Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-30, 20:55
  #13
Medlem
NattNatts avatar
Bra skrivet. Lycka till. Även till er andra i tråden. Låter inte som någon rolig grej ni hamnat i.
Citera
2017-08-30, 22:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Bra skrivet. Lycka till. Även till er andra i tråden. Låter inte som någon rolig grej ni hamnat i.

Tack. Fentanyl är en hemsk drog och som sagt inget som kommer "efter" det.

Jo döden. Kan vara himla svårt att ta det seriöst när man är i misären eller lättare sagt i Den syntetiska värmen. Jag tror att alla som sprayar säger att de har kontroll men det har man inte.

En dag vaknar man och inser det eller så vaknar man inte alls.

Att bli av med beroendet är lite som att bli dumpad eller dumpa sin andra halva.. det kommer ta lång tid innan man är återställd och detsamma gäller här. Livet är värt mer än 3-12 månader med SKIT.

Till er som sprayar tänk på det. No return.
__________________
Senast redigerad av 812258 2017-08-30 kl. 22:37.
Citera
2017-09-09, 01:26
  #15
Avstängd
LooRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Har själv ingen erfarenhet av rc droger, men även om det är något Kinahopkok bör väl halveringstiden och avtändningen vara ganska kort jämfört med 'långa' opiater?

Tiden de tar för återhämtning av ett heroinmissbruk är 2-3månader (fysiskt), fentanyl (av dom jag har pratat med) är man så gott som återställd efter en vecka?

Hur som helst, opiater överlag är ett helvete att lägga av med, de kan vi nog alla skriva under på.

Hur bra effekt har buprenorfin mot fentanyl at?

Tror det är bättre att ta sig ur en abstinens genom att tvinga sig själv till sysselsättning, det kanske låter konstigt, men ni kan ju börja med det ni gillade att göra medans ni gick i skolan, lära er mer om matte, måla, fylla i ritblock. Låter dumt, förstår det. men tror om ni verkligen börjar tänka på hur olika färger får er att må och sen varför, kommer det nog ordna sig.

Skaffa er också någon grej ni kan ha i handen och fidgeta er med. skaffa en vibrerande stol mot kramperna, skaffa den där muskelsalvan som går in genom huden och slapnnar av musklerna.

Tror detta är mycket smartare än att byta bort en drog mot en annan, var ärliga med era besvär och be om hjälp, folk kommer vilja hjälpa er. Det är till artbetsförmedlingen är till för, dom har hjälpt mig att skapa jättemånga kontakter som kan hjälpa mig på var sitt håll angående mig. allt jag behövde göra var att inse att saker går fel ibland, och att de gjorde sitt bästa.
Citera
2017-09-20, 18:16
  #16
Medlem
szabos avatar
Hur har det gått?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback