Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-27, 20:16
  #1
Medlem
Jag sitter på en ASUS med en nyinköpt Turtle Beach Z60 (USB-headset) och följt de tämligen enkla stegen vid installeringen av hörlurarna.

Jag har följt stegen:

1. Öppnat ljuduppspelningscentret och valt både Game Audio och Chat audio som standardenheter. Den sistnämnda ska väljas som standardenhet för kommunikation.
2. Det sista steget är att välja micken som standardenhet men det gick inte att välja, förmodligen då datorn själv valt den som standardenhet (då det står så).

Nu är problemet att micken inte tar upp min röst. Det är bara något vagt brus när jag försöker spela in med datorns egna röstinspelning.

Jag misstänker att jag gjort något elementärt fel här, men vad?
Citera
2017-08-28, 00:09
  #2
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag sitter på en ASUS med en nyinköpt Turtle Beach Z60 (USB-headset) och följt de tämligen enkla stegen vid installeringen av hörlurarna.

Jag har följt stegen:

1. Öppnat ljuduppspelningscentret och valt både Game Audio och Chat audio som standardenheter. Den sistnämnda ska väljas som standardenhet för kommunikation.
2. Det sista steget är att välja micken som standardenhet men det gick inte att välja, förmodligen då datorn själv valt den som standardenhet (då det står så).

Nu är problemet att micken inte tar upp min röst. Det är bara något vagt brus när jag försöker spela in med datorns egna röstinspelning.

Jag misstänker att jag gjort något elementärt fel här, men vad?

O du kan inte plugga in headset:et i någon annan usb-port?
Kolla på tillverkarens sida om det finns uppdateringar?
Citera
2017-08-28, 08:22
  #3
Medlem
Högerklicka på speaker ikonen på nedre högra hörnet och tryck recording device. Sen högerklicka på integrerad Mic. Och välj "set as default device" och sen " set as default communication device "

Hoppas det hjälper
Citera
2017-08-28, 12:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Högerklicka på speaker ikonen på nedre högra hörnet och tryck recording device. Sen högerklicka på integrerad Mic. Och välj "set as default device" och sen " set as default communication device "

Hoppas det hjälper
Tack, detta funkade nu!
Citera
2017-08-28, 13:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Tack, detta funkade nu!

Kul !! Alltid kul att kunna hjälpa :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback