Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-27, 20:02
  #1
Medlem
Messigoals avatar
Hej! Jag och några kompisar ska åka till Thailand i 2 veckor i Januari. Ingen av oss har varit där förut så vi kände att det var dags nu. Samtliga 25+, killar.

Syftet med resan:

Äta riktigt god mat
Vi vill känna paradiskänslan
Sola
Bada
Festa
Lyx hade inte skadat


Vi hade tänkt ta de första 1 - 3 dagarna på hotell, sen byta omgivning. Dock ska det inte vara för långt mellan resmålen. Max 3 timmar eller nåt sådant.


Hoppas att någon kan komma med förslag, vi är öppna för allt!
Citera
2017-08-27, 20:10
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Om jag var ni skulle jag rikta in mig på en ö och sen stanna där. Varje större ö har både lugna stränder/byar och partyställen. Dom jag skulle välja mellan är Phuket, Koh Samui, Koh Pangan och Koh Chang.

Alltså: välj en ö. Välj ett hotell där och boka det.

Flyg till Bangkok och ta er sedan till någon av dessa öar, antingen med buss/båt eller med flyg. Själv föredrar jag flyg alla dar i veckan.

Väl på plats hyr ni scootrar och kör runt på egen hand och utforskar. Thats it!
Citera
2017-08-27, 20:53
  #3
Medlem
AX64s avatar
Och håll er för guds skull ifrån de snyggare tjejerna då de troligen inte är tjejer. Och är de det så lär ni ändå åka på diverse strul.
Citera
2017-09-30, 23:38
  #4
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Hej! Jag och några kompisar ska åka till Thailand i 2 veckor i Januari.

Hoppas att någon kan komma med förslag, vi är öppna för allt!

Gjorde en 3 veckors tur i vintras. Bangkok-Khao lak-Phuket-Bangkok.

Gillar ni lyx så finns det några riktiga 5 stjärniga hotel norr om Khao-lak.
Varför inte en 40 kvm poolvilla med trädgård. Sedan hade jag kontaktat Anders Broberg på Scandinavian corner. Han har båt och kan ta er på en fisketur. Fisken lägger han på grillen när ni
kommit tillbaka. Får ni ingen fisk serverar hans fru Pad thai för 60 baht.
Paradiset tar ni er till genom att haka på en endagsutflykt till Similian Islands med speedboat.
5 olika öar med finaste sanden och snorkeldyk till max.

Eftersom ni bara är 25 så kan ni sedan åka 10 mil söderut till Phuket och Patong beach för fest och grabbarna grus. Dock är de flesta restaurangerna usla och de serverar mest torr mat som varit frusen.
Citera
2017-10-01, 02:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Vi hade tänkt ta de första 1 - 3 dagarna på hotell, sen byta omgivning
Efter första 1-3 dagarna? Parkbänk? strandstol?
Citera
2017-10-08, 07:13
  #6
Medlem
Antexs avatar
Varför inte flyga till Bangkok. Efter landning ta en bil ner till Pattaya där man kan stanna några nätter för att acklimatisera sig.
Från Pattis är det lätt att ta en bil ner till ban phe (ca en timma) och sedan båt över till koh samet.
Efter några dagar med sol och bad tillbaka till Pattis för lite festande innan hemresan.

Ett budgetalternativ till svensköarna i södern.
Citera
2017-10-08, 07:37
  #7
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Efter första 1-3 dagarna? Parkbänk? strandstol?
Vad är konstigt?
Det bruka jag också göra, man anländer på ett förbokat hotel första dagarna, 1 - 3 dagar.
Sedan checkar man omgivningen för bättre alt som bungalows , hyra lägenhet/hus m.m.. eller annat bättre hotell, för en mindre peng.
Citera
2017-10-13, 18:51
  #8
Avstängd
Koh Pangan alla dagar i veckan. Där fins det du söker och lite till
Citera
2017-11-19, 16:50
  #9
Medlem
Seiko-2003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Gjorde en 3 veckors tur i vintras. Bangkok-Khao lak-Phuket-Bangkok.

Gillar ni lyx så finns det några riktiga 5 stjärniga hotel norr om Khao-lak.
Varför inte en 40 kvm poolvilla med trädgård. Sedan hade jag kontaktat Anders Broberg på Scandinavian corner. Han har båt och kan ta er på en fisketur. Fisken lägger han på grillen när ni
kommit tillbaka. Får ni ingen fisk serverar hans fru Pad thai för 60 baht.
Paradiset tar ni er till genom att haka på en endagsutflykt till Similian Islands med speedboat.
5 olika öar med finaste sanden och snorkeldyk till max.

Eftersom ni bara är 25 så kan ni sedan åka 10 mil söderut till Phuket och Patong beach för fest och grabbarna grus. Dock är de flesta restaurangerna usla och de serverar mest torr mat som varit frusen.
Ja Khao Lak är rätt ok fast det är överrepresentation av skandinaver där, går väl en 45 svenskar per thai. Similian Islands var bra och perfekt ställe att dyka i. Khao Lak är en håla med en gata rakt igenom. Barnvänligt och stillsamt. Go-go barer och sånt kan ni glömma, då får ni åka ner till Phuket town 12 mil söderut om ni ska partaja.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2867897

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback