Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 17:57
  #157
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag har hört talas om att Hitler var av judisk börd, kan detta verkligen stämma?
Citera
2023-06-14, 17:58
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har hört talas om att Hitler var av judisk börd, kan detta verkligen stämma?

Det var väl därför han tog livet av sig, han orkade inte med att se en jude i spegeln varje dag?
Citera
2023-06-14, 18:00
  #159
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Det var väl därför han tog livet av sig, han orkade inte med att se en jude i spegeln varje dag?

Men jag vill verkligen veta om det ryktet saknar grund eller kanske kan det vara sant. Verkar ju inte klokt i så fall, att han är jude själv men hatar judar, så absurt. Hans pappa var så elak mot Hitler då han var grabb och pappan var jude så då hatar han judar, det har jag hört..
Citera
2023-06-14, 18:03
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Men jag vill verkligen veta om det ryktet saknar grund eller kanske kan det vara sant. Verkar ju inte klokt i så fall, att han är jude själv men hatar judar, så absurt. Hans pappa var så elak mot Hitler då han var grabb och pappan var jude så då hatar han judar, det har jag hört..

Har också hört det ryktet, men tyvärr stämmer det väl till 0 procent, om hans pappa så hade varit jude hade han ju själv inte varit det för det är ju bara genom modern som man kan bli en äkta jude, och en konvertit jude kan vi nog alla samsas om att han inte var
Citera
2023-06-14, 18:04
  #161
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Har också hört det ryktet, men tyvärr stämmer det väl till 0 procent, om hans pappa så hade varit jude hade han ju själv inte varit det för det är ju bara genom modern som man kan bli en äkta jude, och en konvertit jude kan vi nog alla samsas om att han inte var


Du kan ha rätt. Sedan har jag hört att Hitler skulle varit pervers sexuellt, är det något du känner igen ...?
Citera
2023-06-14, 18:07
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du kan ha rätt. Sedan har jag hört att Hitler skulle varit pervers sexuellt, är det något du könner igen ...?

Det enda jag vet om detta är att de Hitler biografierna jag har läst har tagit ner alla rykten om hans perversa sexualitet, homosexualitet, asexualitet etc och nämner att hans sexualitet var inom gränsen för normalt, troligen hade han inte heller ett speciellt rikt sexliv under långa perioder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback