Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 11:37
  #1
Medlem
Rcmannens avatar
Hej!
Har försökt googla runt lite men det är lite svårt att få något annat svar än Pre-out så jag provar här

Jag har 2 förstärkare, en 80-talare och en nyare typ från 2009, båda utan Pre-out.

Frågan: Går det på något sätt att koppla ihop dessa så jag får samma strömning? Jag förstår att volymen kommer man få styra manuellt från dem båda, men är detta möjligt? Finns det en Pre-out switch eller något liknande som man kan komplettera med? Eller är det helt enkelt bara att köpa en ny med pre-out, om så är fallet måste båda förstärkarna ha pre-out , "pre-in?" för att det ska fungera?


Hade velat styra frontarna med min 80-talare och sen de resterande surroundet med den nyare.

Tack!
Citera
2017-08-25, 21:24
  #2
Medlem
ganglere2s avatar
Strömning? Strömmande musik eller vad? Är det tänkt att den ena förstärkaren ska användas som slutsteg enbart? Kanske jag är för trött men jag förstår inte riktigt frågeställningen.
Citera
2017-08-26, 21:31
  #3
Medlem
Du får lära dig uttrycka dig så att folk förstår. Använd rätt termer. Vad menar du med strömning? Streaming?

Om det funkar beror på vilken signalkälla du använder. Det kan vara så enkelt att du kan använda en rca splitt.https://www.google.se/search?biw=128...k1.aoSX7V2LL4Q Men eftersom du snackar om surround är jag tveksam. Hur många kanaler?
Citera
2017-08-27, 00:26
  #4
Medlem
Koppla signalkällan (datorn, streamingboxen eller vad det nu är) till 80-talaren.

Koppla sedan en kabel (RCA-kontakter) från "Tape-Out" på 80-talaren till "Aux" (el liknande) på den från 2009.

"Tape-Out" har en fast "ljudnivå" och påverkas inte av 80-talarens bas/diskant-kontroller, dvs du får reglera volymen etc på resp förstärkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback