Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-09-13, 06:40
  #73
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Aluminium rostar inte. Fanns importerade cola burkar i turkkioskerna förr som inte var i aluminium däremot. tex 50cl burkarna om ja minns rätt



Detta har hänt mig med. Undrar fortfarande vad det var för metall i de burkarna.
Såg definitivt inte ut som aluminiumburkar. Konstigt. Nu var det en Fantaburk det gällde.

Fan att jag inte sparade den.
Citera
2017-09-13, 15:34
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Detta har hänt mig med. Undrar fortfarande vad det var för metall i de burkarna.
Såg definitivt inte ut som aluminiumburkar. Konstigt. Nu var det en Fantaburk det gällde.

Fan att jag inte sparade den.

Plåtburkar antagligen. typ som konservburkar.
Citera
2017-09-13, 15:51
  #75
Medlem
Jag tycker det stämmer på Loka också. För mycket kolsyra i burkarna men lite lite i flaskor (bubbelvatten).
Citera
2017-09-13, 15:56
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Tack för svaret. Du råkar inte veta varför colasmaken kan skilja sig åt i flaskor (alltså avvika), men aldrig i burkar?
Kan det ha med att det är olika mycket kolsyra och göra? Det jag märkt (vet inte om det stämmer eller om jag bara inbillar mig) är att fanta på burk smakar fränare eller lit estarkare än på 1.5 liters då den är sötare och rundare i smaken. vet ej varför..
Citera
2017-09-19, 22:18
  #77
Medlem
Bertil85s avatar
Borde inte en tvåliters-Cola vara mer benägen att pysa ut kolsyra då den innehåller mer kolsyra ? (än en 33cl burk)

Vad tycker FB om det jag skrev ovan ?

Någon kunnig ?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback