Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 10:42
  #1
Medlem
Zhes avatar
Ska börja studera programmering (program). Behöver därmed lämplig dator som gör jobbet.

Fokuseringen kommer vara Java med Eclipse. Gissar på att de inte kommer köra senaste Java så det bör inte bli några problem med Mac.

Vad ska man köpa i prisklassen ca 10-18k?
2017-08-26, 11:02
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhe
Ska börja studera programmering (program). Behöver därmed lämplig dator som gör jobbet.

Fokuseringen kommer vara Java med Eclipse. Gissar på att de inte kommer köra senaste Java så det bör inte bli några problem med Mac.

Vad ska man köpa i prisklassen ca 10-18k?

(FB) Hårdvara: PC
2017-08-26, 11:31
  #3
Avstängd
Java är ett ganska segt språk, så jag skulle tippa på att 18 tusen inte räcker.
2017-08-26, 14:43
  #4
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhe
Ska börja studera programmering (program). Behöver därmed lämplig dator som gör jobbet.

Fokuseringen kommer vara Java med Eclipse. Gissar på att de inte kommer köra senaste Java så det bör inte bli några problem med Mac.

Vad ska man köpa i prisklassen ca 10-18k?

Du vill ha en mac?Hur många olika mac modeller finns det?om du inte klarar av att ta dig in på Apples hemsida och kolla in deras utbud så kommer du få stora problem med att lära dig programmering...Ta https://www.apple.com/se/shop/buy-ma.../A&step=config om du har råd med 103kr extra

Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Java är ett ganska segt språk, så jag skulle tippa på att 18 tusen inte räcker.

2017-08-26, 15:28
  #5
Medlem
Zhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
Du vill ha en mac?Hur många olika mac modeller finns det?om du inte klarar av att ta dig in på Apples hemsida och kolla in deras utbud så kommer du få stora problem med att lära dig programmering...Ta https://www.apple.com/se/shop/buy-ma.../A&step=config om du har råd med 103kr extra



Jag har inte skrivit att jag enbart är ute efter Mac. Lässvårigheter?
2017-08-26, 20:03
  #6
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhe
Ska börja studera programmering (program). Behöver därmed lämplig dator som gör jobbet.

Fokuseringen kommer vara Java med Eclipse. Gissar på att de inte kommer köra senaste Java så det bör inte bli några problem med Mac.

Vad ska man köpa i prisklassen ca 10-18k?

Laptop eller stationär? (Kanske en dum fråga)
2017-08-26, 20:51
  #7
Moderator
Protons avatar
Finns ett forum för köptips beträffande hårdvara, använd det.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback