Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-22, 17:58
  #25
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Med andra ord: "Jag sysslar inte med att skriva något som kan klassas som konst". Som om att du skulle avslöja din identitet bara för att du delade med dig utav att du skriver manus, skönlitteratur, poesi eller serietidningar.



Ja. Det är dock bra att du är ärlig med dig själv och nu inser att du inte är en "bohem" utan att du är WT-slödder istället.



WT-pride? Hur tror du dina fascistiska gudar såg på WT-människor som dig? Tror du att de inte tyckte WT:s var "undermänskligt skräp som är en belastning för samhället"?




Tror nog inte detta är så långt ifrån sanningen.



Du erkänner att du är WT och inte vill dela med dig utav vad du skriver. Förstår liksom inte vad problemet är, för du är med 99,9% säkerhet inte någon bohem.

Jag har en livsstil som går ut på att försöka få mig och mina medmänniskor att må bra. I motsats till Frihetsministeriet som tyvärr har dykt upp här på forumet på sista tiden och intensivt och enbart
destruktivt förgiftat och sabbat massor av trådar med sitt tradiga bla. bla.bla.bla.blaaa.
__________________
Senast redigerad av Pukeeye 2017-10-22 kl. 18:01.
Citera
2017-10-23, 04:33
  #26
Medlem
RZLAs avatar
Jag är en arbetsskygg slacker som mest lever för att drinka öl och ronka. En enkel och anspråkslös man, med andra ord.
Citera
2017-10-23, 06:20
  #27
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag är en arbetsskygg slacker som mest lever för att drinka öl och ronka. En enkel och anspråkslös man, med andra ord.
Typ som jag. Jag är livrädd för hederligt arbete och nykterhet. Jag lever nätt och sparsamt och förståndigt enbart så att jag ska slippa arbeta. Försörjer mig gör jag på lite av varje inom den så kallade "nya ekonomin", dvs genom nätet. Betting, diverse handel och sånt. Jag behöver verkligen inte många kronor per månad så det går bra.

Just nu sitter jag exempelvis och tar ett glas rosévin såhär på morgonkvisten. Ska spela lite dator och sånt när jag har surfat färdigt på Flashback. Samtidigt går knegarna till sina dagsverken för att kunna ha råd med ny bil och fritidsbåt och platt-TV i varje rum i den överbelånade villan även nästa månad. Snoriga och trötta och deprimerade sitter de på bussar och tunnelbanor för att sedan kasta bort ytterligare 10-12 timmar på att syssla med meningslösheter på ett kontor där gammalt bryggkaffe är den enda ljuspunkten mellan Powerpointpresentationerna.

Tack men nej tack. Jag väljer att inte vara en driftig liten kugge i vansinnets maskineri. Jag väljer att ta utan att ge. Jag väljer mig själv framför andra.

Nu ska jag ta ännu ett glas vin. Gutår!
__________________
Senast redigerad av Arbetsskygg 2017-10-23 kl. 06:25.
Citera
2017-10-23, 06:35
  #28
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Typ som jag. Jag är livrädd för hederligt arbete och nykterhet. Jag lever nätt och sparsamt och förståndigt enbart så att jag ska slippa arbeta. Försörjer mig gör jag på lite av varje inom den så kallade "nya ekonomin", dvs genom nätet. Betting, diverse handel och sånt. Jag behöver verkligen inte många kronor per månad så det går bra.

Just nu sitter jag exempelvis och tar ett glas rosévin såhär på morgonkvisten. Ska spela lite dator och sånt när jag har surfat färdigt på Flashback. Samtidigt går knegarna till sina dagsverken för att kunna ha råd med ny bil och fritidsbåt och platt-TV i varje rum i den överbelånade villan även nästa månad. Snoriga och trötta och deprimerade sitter de på bussar och tunnelbanor för att sedan kasta bort ytterligare 10-12 timmar på att syssla med meningslösheter på ett kontor där gammalt bryggkaffe är den enda ljuspunkten mellan Powerpointpresentationerna.

Tack men nej tack. Jag väljer att inte vara en driftig liten kugge i vansinnets maskineri. Jag väljer att ta utan att ge. Jag väljer mig själv framför andra.

Nu ska jag ta ännu ett glas vin. Gutår!

Helt rätt livsfilosofi!

Jag ligger här i min säng, kliar mig på pungen och lyssnar på hur mina grannar börjar vakna och förbereda sig för att gå till jobbet. Själv ska jag väl sova snart. Blir kanske lite whisky först, blev sugen när du skriver om alkohol.

Gutår!
Citera
2017-10-23, 06:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Helt rätt livsfilosofi!

Jag ligger här i min säng, kliar mig på pungen och lyssnar på hur mina grannar börjar vakna och förbereda sig för att gå till jobbet. Själv ska jag väl sova snart. Blir kanske lite whisky först, blev sugen när du skriver om alkohol.

Gutår!


Sitter just nu och tittar ut genom fönstret. Ser att folk är på väg till jobbet Själv funderar jag på om jag ska gå och lägga mig eller lira lite tv-spel.
Citera
2017-10-23, 16:05
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Jag har den sparsamma livstiden där vänskap går före det materiella.
Robusta möbler om håller. plockar en del saker här och där.
Hemkär i min trea och har gärna inneboendes samt middagar, lokalpatriot med bra grannkontakt.
Samt en kvinna som spelar nåt instrument är med i en boklubb Feminist som ändå älskar sex.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback