Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 18:45
  #1
Medlem
Halloj!
Jag undrar om någon har erfarenhet av att importerar bilar från Finland eller Tyskland. Dom är mycket billigare där och dom är finare och det är större utbud av mopedbilar där. Är en EU - såld mopedbil godkänd för att köra i Sverige? Sedan hur mycket kostar det ungefär att registrera dom i Sverige?
Citera
2017-08-27, 04:16
  #2
Medlem
INTPs avatar
Transportstyrelsen bör vara bäst ställe att fråga på. EU-moppar borde ju gå tycker man, men mopedreglerna kan vara lite snåriga så det är bäst att kolla fakta med dom som faktiskt håller i det hela.
Citera
2017-08-28, 14:07
  #3
Medlem
kraniumens avatar
Köpte min mopedbil ifrån Nederländerna som även där är mycket mer prisvärt att köpa ifrån än Sverige. Registreringen i Sverige gick bra bara den var registrerad som EU klass. Vad jag kommer ihåg kostade inregistreringen inte så mycket.
Citera
2017-08-28, 17:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraniumen
Köpte min mopedbil ifrån Nederländerna som även där är mycket mer prisvärt att köpa ifrån än Sverige. Registreringen i Sverige gick bra bara den var registrerad som EU klass. Vad jag kommer ihåg kostade inregistreringen inte så mycket.

Hur fick du hit den då?? Hämta ni den sjävla och var o titta på den innan eller köpte ni den utan att se den o frakta hit den? Köpte du den begagnad?
Citera
2017-08-28, 21:17
  #5
Medlem
kraniumens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daqin
Hur fick du hit den då?? Hämta ni den sjävla och var o titta på den innan eller köpte ni den utan att se den o frakta hit den? Köpte du den begagnad?

Vi åkte ner till en bilhandlare som hade ett flertal mopedbilar som såg intressanta ut och då tog med en trailer som vi kunde ta upp den vi ville ha med. Den var begnad från 2011 tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback