Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 02:12
  #1
Medlem
Hej alla jag tänkte ta tillfället i akt och rådfråga om någon sysslar med filmproduktion på hobbybasis eller liknande.
Jag ska göra en dashcam film och är ute efter ett "KORT INTRO" med önskat innehåll av trafiksituationer på ett effektfullt sätt.
Jag kör sedan lång tid tillbaka med Dashcam både fram & bak bilen.

Stort tack på förhand.
Citera
2017-08-29, 02:17
  #2
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomlin70
Hej alla jag tänkte ta tillfället i akt och rådfråga om någon sysslar med filmproduktion på hobbybasis eller liknande.
Jag ska göra en dashcam film och är ute efter ett "KORT INTRO" med önskat innehåll av trafiksituationer på ett effektfullt sätt.
Jag kör sedan lång tid tillbaka med Dashcam både fram & bak bilen.

Stort tack på förhand.

ett random klipp ?
Citera
2017-08-29, 02:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
ett random klipp ?
Tänkte i dem banorna först men nej vad jag är ute efter ska likna ett intro du kan ta Cops eller annat liknande intro som just är mer avsett för såna här filmer.
Dramatik i trafik så att säga den typen av intro och då som sagt inte från flera egna sekvenser av dramatik utan lite mer special.
Nu blev det väldigt rörig förklaring men jag tror du förstår så jag stannar där i förklaringen
Citera
2017-08-29, 07:16
  #4
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Typ ett suddigt filter med blåljus, videon från en traffikerad innerstad. Eller hur menar du?

Kan förövrigt bli ganska snyggt!

typ såhär, fast mer fokus på trafiken samt blinkande blåljus (också lite suddiga).
Citera
2017-08-29, 07:20
  #5
Medlem
Strandhuggs avatar
Med imovie på mac så kan du göra snygga enkla intron utan förkunskap. Dock är de inte så originella eftersom de följer en förutbestämd mall.
Citera
2017-08-29, 09:36
  #6
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Om det ska vara en seriös film så borde du inte använda imovie. Blir väldigt "B"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback