Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 14:57
  #133
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Jag pratar om narcissister inte psykopater.

Alla dessa trådar: jag har asperger, jag har adhd, jag är sociopat, jag är narcissist, jag lider utav psykopati. FÖR JAG HAR GJORT ETT TEST PÅ INTERNET DÅ ÄR DET SANT!

Jag gjorde ett test på internet igår som säger att jag har prostatacancer. Vadå läkare, jag behöver inte sån skit.

TS är antingen ett troll eller en idiot medan du sitter här och tror att du är påläst för att du har sett en video på youtube om "10 signs that you're a psychopath".

Kom tillbaka när du studerat antisociala beteenden MEDVETET i verkliga livet. Så kanske vi kan diskutera, din jävla fåtöljriddare.

Erkänner du att du har helt fullständigt mega fel när du säger att en narcissist inte kan vara en narcissist bara för att hen säger att hen är narcissist?
Citera
2017-09-29, 15:07
  #134
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Erkänner du att du har helt fullständigt mega fel när du säger att en narcissist inte kan vara en narcissist bara för att hen säger att hen är narcissist?
Varför skulle jag göra det? En narcissist vet inte om att denne är narcissist, varför kan du inte förstå det ditt får? Jag skulle säga att oddsen är högre att du är en person med narcissistisk personlighetsstörning än vad TS är.

Den vet inte, det förstår inte, den kommer förneka, den kommer projicera det du säger om denne till dig själv. Det finns inte i deras värld. I deras värld är du en spelpjäs som DENNE ska flytta för att lägga upp ett scenario där narcissisten gynnas. Vad är det som är så svårt att förstå? Har du varit en spelpjäs hos en narcissist? Har du insett till slut att något inte står rätt till? När du själv förvandlas till en paranoid motståndare där varje steg är betydande i din fortsatta överlevnad?

Du vet ingenting, du sitter i din soffa och tittar på youtube och tror att du kan något.

Stick.
Citera
2017-09-29, 18:08
  #135
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Varför skulle jag göra det? En narcissist vet inte om att denne är narcissist, varför kan du inte förstå det ditt får? Jag skulle säga att oddsen är högre att du är en person med narcissistisk personlighetsstörning än vad TS är.

Den vet inte, det förstår inte, den kommer förneka, den kommer projicera det du säger om denne till dig själv. Det finns inte i deras värld. I deras värld är du en spelpjäs som DENNE ska flytta för att lägga upp ett scenario där narcissisten gynnas. Vad är det som är så svårt att förstå? Har du varit en spelpjäs hos en narcissist? Har du insett till slut att något inte står rätt till? När du själv förvandlas till en paranoid motståndare där varje steg är betydande i din fortsatta överlevnad?

Du vet ingenting, du sitter i din soffa och tittar på youtube och tror att du kan något.

Stick.
Okej kan vi lugna ner oss här nu.

Jag förstår att du ogillar narcissister det gör man lätt.

Du förstår alltså fortfarande inte att beteende och erkännande inte är samma sak? Att narcissiten behandlar andra dåligt förnekar jag inte.

Vad du däremot har extremt bristande kunskap i är att det finns någon magisk formel som säger att varje person som säger att hen INTE är narcissist gör att personen inte är det.

EN NARCISSIST KAN BARA MEDVETEN OM ATT HEM ÄR NARCISSIST OCH DETTA GÖR ALLTSÅ INTE PERSONEN PER AUTOMATIK TILL EN FAKER. Story för caps


Edit: Jag vet exakt var du brister i tänkandet . Du sammanblandas beteendet med deras vetskap. Visst generellt sett har narcissister massa föreställningar som är falska men att hem aldrig skulle kunnat inse sitt tillstånd är så fel det bara kan bli.
__________________
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-09-29 kl. 18:19.
Citera
2017-10-19, 13:08
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Faktum är att man snarare kommer se att personen kommer omfamna sin diagnos och säga att "ja visst jag är narcissist" och personen kommer vara stolt över det. Samma med antisociala, de ser det normala som något underlägset. De är stolta över att vara annorlunda.

Däremot om du börjar säga att det kanske inte är jättebra att vara så där speciell kan de bli arga, riktigt arga. Snöflingekränkta för sure.
Vad fan är de här för bullshit?

Kan säga dig att de flesta antisociala önskar att de var normala och levde ett normalt liv, du snackar ren jävla dynga.
Vad fan har du fått den här skiten som rinner ut ur din munn ifrån?
Citera
2017-10-19, 15:30
  #137
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Varför skulle jag göra det? En narcissist vet inte om att denne är narcissist, varför kan du inte förstå det ditt får? Jag skulle säga att oddsen är högre att du är en person med narcissistisk personlighetsstörning än vad TS är.

Den vet inte, det förstår inte, den kommer förneka, den kommer projicera det du säger om denne till dig själv. Det finns inte i deras värld. I deras värld är du en spelpjäs som DENNE ska flytta för att lägga upp ett scenario där narcissisten gynnas. Vad är det som är så svårt att förstå? Har du varit en spelpjäs hos en narcissist? Har du insett till slut att något inte står rätt till? När du själv förvandlas till en paranoid motståndare där varje steg är betydande i din fortsatta överlevnad?

Du vet ingenting, du sitter i din soffa och tittar på youtube och tror att du kan något.

Stick.

Okej det var väl precis det här jag tänkte kläcka ur mig, självinsikt och narcissism går inte ihop för det går som ut på att den inte ska kunna självobservera den är narcisisst utan istället projekterar det.

Säger man till en person att den är narcissist verkar den skifta roller där den tillslut får det till att Den är Du och Du är Den; där den kommer fram till att den som kallar den narcissist är den som gör det pga den är narcissist.

Hellre att den utbildar sig till psykolog och sen menar det ger den auktoritet som "bevisar" den personen som kallade den narcissist är den som är narcissist än inser det själv.

Där jag tror jävligt många som går runt och skyltar med diagnoser som narcissism och ASPD är folk som har rätt kass självinsikt och råkat ut för läkare och diverse pack som får dem att bära deras (läkarnas) egna skit.

Sen har vi ju hela det här sociologiska spelet runt hela området med mental hälsa där det verkar som allt är en extremt komplex försvarsmekanism inbyggd i mänskligt gruppbeteende där en del verkar heja på folk som tar på sig att de är sjuka i huvudet; för är en annan person sjuk i huvudet kan andra människor passivt slippa ta itu med att de i sin tur har issues och de ska typ köra hela den här skiten med skuld emot andra där ojojoj "säger du det här inte stämmer är du ond och måste se till andras bästa" som en slags diskret projektion.

Hela området med psykologi är fullt av folk som ja utbildar sig till psykologer och sen verkar projektera sin egen skit på folk där det är något slags inbyggt beteende i människor där de ska typ skapa ett "false self" hos andra som får den till att vara bekväm med att den identifierar sig och presenterar sig som t ex narcissism.

Där mycket av skiten som pågår inom psykiatrin är just det som riktas emot folk med överlag kass tankeförmåga eller allmänbildning där det istället för att typ lösa upp deras interna skit det låser dem i en slags cykel inställd på att få dem att vara psykiskt sjuka så folket inom vården har folk som uppvisar problem som ger dem distans mot sina egna.

Där det kan hända om man beskriver sånthär beteende hos människor det trycker på knappar där de automatiskt ska projektera sin egen egoism och skuld på en och får det till man skiter i folk osv.
Citera
2017-10-25, 17:47
  #138
Medlem
Selfefficacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Varför skulle jag göra det? En narcissist vet inte om att denne är narcissist, varför kan du inte förstå det ditt får? Jag skulle säga att oddsen är högre att du är en person med narcissistisk personlighetsstörning än vad TS är.

Den vet inte, det förstår inte, den kommer förneka, den kommer projicera det du säger om denne till dig själv. Det finns inte i deras värld. I deras värld är du en spelpjäs som DENNE ska flytta för att lägga upp ett scenario där narcissisten gynnas. Vad är det som är så svårt att förstå? Har du varit en spelpjäs hos en narcissist? Har du insett till slut att något inte står rätt till? När du själv förvandlas till en paranoid motståndare där varje steg är betydande i din fortsatta överlevnad?

Du vet ingenting, du sitter i din soffa och tittar på youtube och tror att du kan något.

Stick.

Men självklart kan en person med narcisstisk personlighetsstörning veta om detta. Det är inte dock särskilt manga som beger sig i behandling da dom anser att det är omgivningen det är fel pa: Nagon som inte uppfattar sitt eget beteende som problematiskt gar inte att terapera.
Jag har endast mött ett fatal diagnostiserade narcisster genom mitt jobb (socialpedagog) och ja dom är speciella att jobba med terapeutiskt eftersom fran deras perspektiv problemen kommer utifran vilket skapar ett enormt lidande eftersom personen inser att han inte kan ändra världen (och han själv är redan fulländad). Manga andra sjukdomsbilder fokuserar pa de egna problemen och svagheter vilket pa ett sätt är lättare att behandla än att som i narcisstens fall vilja ändra pa omvärlden. Radikal acceptans är en väg. Dock tenderar personer med narscisstisk personlighetsstörning att byta terapeut ofta för när terapeuten papekar brister och svagheter hos narcissten sa kommer det till den typiska narcisstiska kränkningen och personen i fraga avbryter behandlingen.
Narcisster som vet om att dom har sjukdomen och som lider av följderna (inga nära relationer, förlora vänner / familj, kränkningar, alltid spela en roll utat etc.) är dom som eventuellt försöker bege sig i terapi.
Citera
2017-11-02, 23:38
  #139
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Men självklart kan en person med narcisstisk personlighetsstörning veta om detta. Det är inte dock särskilt manga som beger sig i behandling da dom anser att det är omgivningen det är fel pa: Nagon som inte uppfattar sitt eget beteende som problematiskt gar inte att terapera.
Jag har endast mött ett fatal diagnostiserade narcisster genom mitt jobb (socialpedagog) och ja dom är speciella att jobba med terapeutiskt eftersom fran deras perspektiv problemen kommer utifran vilket skapar ett enormt lidande eftersom personen inser att han inte kan ändra världen (och han själv är redan fulländad). Manga andra sjukdomsbilder fokuserar pa de egna problemen och svagheter vilket pa ett sätt är lättare att behandla än att som i narcisstens fall vilja ändra pa omvärlden. Radikal acceptans är en väg. Dock tenderar personer med narscisstisk personlighetsstörning att byta terapeut ofta för när terapeuten papekar brister och svagheter hos narcissten sa kommer det till den typiska narcisstiska kränkningen och personen i fraga avbryter behandlingen.
Narcisster som vet om att dom har sjukdomen och som lider av följderna (inga nära relationer, förlora vänner / familj, kränkningar, alltid spela en roll utat etc.) är dom som eventuellt försöker bege sig i terapi.

Jag hyllar detta inlägget, dels främst för att du säger dig vara utbildad och då känner jag att jag har en jämlik i kunskap. Jag fungerar bara med de bästa. Hehe. Säger inte att du är bäst! Bara lite bättre än pöbeln. Hihihih

Det du säger stämmer dock. Behandlar du narcissister+
Citera
2017-11-12, 21:33
  #140
Medlem
Selfefficacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Jag hyllar detta inlägget, dels främst för att du säger dig vara utbildad och då känner jag att jag har en jämlik i kunskap. Jag fungerar bara med de bästa. Hehe. Säger inte att du är bäst! Bara lite bättre än pöbeln. Hihihih

Det du säger stämmer dock. Behandlar du narcissister+

Ja jag behandlar bland annat narcisster.
Citera
2017-11-13, 08:48
  #141
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenChildhood
Varför skulle jag medvetet nedgradera mig själv till er nivå?

Det enda som framkommit om dig i denna tråd är att du har narcissist som diagnos.

Men i citatet ovan talar du om en nivåskillnad mellan dig och andra - som om vi också skulle se den nivåskillnad som personer med narcissistisk diagnos ser.

Detta får mig att få uppfattningen att du antingen inte alls har den diagnosen, utan trollar. Eller att du tänkte fel.

För narcissister ser visserligen sig själva förmer, men det medför ju inte att de tror att även andra ser dem som förmer, eller "inser att de är bättre" om du så vill.
Citera
2017-11-13, 08:51
  #142
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
En narcissist vet inte om att denne är narcissist, varför kan du inte förstå det ditt får

Jo det kan den göra. TS skrev ju själv att den har detta som diagnos. Självklart kan även en i samhällets ögon sjukligt egenkär person känna till det faktum att psykiatriker har satt en diagnos på honom, fast han behöver ju inte fördenskull köpa psykiatrins påstående att det faktiskt är en sjukligt att ha denna diagnos.
Citera
2024-01-14, 03:47
  #143
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenChildhood
Jag har en så kallad "narcissistisk personlighetsstörning". Ni kan fråga mig vad som helst, så får ni ärliga och genomtänkta svar.

Här är ett av dem bättre onlinetesten som finns att göra:
http://personality-testing.info/tests/NPI/

"These are your results on the Narcissistic Personality Inventory.

Your score is 37, out of 40. Higher scores indicate greater levels of narcissism." Detta är högre grad av narcissism än 99% av befolkningen. Omkring 15 av 40 är normen.
Har du någonsin haft viljan skada svaga personer ? Avskyr du folk? Njuter du av att neka folk eller gaslighta, mobba, försöka se svaglänkar mot din motståndare som faktisk är där hjälpa dig?
__________________
Senast redigerad av Norrlandsrebell 2024-01-14 kl. 03:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback