Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 09:16
  #1
Medlem
några frågor.

vädret borde väl vara ok? phuket slutet av nov början av dec? med ok menar jag blå himmel, ca 30+ och (nästan) inga vindar.

hur mkt turister är det tidigt på säsongen? packat eller lite glesare?

tips på rikitigt bra och fräscht gym i patong?

finns det dagsturer (till phiphi mfl) med båtar (annat än longtails) från patong?

hade ni kört 15 eller 22 dagar om ni haft möjlighet?

planen: patong o bangla road första 5 dagarna. så att jetlaggen kommer ur. lite gym oxå. sen escape till nån vacker strand längre norrut för att riktigt njuta av salta bad, kritvit strand o singha.

sen ev till krabi eller nåt sånt. och sen avsluta på bangla igen

what u think?
Citera
2017-08-26, 09:56
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
några frågor.

vädret borde väl vara ok? phuket slutet av nov början av dec? med ok menar jag blå himmel, ca 30+ och (nästan) inga vindar.

hur mkt turister är det tidigt på säsongen? packat eller lite glesare?

tips på rikitigt bra och fräscht gym i patong?

finns det dagsturer (till phiphi mfl) med båtar (annat än longtails) från patong?

hade ni kört 15 eller 22 dagar om ni haft möjlighet?

planen: patong o bangla road första 5 dagarna. så att jetlaggen kommer ur. lite gym oxå. sen escape till nån vacker strand längre norrut för att riktigt njuta av salta bad, kritvit strand o singha.

sen ev till krabi eller nåt sånt. och sen avsluta på bangla igen

what u think?
Nov/dec slutet på kalla årstiden, men temperaturen över 30 grader så kallt är det inte, det som förekommer är däremot kraftiga regn, men du ser på himlen att nu kommer en skur och då går man bara till närmsta bar och beställer en öl, sen regnar det så in i helvete i 15 minuter sen sol igen. Så vädermässigt inga bekymmer, har för mig det regnade Max tre ggr sist jag var nere i nov/dec och då var jag där 19 dagar.

Jag skulle köra 22 dagar då jag tycker dag 1 resdag och sista dagen också så det går i princip bort två dagar på flyg. Jetlag upplever jag inte när man flyger till Thailand, flyger man med thai så går flyget på EM, sen blir det snabbt mörkt och de släcker ner i planet och minskar syre så man blir trött, bara sova tills de väcker med frukost och sedan landar man snart i Bangkok på morgonen.
Citera
2017-08-26, 16:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Nov/dec slutet på kalla årstiden, men temperaturen över 30 grader så kallt är det inte, det som förekommer är däremot kraftiga regn, men du ser på himlen att nu kommer en skur och då går man bara till närmsta bar och beställer en öl, sen regnar det så in i helvete i 15 minuter sen sol igen. Så vädermässigt inga bekymmer, har för mig det regnade Max tre ggr sist jag var nere i nov/dec och då var jag där 19 dagar.

Jag skulle köra 22 dagar då jag tycker dag 1 resdag och sista dagen också så det går i princip bort två dagar på flyg. Jetlag upplever jag inte när man flyger till Thailand, flyger man med thai så går flyget på EM, sen blir det snabbt mörkt och de släcker ner i planet och minskar syre så man blir trött, bara sova tills de väcker med frukost och sedan landar man snart i Bangkok på morgonen.

Hur kan en kall årstid vara ca 30° mig veterligen brukar man säga Blöt vs Torr period i södra Thailand.
Citera
2017-08-26, 18:16
  #4
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Hur kan en kall årstid vara ca 30° mig veterligen brukar man säga Blöt vs Torr period i södra Thailand.
Åk i april så märker du skillnaden,,,,
Citera
2017-08-26, 19:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Åk i april så märker du skillnaden,,,,

Grrrr April !! fruktansvärt kallt jämfört med Saudi förra veckan.
Citera
2017-09-02, 09:18
  #6
Medlem
22 dagar
finns fina gym i Patong
t o m sista nov kan du få halva priset på rum
snorkeltur till phi-phi finns
åker du till Krabi ao Nang bör du stanna minst 1 natt
vill du ha gratis träning kan du knalla upp för tigergrottstemplet utanför Krabi
jag har under flera år åkt till Krabi 31 okt-31nov bara skönt med en ordentlig regnskur ibland brukar mest vara sol o nov
Citera
2017-09-04, 09:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
22 dagar
finns fina gym i Patong
t o m sista nov kan du få halva priset på rum
snorkeltur till phi-phi finns
åker du till Krabi ao Nang bör du stanna minst 1 natt
vill du ha gratis träning kan du knalla upp för tigergrottstemplet utanför Krabi
jag har under flera år åkt till Krabi 31 okt-31nov bara skönt med en ordentlig regnskur ibland brukar mest vara sol o nov

Schysst!

Har du ett eller några namn på gymmen som du kan rek? (så att man kan googla...)

Tidigare än slutet av nov kan jag nog inte dra dessvärre. Tycker även att den riktiga kylan kommer först då.
Citera
2017-09-04, 11:12
  #8
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
några frågor.

vädret borde väl vara ok? phuket slutet av nov början av dec? med ok menar jag blå himmel, ca 30+ och (nästan) inga vindar.

hur mkt turister är det tidigt på säsongen? packat eller lite glesare?

tips på rikitigt bra och fräscht gym i patong?

finns det dagsturer (till phiphi mfl) med båtar (annat än longtails) från patong?

hade ni kört 15 eller 22 dagar om ni haft möjlighet?

planen: patong o bangla road första 5 dagarna. så att jetlaggen kommer ur. lite gym oxå. sen escape till nån vacker strand längre norrut för att riktigt njuta av salta bad, kritvit strand o singha.

sen ev till krabi eller nåt sånt. och sen avsluta på bangla igen

what u think?
Maximum fitness phuket, ligger mitt emot duangjitt resort, dvs långt bort från Bangla. (https://maximumfitnessphuket.com/)

Finns massvis med utflykter till phiphi från Patong, bara att gå till valfri resebyrå på gatan så fixar dem det åt dig.

22 Dagar hade jag gjort alla dagar i veckan, för att det är mer än 15
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2867495

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback