Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 22:37
  #1
Medlem
Godkväll.

Har ett problem som driver mig till vansinne.

Jag kör Parror OS linux och har ett återkommande problem som visar sig som att det sprakar i vänster hörlur vid vissa ljud (vare sig det är via youtube eller lokala HD filer spelar ingen roll) det är alltså inte ständigt utan vid vissa ljud vanligen när någon pratar.
Vilket får mig att gissa att det har med hz eller nivåer att göra vid rösterna.

Om det hade varit nog så hade det inte varit så konstigt kanske MEN detta problem finns inte när jag kör Windows 10 och det uppenbarar sig inte alltid utan kanske 2/5 uppstartningar av linux.
Jag hör inte spraket vid den interna högtalaren (laptop) men då den är såpass dålig och spraket inte är helt uppenbart utan man måste ha hörlurar för att märka av det men är än så irriterande.

Vad som bör nämnas är att jag har problem med att ljudet ibland enbart fungerar genom hörluarna och inte internt och vad jag har kunnat märka så är det just när den interna högtalaren vägrar spela ljud som dessa sprak EJ heller finns i hörluarna.

Tacksam för hjälp!
Citera
2017-08-25, 22:42
  #2
Medlem
Drivrutiner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback