• 24 979 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 577 106 inlägg
2017-08-27, 03:58
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Tidigare under lördagskvällen så sändes säsongspremiären av Robins på SVT och där var en av huvudgästerna den svenska "deckardrottningen" Camilla Läckberg. Att hon medverkar i sig är ju inte speciellt märkvärdigt, men det som jag personligen fann extremt fascinerande och samtidigt väldigt alarmerande var vad som kom ut ur hennes mun när Robin intervjuade henne.

Nu är ju jag själv en person som ändå trots allt har en ganska hög toleransnivå för avvikande och konstigt beteende, men jag måste faktiskt medge att Camilla Läckberg uppvisade vad jag misstänker är tecken på att någonting verkligen inte står rätt till.

Det hela börjar med att Camilla berättar för Robin att hon som 4 år gammal ritade en teckning där "Tomtefar slog ihjäl Tomtemor", och hon förklarar sedan att hennes föräldrar trivialiserade det hela och att hennes intresse för mord och kriminalitet växte fram till följd av att hennes pappa var gammal polis och berättade en massa polishistorier från 50-talet, samtidigt som han ägde en massa kriminallitteratur som Camilla älskade att läsa. Hon kommer därefter med en annan alternativ teori:

Citat:
"Eller så är jag helt enkelt bara är störd och det är också en möjlig förklaring"

Det är någonting med hur hon säger detta som får mig att rycka till och inte bara på grund av det "ärliga" påståendet, utan för att det är någonting med hennes ansiktsuttryck och blick när hon säger detta som åtminstone får en att reagera misstänksamt. Enligt mina personliga erfarenheter så tenderar en del människor att säga denna typ av "ärliga" påståenden för att försöka förminska misstänksamheten genom fabricerad "öppenhet", och på så vis framstå som att de inte har någonting att dölja. Jag vet att detta i sig är lite långsökt, men det är när man har detta i åtanke på vad hon säger härnäst som gör att det blir anmärkningsvärt.

En kort stund därpå så frågar Robin om man kan skriva en deckare som inte handlar om ett mord, och därefter svarar Camilla:

Citat:
"Det där är lite personligt. Jag tycker att det måste vara ett mord, ett riktigt härligt smaskigt mord, helst ett par stycken, och jag gillar mest kvinnliga mördare, så jag dras gärna... Vi är lite elakare, vi är lite grymmare, även i verkligheten, vi kvinnliga mördare, eller så att... jag är ju inte en".

Därefter bryter Robin och publiken ut i skratt och Camilla skämtsamt säger "oops" och gör en blixtlåsrörelse med ena handen över munnen.

Att tala i termer som "härligt smaskigt mord" låter ju i sig extremt perverst och sadistiskt och skulle ju definitivt få mig att leta efter närmsta utgång om jag pratade med en människa på tu man hand som sade något liknande, men att hon sedan gör ett påstående som man mycket väl kan spekulera i att det är en freudiansk felsägning där hon av misstag råkar säga att "vi kvinnliga mördare" skulle få mig att springa gråtandes därifrån samtidigt som jag trycker in "112" på telefonen

Även trots att detta är det mest anmärkningsvärda i hela intervjun och vad som är den centrala punkten i min tråd så slutar det egentligen inte här, utan Camilla fortsätter sedan med att berätta att hon kan "slicka på allt" och tycker inte att det är äckligt att exempelvis slicka på mobiltelefoner eller stängerna på tunnelbanorna.

Hon berättar sedan att hon och hennes kompis brukade sprätta loss gamla tuggummin från asfalten och sedan tugga på dem själva när de var yngre, och därefter övergår hon till att framför publiken slicka på ett dörrhandtag från centralstationens offentliga toalett. Detta är helt jävla sinnessjukt under alla objektiva kriterier, och när man tar detta och applicerar det med vad hon tidigare sagt så gör det ju en definitivt inte mindre misstänksam.

Så vad säger ni, finns det något här som är värt att fördjupa sig i? Jag skulle nu vilja att Flashbacks konspirationscommunity försöker dementera eller komma med mer bevis och argument för att det kanske är så att Camilla Läckberg kan misstänkas för att vara en mördare.

Jag förstår att detta kan framstå som oseriöst, men jag är faktiskt allvarlig i mina spekulationer. Jag säger inte att Camilla Läckberg är en mördare, men det finns rimliga skäl att åtminstone fråga sig själv det efter att ha lyssnat på vad hon säger i denna väldigt märkliga intervju.

Observera också att jag är mycket väl medveten om att det redan finns en skvallertråd om Camilla Läckberg på Flashback, men jag bestämde mig för att skapa denna specifika tråd eftersom jag framför snarare en allvarlig konspirationsteori än vanligt tramsigt skvaller.

Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-08-27 kl. 04:24.
2017-08-27, 06:14
Medlem
SkitArgDuvas avatar
I.r.o.n.i.
2017-08-27, 08:20
Medlem
Kolla igenom skvallertråden och försöka att hitta några ledtrådar.
www.flashback.org/t540110p75
2017-08-27, 08:42
Medlem
Drinkycrows avatar
Blir ju lite oseriös TS om det inte ens finns misstänkta offer. Småkul konspirationsteori men väldigt tunt. Klart hon tänker sig in i hur en mördare tänker och funderat mycket på det perfekta mordet blabla, Hon har ju sin grej liksom och fortsätter göra den.

Inget motiv och inget offer. Hur skulle hon komma undan med mord och vem skulle hon vilja döda?

Det där om att slicka på allt och tugga begagnade tuggumin är fucked up men hör väl mer hemma i skvallertråden. Om vi tror hon mördat någon får vi fråga oss om tuggummi-grejen är en bidragande faktor... Inte direkt va?

Hon verkar ju rätt skum men du måste ju komma med något för att anklaga för mord. Detta känns som en skvallertråd.
2017-08-27, 08:47
Moderator
En misstänkt mördare utgör inte något konspiration. Läckbergs sätt att uttrycka sig diskuteras bättre i skvallerforumet.

Denna låser vi.

/Moderator