Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-08-26, 16:18
  #85
Medlem
rostigamazons avatar
Dåligt start i det nya landet, om hon anser att alla svenska män är värdelösa, man får hoppas att inte hatet växer, så hon blir en rasist.
Citera
2017-08-26, 16:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Beror väl på hur du menar. I hela västerländska kulturen ses det ju mer på en tjej som är för "lös". Men att fråga en kille om han vill ta en fika eller en lunch tror jag bara skulle uppskattas av majoriteten av män.

De flesta tjejer vill ju inte ha ett förhållande med en " "fuckboy". Så inte heller vill killar ha ett förhållande med en "fuckgirl"

Jag själv har inga "problem" att fråga ut en tjej på dejter osv. Men jag vet en stor mängd killar och män som faktist skulle uppskatta det rejält om tjejen faktist gick fram o fråga om dem ska ta en lunch någon gång. Och jag förstår även att tjejer vill ju ha en man. Dem vill ju inte ha en toffla som inte kan fråga ut en tjej

. Men ibland kanske det bara är den där sista mentala spärren som stoppar ens livskärlek som stoppar honom från att gå fram, för han tänker att hon inte är interreserad eller att han bara kommer få ett nej.

It takes two to tango så att säga. 😁

Jag förstår ärligt talat inte varför så många spottar på svenska kvinnor i den här tråden för att en amerikanska fick uppleva en kulturkrock efter att ha bosatt sig i Stockholm.
Hon förväntade sig att svenska män skulle bete sig och leva efter samma normer som amerikanska män och blev shockad över att fallet inte var så. End of story.

Sen är det många som tjatar om att kvinnor minsann också får ta det första steget när det klart och tydligt står att kvinnan ifråga gång på gång fick hålla konversationen igång genom att fråga killen en massa saker men aldrig fick en fråga tillbaka.
Det är inte första gången man läser kritik av svenska män av utländska kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-08-26 kl. 16:33.
Citera
2017-08-27, 00:18
  #87
Medlem
Exakt ALLA som generaliserar är idioter :=) Insiktsfullt va?

Män är inte värdelösa, kvinnor är inte värdelösa, djuren är inte värdelösa. Allting har en mening och så är det bara. En medveten och ärlig kvinna har det lättare bland män än bland andra kvinnor, men det är min personliga erfarenhet. Många kvinnor kanske trivs bäst bland andra kvinnor. Men det verkar vara mer tävling och avundsjuka kvinnor emellan. Kvinnor ska till ytan vara "gulliga" med varandra och ta hand om varandra, men strypsnaran är aldrig särskilt långt borta. Jag litar inte alls på kvinnor.

Men å andra sidan finns det många tröga och tafatta svenska män, det ska man ändå inte sticka under stolen med. De orkar/vill/vågar inte ta taktpinnen och leda showen så att säga. De väljer sällan kvinnor utan låter sig bli valda. De kan vara mer än lovligt passiva och fantasilösa i sängen. Men samtidigt får ju jag som kvinna hålla öppet för att detta inte enbart är männens "fel", kanske var just dessa män inte så intresserade, inte så attraherade, in the first place. Kvinnor verkar ibland ha lite svårare än män för att se verkligheten i vitögat.

Samt detta ofog/elände med att så många män känner behov av porr, att det ska kollas på porr oavsett om man har en älskande kvinna vid sin sida eller ej. Svenska män kan vara bra män, men män generellt som behöver och dessutom kräver att få kolla porr frekvent, är inte bra män i mina ögon. Nu talar jag OBS! inte ur egen erfarenhet, för de hittills två männen i mitt liv har inte kollat på porr under förhållande med mig.

Men jag vill förhålla mig öppen och redo för sanningen. Om min man behöver porr så har jag uppenbarligen inte allt som han behöver och åtrår. Då får man hoppas att han är ärlig och rak där. Jag upplever ändå att många svenska män har ett samvete. Att föra en kvinna helt bakom ljuset ligger nog inte för den svenske mannen generellt i jämförelse med den muslimske mannen där i princip allt är hemligt om hans liv utanför hemmet.
Citera
2017-08-28, 19:46
  #88
Medlem
Ratozs avatar
Är den här kvinnan känd på något vis?

Att någon av alla jordens kvinnor tänker sånt här och skriver ner det borde ju ingen förfasas över.
Citera
2017-08-29, 18:08
  #89
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
...Det handlar alltså om en kvinna som är frustrerad över att svenska män varken vill ta första steget eller låta kvinnan göra det...

Äh, som kvinna är jag van att ta första steget ute på svenska krogar. Karlarna faller som käglor, och jag kan välja och vraka mellan alla tillgängliga penisbestyckade sexobjekt.

Hon den utländska tjejen i TS text får lära sig att ta initiativet. Om en karl tar initiativet så kan man uppleva det som ett våldtäktsförsök, så svenska män sitter vackert och låter oss kvinnor bjuda upp.
Citera
2017-08-29, 22:54
  #90
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, som kvinna är jag van att ta första steget ute på svenska krogar. Karlarna faller som käglor, och jag kan välja och vraka mellan alla tillgängliga penisbestyckade sexobjekt.

Hon den utländska tjejen i TS text får lära sig att ta initiativet. Om en karl tar initiativet så kan man uppleva det som ett våldtäktsförsök, så svenska män sitter vackert och låter oss kvinnor bjuda upp.
Kul att du hittat en hobby du gillar. Men kvinnan i krönikan påstår i vilket fall inte att svenska män är värdelösa.
Citera
2017-08-31, 09:30
  #91
Medlem
emma68s avatar
Svenska män är värdelösa för att de är män. Alla män i alla länder är värdelösa!
Citera
2017-08-31, 09:40
  #92
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag gillar svenska kvinnor, dom är starka och inte rädd att själva gå efter den kille dom är intresserade av, till skillnad mot de flesta andra kulturer där det anses fel av samhället.
Citera
2017-09-04, 09:17
  #93
Medlem
emma68s avatar
Jo Svenska kvinnor är bra därför att de är kvinnor! Kvinnor är bra och män är svin, kvittar vilket land, så är det överallt!
Citera
2017-09-04, 09:22
  #94
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma68
Jo Svenska kvinnor är bra därför att de är kvinnor! Kvinnor är bra och män är svin, kvittar vilket land, så är det överallt!

Om jag är psykiskt sjuk då? Är jag fortfarande ett svin om mitt beteende beror på mitt handikapp?

PS. Jag är psykiskt sjuk. DS
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback