Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 00:49
  #1
Medlem
Jag skulle i en filhanterare ändra namnet på ett större antal Mp3-filer på en gång och när jag gjorde det så försvann Mp3-ändelsen på alla. Filerna slutar nu bara på -fil. Kan jag göra om dom till Mp3-filer igen?
Citera
2017-08-25, 00:52
  #2
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Jag skulle i en filhanterare ändra namnet på ett större antal Mp3-filer på en gång och när jag gjorde det så försvann Mp3-ändelsen på alla. Filerna slutar nu bara på -fil. Kan jag göra om dom till Mp3-filer igen?
Ja.
Markera en fil, tryck F2 tangenten, skriv ".mp3" i slutet av filen, tryck Enter... job well done
Citera
2017-08-25, 09:32
  #3
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Jag skulle i en filhanterare ändra namnet på ett större antal Mp3-filer på en gång och när jag gjorde det så försvann Mp3-ändelsen på alla. Filerna slutar nu bara på -fil. Kan jag göra om dom till Mp3-filer igen?
Öppna en kommandoprompt, gå till katalogen där du har filerna och skriv REN_*.*_*.mp3 för att ändra ändelsen på alla på en gång. Med _ menar jag vanligt mellanslag, ville vara extra tydlig.
Citera
2017-08-30, 13:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Öppna en kommandoprompt, gå till katalogen där du har filerna och skriv REN_*.*_*.mp3 för att ändra ändelsen på alla på en gång. Med _ menar jag vanligt mellanslag, ville vara extra tydlig.

Wow ja både -Andreas- och ditt sätt funkar men eftersom det handlade om 122 filer så valde jag ditt och det var ju suveränt
Thanks.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback