Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-01, 23:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur tror ni dessa lever?
Svårt att säga, men troligen relativt spartanskt.
Citat:
Lever dom själva eller ingår dom handel med andra utomjordingar.
Med andra raser? Ja, vi vet att t ex Ryssland och alla moderna samhällen, kräver handel över gränser. Hög standard kräver global handel. Så troligen samma i vintergatan.
Det tror jag är bra, då handel, är det som gör att regler skapas, och någon form av avtal kring, vad man får och inte får göra bildas pga denna handel.
Citat:
Finns det kanske samhällen där många olika utomjordingar lever tillsammans som kanske FN och EU.
Troligen är de många miljarder på sina planeter. Men jag tror även att de finns mindre utbrytar samhällen på vissa planeter.
Citat:
Förs det krig tror ni? Tror ni det finns utomjordingar som bara för krig och dom som lever i fred.
Jag tror inte på så mycket krig så som vi tänker på det. Utan mera konflikter som bottnar i politik. Likt den politiska konflikten som finns kring Donald Trump i USA nu.
Citat:
Är universum så stort att det är svårt för dessa intelligenta utomjordingar att hitta andra intelligenta utomjordingar.
Ja, relativt svårt. Allt utanför vår galax är nog ganska svårt skulle jag tro. Annars har de hittat alla stora civilisationer för länge sedan.
Citera
2017-09-02, 01:50
  #14
Avstängd
HyllaTrumps avatar
Haha din tok, det finns ingen rymd, det är bara en kupol ovanför jorden med fastklistrad glimmande skit
Citera
2017-09-02, 03:06
  #15
Medlem
Ledsen att göra dig ledsen, men vi är ensamma med tillräcklig intelligens för att skapa raketer i våran galax.
Citera
2017-09-02, 19:59
  #16
Medlem
mbrodins avatar
Är väldigt säker på att det finns mycket mer intelligenta varelser på andra planeter än bara vår lilla planet. Finns för mycket bevis på att de har besökt oss även om vi (vanliga döda) aldrig träffat någon. Förutom vissa som sägs ha blivit bortförda.

Jag själv har sett ett UFO när jag var 4 år gammal (våren 1990) och satt i barnvagn, minns det väldigt tydligt och nu i vuxen ålder har jag tom frågat mina båda systrar (som körde mig i vagnen) om de minns händelsen och det gör dem båda två, alltså var det inget som bara fanns i mitt huvud som jag trodde tills man fattade mod att fråga dem. Vi var alldeles livrädda och sprang/kördes till våra närmaste grannar.
Minns hur objektet såg ut och det gjorde att man i den åldern fattade tycke om rymden och UFOn.

Jag tror även de har pratat med folk på vår planet och sett till att vi inte kan åka längre ut än vi har gjort eftersom vi bara skulle ha skapat krig, inte förrän vi har bättrat oss, liksom se på oss varför skulle någon aliens vilja ha ut oss i rymden? ^^
Citera
2017-09-04, 14:48
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyllaTrump
Haha din tok, det finns ingen rymd, det är bara en kupol ovanför jorden med fastklistrad glimmande skit


Eller varför inte i ett skåp som i Men in black
Citera
2017-09-04, 14:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Ledsen att göra dig ledsen, men vi är ensamma med tillräcklig intelligens för att skapa raketer i våran galax.


Nu gäller tråden för oss som tror på intelligenta utomjordingar
Citera
2017-09-04, 14:50
  #19
Medlem
MoaLjungs avatar
Jag tror på det där med något som påminner om EU. Men mellan planeter istället. Är nog en himla aktivitet där ute.
__________________
Senast redigerad av MoaLjung 2017-09-04 kl. 14:52.
Citera
2017-09-04, 14:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbrodin
Är väldigt säker på att det finns mycket mer intelligenta varelser på andra planeter än bara vår lilla planet. Finns för mycket bevis på att de har besökt oss även om vi (vanliga döda) aldrig träffat någon. Förutom vissa som sägs ha blivit bortförda.

Jag själv har sett ett UFO när jag var 4 år gammal (våren 1990) och satt i barnvagn, minns det väldigt tydligt och nu i vuxen ålder har jag tom frågat mina båda systrar (som körde mig i vagnen) om de minns händelsen och det gör dem båda två, alltså var det inget som bara fanns i mitt huvud som jag trodde tills man fattade mod att fråga dem. Vi var alldeles livrädda och sprang/kördes till våra närmaste grannar.
Minns hur objektet såg ut och det gjorde att man i den åldern fattade tycke om rymden och UFOn.

Jag tror även de har pratat med folk på vår planet och sett till att vi inte kan åka längre ut än vi har gjort eftersom vi bara skulle ha skapat krig, inte förrän vi har bättrat oss, liksom se på oss varför skulle någon aliens vilja ha ut oss i rymden? ^^


Fast nu gäller dessa frågor så du gick OT men tack för ditt input.

Hur tror ni dessa lever?

1. Lever dom själva eller ingår dom handel med andra utomjordingar.
2. Finns det samhällen där många olika utomjordingar lever tillsammans som kanske FN och EU.
3. Förs det krig tror ni?
4. Är universum så stort att det är svårt för dessa intelligenta utomjordingar att hitta andra intelligenta utomjordingar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback