• 1
  • 2
2017-08-25, 00:54
Medlem
Jag har 90 000 i skuld på alla mina kreditkort.
Hur blir man av med skulderna snabbt?
Kan man förhandla ner räntan?
Citera
2017-08-25, 01:50
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadroligt

Lendo. Alternativet är att skita i allt. Låt det gå till fogden och sedan börjar du om på ny kola.
Citera
2017-08-25, 01:54
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Du betalar räkning + lite till varje månad .
5000 :- i månad så e du klar på 2,5 år

Sen ta inga mer lån i livet . Inte ens vid köp av hus

Du har numera gjort din grej då det gäller lån i livet .
Citera
2017-08-25, 01:58
Medlem
CXQHs avatar
Ett tips är inte att ta nya lån, betala så mycket du kan varje månad och försök att inte använda korten. När du betalat klart ett kort, säg upp krediten och fortsätt kämpa.

Risken om du tar ett lån är att du betalar krediten och snart är i samma situation med maxade kreditkort OCH ett lån.
Citera
2017-08-25, 02:10
Medlem
Börja med att samla alla lån på ett ställe så gjorde jag. Hade 134.000 i skuld. Fick bra ränta hos Ge money bank på ca 5.8%. Nu efter två år är jag skuldfri.
Citera
2017-08-25, 02:13
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Observera att om du använder dig av Lendo och de "banker" som dom samarbetar med för att sammanställa alla dina kreditkortsskulder till ett och samma lån så får du i många fall en högre ränta än vad du får av en riktig traditionell bank, jag skulle istället rekommendera ett medlemslån som många traditionella riktiga banker erbjuder och som finns för t.ex. medlemmar i olika fackföreningar, osv.
Citera
2017-08-25, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Lendo. Alternativet är att skita i allt. Låt det gå till fogden och sedan börjar du om på ny kola.

Fungerar inte riktigt så. Bara för att det hamnar hos KFM så försvinner varken skulderna eller problemen. Samma sak gäller vid personlig konkurs. Skulderna förföljer en ändå.
Citera
2017-08-25, 07:41
Bannlyst
Är du fortfarande att ta nya lån så ta ett stort lån med bra ränta och betala tillbaka smålånen. Om du inte har något emot att vara med i TV kan du kontakta lyxfällan.
Citera
2017-08-25, 08:16
Medlem
Ratozs avatar
Citat:

Eftersom du inte berättar vad du tjänar eller andra viktiga förutsättningar antar jag att du vill att vi gissar vilt. So here goes nothing:

90`000 till skulder
1`000 till hyra
35`000 mat till dig dina 8 barn och 4 fruar.
Resten på sparande.

Gör det här exemplet att du begriper att vi måste veta mer om din ekonomi än hor stor kreditkortsskuld du har för att kunna hjälpa dig bra.

T.ex. måste vi veta inkomst, civilstatus, hur många ni är i familjen, vilka levnadskosdtnader ni har etc.

Annars gissar vi bara när vi svarar.
Citera
2017-08-25, 09:05
Medlem
Snabbaste sättet är att ta sina sparpengar och betala av allt direkt. Räntan på bankkonton är så gott som noll så det är bättre att minimera räntekostnaden.

Huruvida du har sparpengar eller andra tillgångar du kan realisera vet vi inte utifrån din trådstart så vilda gissningar får det bli.
Citera
2017-08-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Eftersom du inte berättar vad du tjänar eller andra viktiga förutsättningar antar jag att du vill att vi gissar vilt. So here goes nothing:

90`000 till skulder
1`000 till hyra
35`000 mat till dig dina 8 barn och 4 fruar.
Resten på sparande.

Gör det här exemplet att du begriper att vi måste veta mer om din ekonomi än hor stor kreditkortsskuld du har för att kunna hjälpa dig bra.

T.ex. måste vi veta inkomst, civilstatus, hur många ni är i familjen, vilka levnadskosdtnader ni har etc.

Annars gissar vi bara när vi svarar.

Jag har sambo och 2 ungar.
Vi har en inkomst på ca 30 000 i månaden.
Våra fasta räkningar ligger på sammanlagt 14000.
Citera
2017-08-25, 16:26
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Det är väl bara att betala in en summa motsvarande skulden till kreditkortsföretagen? Det borde du kunna göra genom din internetbank. Om du inte har internetbank blir det svårare eftersom bankkontoren är relativt sällsynta idag... brukar dock finnas ett par i större städer (kolla din banks hemsida).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in