Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 18:56
  #1
Medlem
Hej köpte en lenovo yoga 510 till tjejen, men den blir extremt varm i övre vänstra hörnet skulle gissa på 60 grader då man bränner sig nästan.

Kan detta vara normalt då det är touch skärm?
Det är väldigt obehagligt då man använder den i surfplatteläget.
Har googlat men hittar ingen med samma problem

Jag verkar ha oflyt med elektronik då detta är andra laptopen jag köper på en vecka och båda strular.
Citera
2017-08-25, 19:41
  #2
Avstängd
snuttiss avatar
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.
Citera
2017-08-25, 19:51
  #3
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.

japp, hade två st vanliga bärbara tills jag köpte min mac book, hållt i år hahaha
Citera
2017-08-25, 20:20
  #4
Medlem
Ziayas avatar
Nej det är inte normalt och fel på maskinvaran. Kolla upp märket. Kan finnas kända problem.
Citera
2017-08-25, 20:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej det är inte normalt och fel på maskinvaran. Kolla upp märket. Kan finnas kända problem.

Får väll åka till Elgiganten imorgon, de har den som visnings ex så jag kan känns på den där.
Citera
2017-08-26, 18:47
  #6
Medlem
Det var fel på den, dock gick inte besöket som jag tänkt.
De gav tillgodokvitto så jag kunde gå in och köpa ny likadan, men det fanns ingen likadan. Den jag köpte var på kampanj så nu erbjöd de mig samma modell men halva hårddiskutrymmet pga det matchade priset, jag ville inte ha med mindre disk så sa att jag kunde tänka mig lägga till och få bättre dator om de ger en rabatt för jag köpte första på kampanj, men de vägrar de.
Jag accepterar inte att få en sämre dator så blev pengar tillbaka.
hädanefter skall jag hålla mig till webhallen och inet.
Citera
2017-08-28, 02:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.

Riiiight. Snacka med folk som reparerar datorer så får du nog ett annorlunda svar.
Citera
2017-08-28, 05:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.

En laptop har ju endel fördelar också, koppla in ett externt tangentbord och bilden på en skärm och använd som en mobil/stationär enhet. Sen finns det laptops av olika kvalitet. Det är nämligen så att man får vad man betalar för.
Citera
2017-08-28, 08:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.
Finns surfplattor som motsvarar vissa laptops. En hel del människor har andra behov - var inte så inskränkt.
Citera
2017-08-28, 10:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
När ska folk fatta att laptops (förutom Mac) är skit? Går sönder/Överhettning/Vattenskador/batteriproblem/Annat.

Finnssurfplattor eller mobiler idag som motsvarar laptops. Varför Laptop? Dom lurar dig att köpa skiten!

Jag är ingen Mac person, men ska du ha en laptop köp en Mac. Dom håller i 20 år.

Vilket skitsnack............

Mac går sönder dem också,,tro mig

Sedan då det gäller att laga skiten så är allt där det inte står Mac på bra, mycket går att laga själv.
Citera
2017-08-28, 19:59
  #11
Avstängd
snuttiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns surfplattor som motsvarar vissa laptops. En hel del människor har andra behov - var inte så inskränkt.


MM, men vad gör 80% av svenska folket?


Facebook Texthanterare Youtube Internet.
Citera
2017-08-28, 20:03
  #12
Avstängd
snuttiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Vilket skitsnack............

Mac går sönder dem också,,tro mig

Sedan då det gäller att laga skiten så är allt där det inte står Mac på bra, mycket går att laga själv.


Mac vinner faktist överlägset om man väger alla problem en vanlig 5-14k pc laptop med skitwindows erbjuder.

Slänger du i ett annat operativsystem och köper en robust pc laptop (aldrig riktigt sett någon) Vaio var okej ett tag samsung skit, asus någorlunda , SÅ visst. Men tycker dom kommer med problem dom flesta.


Aldrig mer laptop usch, stationär ftw, bara byta delar om det behövs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback