Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 10:50
  #1
Avstängd
Sovtutans avatar
Jag vill köpa en burk. Det står att den rymmer 120ml. Har ni något bra knep för att omvandla dom 120ml till en konkret vikt? T.ex. att 120ml, det rymmer ca 5g, eller 7g om man grindar det, osv.

/puh
Citera
2017-08-26, 11:40
  #2
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Jag vill köpa en burk. Det står att den rymmer 120ml. Har ni något bra knep för att omvandla dom 120ml till en konkret vikt? T.ex. att 120ml, det rymmer ca 5g, eller 7g om man grindar det, osv.

/puh

Beror på densiteten av substansen i fråga.
Densiteten är beroende av kornstorleken.
Citera
2017-08-26, 14:07
  #3
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Jag vill köpa en burk. Det står att den rymmer 120ml. Har ni något bra knep för att omvandla dom 120ml till en konkret vikt? T.ex. att 120ml, det rymmer ca 5g, eller 7g om man grindar det, osv.

/puh

ta ett dl mått och testa etc?
Citera
2017-08-26, 14:15
  #4
Avstängd
Sovtutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Beror på densiteten av substansen i fråga.
Densiteten är beroende av kornstorleken.
Som sagt så är det ämnat för grindad marijuana. De flesta vet vad man menar då, observera vänligen att jag inte menar det som "de flesta vet vad jag menar, ofta inte du vet hahaha". Nej, däremot så är det självklart att man kan grinda olika fint, så det är helt rätt att jag kunde vara tydligare med vilken densitet jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
ta ett dl mått och testa etc?
Nej förlåt, jag menar att jag läser på burken att den rymmer 120ml

^ Förlåt! Nej för fan, du menar att jag kan ta ett dl-mått och testa på en behållare som jag redan har? T.ex. vilket mått som helst i köket? Det tänkte jag inte på! Tack.
Citera
2017-08-26, 20:06
  #5
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Som sagt så är det ämnat för grindad marijuana. De flesta vet vad man menar då, observera vänligen att jag inte menar det som "de flesta vet vad jag menar, ofta inte du vet hahaha". Nej, däremot så är det självklart att man kan grinda olika fint, så det är helt rätt att jag kunde vara tydligare med vilken densitet jag menar.

Tar du bort kvistar och annat så går det att pressa ihop grindat gräs en hel del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback