Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 20:38
  #1
Medlem
raketpajs avatar
Det är dags att köpa ny telefon och jag vill givetvis ha en bra telefon. Jag är inte speciellt priskänslig men har heller inte lust att betala mer än nödvändigt. Huawei P10 Plus är lockande men jag har läst två oroväckande rykten om telefonen:

  • Dels att Huawei bytt ut ny snabba minnesarkitektur mot föråldrad och långsam.
  • Dels att glaset är så dåligt att man MÅSTE köpa till täckglas och detta inte ger ett så lyckat resultat.
Stämmer dessa rykten?
Är det en bra telefon, eller skulle jag hellre välja en annan? Vilken i så fall? HTC U11?

Bonusfråga, kommer P10 + att uppdateras med Oreo?
Citera
2017-08-26, 21:13
  #2
Avstängd
Sovtutans avatar
Följer denna tråd, främst eftersom vi pratar Huawei P10 Plus. Vill själv köpa den faktiskt, men är osäker på batteritiden.
Citera
2017-08-30, 21:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raketpaj
Det är dags att köpa ny telefon och jag vill givetvis ha en bra telefon. Jag är inte speciellt priskänslig men har heller inte lust att betala mer än nödvändigt. Huawei P10 Plus är lockande men jag har läst två oroväckande rykten om telefonen:

  • Dels att Huawei bytt ut ny snabba minnesarkitektur mot föråldrad och långsam.
  • Dels att glaset är så dåligt att man MÅSTE köpa till täckglas och detta inte ger ett så lyckat resultat.
Stämmer dessa rykten?
Är det en bra telefon, eller skulle jag hellre välja en annan? Vilken i så fall? HTC U11?

Bonusfråga, kommer P10 + att uppdateras med Oreo?
Har den inte själv men de i min närhet som har den är mycket nöjda med den.

Utgår starkt ifrån att det blir en uppdatering.
Citera
2017-09-04, 11:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raketpaj
Det är dags att köpa ny telefon och jag vill givetvis ha en bra telefon. Jag är inte speciellt priskänslig men har heller inte lust att betala mer än nödvändigt. Huawei P10 Plus är lockande men jag har läst två oroväckande rykten om telefonen:

  • Dels att Huawei bytt ut ny snabba minnesarkitektur mot föråldrad och långsam.
  • Dels att glaset är så dåligt att man MÅSTE köpa till täckglas och detta inte ger ett så lyckat resultat.
Stämmer dessa rykten?
Är det en bra telefon, eller skulle jag hellre välja en annan? Vilken i så fall? HTC U11?

Bonusfråga, kommer P10 + att uppdateras med Oreo?

Hade själv P10 tidigare.

Var väldigt nöjd med den. Bra kamera, skärmen helt okay, snabb, fingeravtrycksläsaren är helt vansinnigt snabb. Skön storlek.

Inga allvarliga negativa saker.

Enda anledning jag inte har den är att jag klev ombord Samsung S8 tåget. Men jag ångrar faktiskt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback