Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-28, 00:08
  #13
Medlem
Där finns garanterat inga robotar idag eftersom man har använt det till annat, civilt, under en tid.
Citera
2017-08-28, 00:27
  #14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Du vet exakt hur många meter över vattenytan det är, exakt hur långt bort en "gård" ligger, du vet att det används och ägs civilt men du har samtidigt "letat länge" efter det? Dummaste skiten jag hört.
Citera
2017-08-28, 01:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Varför inte vända dig till Lantmäteriet
Där bör man kunna göra en sökning på objekt försålda av Försvarsmakten i en viss region.

Tack för tipset. Jag vänder mig dit istället för att använda det här forumet.
Citera
2017-08-28, 02:00
  #16
Medlem
Nedlagt robotförråd? Aldrig hört talas om, men jag anser mig har bra koll på objekt i trakten. Tycker det låter märkligt. Var exakt skulle detta ligga?
Citera
2017-08-28, 11:16
  #17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Absolut! Det var till det alla så kallade "svarta hål" i försvarsbudgeten de senaste 25 åren gått. Uppfanns vid dåvarande FOA på 70-talet och det första kom på plats just över kärret i Skåne 1995.

Låter så fantastisk att jag tror på det. När de pumpar in vatten i tankarna så sjunker förrådet ner i kärret, den svarta tjärnen. Det betyder att om det inte syns så är det aktiverat. Bara Förvaltare "Förrådström" har fjärrkontrollen som kan höja det igen. Jag skulle inte försöka hitta det,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback