Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 14:23
  #1
Medlem
Vet nån varför det är så vanligt med detta spårspring kring stockholms södra? Det verkar vara mer än hälften av fallen som sker där.

Vad tror ni chanserna är till stor förbättring om man installerar stationsdörrar som på citybanan? Eller är det andra ingångar spårspringarna använder?
Citera
2017-08-29, 18:55
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Det bor zigenare där, de är helt immuna mot att de skapar problem för tusentals resenärer.
Likaså verkar de inte bry sig om oväsen eller smutsen!
Citera
2017-08-30, 02:56
  #3
Medlem
Alltså bor det tiggare i tunnlarna där? Det borde ju inte vara något problem att avhysa folk därifrån om så är fallet.

Jag tycker också man borde köra och att spårbeträdelse får ske helt på egen risk.
Citera
2017-08-30, 16:57
  #4
Medlem
Hälften av vad? Det är mycket stopp pga spårspring i hela landet, trots staket som satts upp. Man kan därför misstänka att regelverket har ändrats. Man måste stoppa och söka så fort någon setts i spåren.
Citera
2017-09-02, 22:25
  #5
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Jag tycker också man borde köra och att spårbeträdelse får ske helt på egen risk.

Jag tror du får svårt att få de stackars lokförarna att gå med på det.
Citera
2017-09-02, 23:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Jag tror du får svårt att få de stackars lokförarna att gå med på det.

Inget tvivel på det.
Citera
2017-09-03, 00:55
  #7
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Jag tror du får svårt att få de stackars lokförarna att gå med på det.

Jävla trams. Jag fattar inte varför rena tvångstankar ska styra transportpolitiken och kosta mångmiljonbelopp. Det är inte DU som har kört ihjäl en stackars människa, det är loket. Sedan är det upp till dig om du vill se ut såhär eller såhär vid själva splash-ögonblicket. Jag tycker folk kan få kuta omkring hur mycket de vill på spåren. Det räcker med varningsskyltar.
Citera
2017-09-03, 12:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jävla trams. Jag fattar inte varför rena tvångstankar ska styra transportpolitiken och kosta mångmiljonbelopp. Det är inte DU som har kört ihjäl en stackars människa, det är loket. Sedan är det upp till dig om du vill se ut såhär eller såhär vid själva splash-ögonblicket. Jag tycker folk kan få kuta omkring hur mycket de vill på spåren. Det räcker med varningsskyltar.

Håller med men denna mentalitet är väldigt ingjuten i våran del av världen, inte minst Sverige...
Citera
2017-09-03, 22:40
  #9
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jävla trams. Jag fattar inte varför rena tvångstankar ska styra transportpolitiken och kosta mångmiljonbelopp. Det är inte DU som har kört ihjäl en stackars människa, det är loket. Sedan är det upp till dig om du vill se ut såhär eller såhär vid själva splash-ögonblicket. Jag tycker folk kan få kuta omkring hur mycket de vill på spåren. Det räcker med varningsskyltar.
Undrar om det är så lämpligt att låta lokförare vars lok just krossat en människa köra vidare direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback