Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-27, 17:00
  #1
Avstängd
Negerfiss avatar
Vi ska med denna tråd inte uppmana någon att trolla detta eller andra forum. Utan bara komma på roliga sätt att trolla i teorin. Börjar med några egna.

Gå in på ett forum där riktiga filmnördar hänger och göra en top 100 lista på filmer. Alla filmer är djupa filmer från regissörer som Stanley Kubrick och Michael Hanke m.m. Förutom nummer ett i listan som är någon av Wallander eller Beck filmerna.

Gå in på ett feministforum och skriva att man absolut vill ha fler kvinnliga soldater. Eftersom då skjuts det ju fler kvinnor.

Annars kan man ju köra klassikern att bumpa gamla trådar.
Citera
2017-08-27, 19:54
  #2
Moderator
Fear2bes avatar
Ot raderat/Mod
Citera
2017-08-27, 20:12
  #3
Medlem
Jag och några vänner hade för en tid sedan en gemensam mailadress med ett påhittat namn som vi använde för att maila personer på Blocket med. Tricket är att lägga det på en sådan nivå att mottagaren tycker att man är efterbliven men ändå inte riktigt kan avfärda det som oseriöst. Att skriva "bajskorv" är liksom inte särskilt roligt eftersom mottagaren bara raderar det, men att föreslå udda byten där det finns en stor (men inte för stor) prisskillnad kan öppna upp för roligheter. Extra roligt är det att maila och föreslå byten till personer som explicit skriver att de ej vill byta och ej vill att man mailar, alternativt fråga om någonting som står tydligt i annonsen.

Annars, på samma tema som du var inne på med filmforum, så kan man på entusiastforum rätt snabbt lära sig vad som i dessa kretsar är det värsta som finns och sedan utnyttja det i trådstarter. Typ gå in på ett klockforum och argumentera varför ens Daniel Wellington är bättre än Patek Phillippe och skriva någonting om att de görs i samma fabrik och sedan bara får olika loggor på urtavlan o.s.v. och sedan inte backa en millimeter. Kommer reta gallfeber på entusiasterna.
Citera
2017-08-27, 20:54
  #4
Medlem
goin-xxxls avatar
Nån dag sen Fick jag en afgan från nå hvb hem med stulna cyklar på en sälj app att åka kors o tvärs för o möta mej o sälja cykeln trots att jag inte bor i samma stad :-) hade nån promille på en tråkig familjefest då jag satte igång
Citera
2017-09-09, 13:53
  #5
Medlem
EpicureNo2s avatar
På forum där någon vill ha hjälp med något svårt och ingen har kunnat svara under ett par dygn, så kan man skriva ett svar där man börjar men avslutar mitt i en mening. Det verkar som att man kan lösa trådstartarens problem men att ens inlägg blev avbrutet eller att något gick fel vid skickandet av svaret. Trådstartaren kommer att bli ivrig och irriterad!

Det är viktigt att man verkar insatt! Exempel:

"Jag hade samma problem förra månaden och läste i timmar på nätet, men kom sedan på att jag helt enkelt kunde löda fast e" (där avbröts svaret)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback