla fall "street smart".
2017-09-20, 01:55
  #138
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
smarta droganvändare? nu gör du en intellektuell kullerbytta, och hamnar utanför mattan. menar du på fullt allvar att drogmissbrukare ofta har arbeten att gå till? herregud, nu tar jag dig snart inte på allvar längre. pundare jobbar inte, dåre. man knarkar inte dygnet runt och samtidigt innehar ett jobb. det enda jag kan ge dig, om jag tolkar dig rätt, är att knarkarna inte är särskilt motiverade att sluta dra linor. program finns, för de som är motiverade. spelar ingen roll om Gud fader sitter framför någon och ger råd - om man agerar som ett litet barn som vägrar ta ansvar för att vända om sitt liv. du kan också ha en poäng i att det finns för många naiva "ta-hand-om" människor som jobbar inom vården. dock inte jag. nu får jag väl, i all ödmjukhet tillägga, att jag är ett av essen inom branschen.
Du menar alltså att John F. Kennedy, Steve Jobs, Albert Hoffman, Alexander Shulgin, Carl Sagan, Adolf Hitler, Hermann Göring, Hunter S. Thompson o.s.v. inte hade arbeten? Att Gary Johnson, Jesse Ventura, Charlie Sheen, Joe Rogan, Johnny Depp, Alex Jones o.s.v. inte har arbeten? Du menar också att miljontals företag och myndigheter drogtestar sina anställda helt i onödan? Nu har du en gång för alla visat hur smart och påläst du är. Så mycket var dina "teoretiska kunskaper" värda.
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2017-09-20 kl. 02:50.
2017-09-20, 06:52
  #139
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Droger är billigt om de är legala.

Inte för jag ifrågasätter, men du säger att en tablett huvudvärkstablett kostar upp mot $5 i Filippinerna?

Och sen Duartes mord, hur förklarar man då sen man dödar journalister som rapporterar om dessa dödspatruller.
Nä, Duarte är inget annat än en seriemördare.
Och när man håller på så här, så är man snart i en full diktatur.

Självklart en överdrift av mig men jag ville bara få fram att folk är jävligt fattiga här.

Dutertes mördande ogillar jag givetvis väldigt starkt men något måste göras. Jag har sett och ser dagligen vad denna vidriga drog gör med människorna här och att legalisera skiten kan ni bara glömma. Hjärnan rutnar bokstavligen av giftet. Givetvis måste inflödet och/eller produktionen av chabu stoppas. Enligt nyheterna här har kineserna flytande laboratorium utmed kusterna här och kan dessa lokaliseras och stängas ner kan nog en stor del av tillgången på knarket minska. Duterte är nog inte intresserad av det skulle jag tro då hans barn har blivit anklagade för att vara inblandade.
2017-09-20, 07:05
  #140
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Självklart en överdrift av mig men jag ville bara få fram att folk är jävligt fattiga här.

Dutertes mördande ogillar jag givetvis väldigt starkt men något måste göras. Jag har sett och ser dagligen vad denna vidriga drog gör med människorna här och att legalisera skiten kan ni bara glömma. Hjärnan rutnar bokstavligen av giftet. Givetvis måste inflödet och/eller produktionen av chabu stoppas. Enligt nyheterna här har kineserna flytande laboratorium utmed kusterna här och kan dessa lokaliseras och stängas ner kan nog en stor del av tillgången på knarket minska. Duterte är nog inte intresserad av det skulle jag tro då hans barn har blivit anklagade för att vara inblandade.
Om man inte legaliserar den drogen, så kommer man aldrig någonsin få kontroll över drogen.
Är den olagligt och man jagar folk med dödspatruller, så kommer man endast driva upp vinstmarginalerna och öka problemen i samhället av methet.

Sen har man redan testat detta som Duarte gör nu och i Thailand, enda som skedde där var att problemen ökade av meth.
Och desto fattigare de blir och utarmat samhället blir, desto mer troligt att de försöker med meth för klara av jobba 24h dygnet.

Inte heller i Thailand vågade man ge sig på de som var upp i näringskedjan, och bara jaga konsumenter leder ingenstans heller.

Ett reglerat meth är bättre än ett oreglerat, det står mot kontroll och icke kontroll, och var gång väljer man icke kontroll i världen.
Vilket är rätt konstigt, för det funkar inte.
Enda som har uppvisat någon kontroll, det är i Singapore, dock är det ett mini land helt omgivet av vatten.
Och saknar den problematik de flesta länder har, som enorma ytor och enorma längder med kustremsor och obygd.

En fråga man ska ställa sig, om man försökt lösa ett problem med hammaren i så många år och helt verkningslöst på tillgång för kund.
Kanske dax och fundera på testa nått nytt? som vård?
Vi ser ju vad som händer i EU, där man sadlar om till sluta jag konsumenter, där får samtliga samma effekt = problemen av droger minskar för individen.
Då får man bortplockat polisen ifrån en hälsofråga, då polis saknar sjukvårdande kunskaper så får man in folk lättare i vården som vill ha hjälp.
Det sker inte i en kriminalisering har vi sett och i den omfattning som behövs.

Och betvivlar inte för en sekund att drogproblem är en stor sak i Asien.
Men tar man meth för ens klara av att överleva, så är man i en rävsax med en kriminalisering och nu även dödspatruller.
Att Duarte är en hycklare, ja det är rätt väntat av den typen av ledare.
2017-09-20, 10:54
  #141
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du menar alltså att John F. Kennedy, Steve Jobs, Albert Hoffman, Alexander Shulgin, Carl Sagan, Adolf Hitler, Hermann Göring, Hunter S. Thompson o.s.v. inte hade arbeten? Att Gary Johnson, Jesse Ventura, Charlie Sheen, Joe Rogan, Johnny Depp, Alex Jones o.s.v. inte har arbeten? Du menar också att miljontals företag och myndigheter drogtestar sina anställda helt i onödan? Nu har du en gång för alla visat hur smart och påläst du är. Så mycket var dina "teoretiska kunskaper" värda.

John F Kennedy fick morfin för smärtans skull din jävla IQ-befriade White trash låtsas-tränade Volvoraggar-idiot

PS: Göring blev så beroende att han fick läggas in på avgiftning i Sverige... Jisses vad du gör bort dig hela tiden...

Charlie Sheen ja honom gick det ju jättebra för........

Hunter S Thompson, dog i tidig ålder.

Hitler återigen inte en knarkare, fick morfindroppar för smärtans skull, ingen knarkare således.

Tror du är ett exempel i dig själv på varför man inte ska ta droger. Min grannes mongoloida son diskuterar ju bättre än dig
2017-09-20, 13:11
  #142
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Självklart en överdrift av mig men jag ville bara få fram att folk är jävligt fattiga här.

Dutertes mördande ogillar jag givetvis väldigt starkt men något måste göras. Jag har sett och ser dagligen vad denna vidriga drog gör med människorna här och att legalisera skiten kan ni bara glömma. Hjärnan rutnar bokstavligen av giftet. Givetvis måste inflödet och/eller produktionen av chabu stoppas. Enligt nyheterna här har kineserna flytande laboratorium utmed kusterna här och kan dessa lokaliseras och stängas ner kan nog en stor del av tillgången på knarket minska. Duterte är nog inte intresserad av det skulle jag tro då hans barn har blivit anklagade för att vara inblandade.

Metamfetamin lär ju inte göra någon till zombier, men det är en stark drog.

Jag tror på teorin som någon framförde tidigare att så många i Sydostasien tar den för att de måste arbeta så hårt.
2017-09-20, 13:36
  #143
Medlem
BigFatCones avatar
Okej. Ni får välja. Antingen så fortsätter vi att diskutera trådens topic och tråden får fortsätta vara öppen eller så fortsätter vi att tjafsa om huruvida människor som använder droger arbetar eller inte, vilka kändisar som har knarkat, om man vill att ens dotter ska dö eller precis vad som helst som inte hör till ämnet.

Alltså: Varningar och låst tråd om ni skiter i Topic eller öppen tråd och inga Varningar om ni håller er till topic. Ett inlägg som jag bedömer vara över gränsen och hänglåset kommer fram. Valet är ert.


Mvh,
Moderator
2017-09-20, 17:00
  #144
Medlem
BigFatCones avatar
Då tackar jag användaren used66 som inte kunde hålla sig till topic och således såg till att tråden låstes.

Tråd låst.

Mvh,
Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback