Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-29, 15:24
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Märkligt resonemang.

Om man inte skall behöva stanna för polismans tecken, var landar vi då?

Skall vi bara ge upp Malmö och förklara den en förlorad stad där normala lagar inte gäller längre?

I Malmö har man inget körkort och man använder bilen för att transportera knark. Vanliga medborgare har inte råd med bil i centrala Malmö (ghetto) för man måste ha ett riktigt jobb eller bidagsfiffla.
Citera
2017-12-29, 16:03
  #62
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
En ny artikelserie om vansinneskörningarna. Givetvis en betalartikel.
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-2...nom-in-i-doden

Betalartikel men det går ungefär så här:
Citat:
"Han körde olovligt, det visste alla. Gång på gång blev det biljakt. Polisen jagade, Zaven körde ifrån dem. Pappan återkommer ständigt till att Zaven Melkonjan var en duktig och van förare och att han förtjänade att få sitt körkort tillbaka. Men han säger också att han försökte få sonen att sluta med de olovliga körningarna.
– Såklart försökte jag prata med honom. Men han var inget barn. Det skulle vara som att be mig sluta röka."

Vilket jävla pekoral! Det måste ha brunnit totalt för "journalisten" som skrev det. Det handlar om en grovt kriminell (narkotika, trafik, stöld etc) person som var drogpåverkad och körde som en idiot. Artikeln beskriver hur föräldrarna saknar honom och hur synd det är om alla.

Tjejen som åker med honom vet om att han inte har körkort och att han kört ifrån polisen förr. Killen har ett digert straffregister och indraget körkort. Tester visar att han var påverkad. Tjejen som åkte med säger såklart att han inte var det.

Det enda bra i artikeln är att det beskrivs att föraren knäppte av sig bältet innan olyckan. Bra självsanering där.
__________________
Senast redigerad av TeEsEr 2017-12-29 kl. 16:12.
Citera
2017-12-29, 16:06
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Vilket jävla pekoral! Det måste ha brunnit totalt för "journalisten" som skrev det. Det handlar om en grovt kriminell (narkotika, trafik, stöld etc) person som var drogpåverkad och körde som en idiot. Artikeln beskriver hur föräldrarna saknar honom och hur synd det är om alla.

Tjejen som åker med honom vet om att han inte har körkort och att han kört ifrån polisen förr. Killen har ett digert straffregister och indraget körkort. Tester visar att han var påverkad. Tjejen som åkte med säger såklart att han inte var det.

Det enda bra i artikeln är att det beskrivs att föraren knäppte av sig bältet innan olyckan. Bra självsanering där.

Vissa länder i världen sätter en kula i de kriminella. Man kanke skulle testa en elpistol, sätta de dä spröten i minikuken på honom och hävdat självförsvar.
Citera
2017-12-29, 17:35
  #64
Medlem
Jag bara retar mig, dessa jävla snyftrepotage. Verkar som om SDS vill få det till att det är polisens fel att ha körde ihjäl sig. O pappan verkar inte bättre än sonen. Och hur får en bidragstagare ihop det så att man kan köpa en AMG. Visserligen inte den nyaste, men ändå. Han gjorde det rätta, en bidragstagare mindre
Citera
2017-12-29, 20:09
  #65
Medlem
Jag skrattar åt artikeln. Det är såklart synd om de anhöriga som förlorat Zaven, men när halvsyster undrar om det var nödvändigt av polisen att jaga honom in i döden så kan jag inte annat än le åt hans missöde. Knappast polisens fel att han körde olagligt och undlät att stanna. Dessutom gjort det flera gånger förut. Nej det är bara med ett leende som jag lämnar denna storyn. Synd dock om passageraren som fick men för livet.
Citera
2017-12-29, 20:53
  #66
Moderator
Chantres avatar
Tjejen som åkte med var det älskarinnan? Han hade ju unge med en annan.
Citera
2018-01-01, 22:47
  #67
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jag skrattar åt artikeln. Det är såklart synd om de anhöriga som förlorat Zaven, men när halvsyster undrar om det var nödvändigt av polisen att jaga honom in i döden så kan jag inte annat än le åt hans missöde. Knappast polisens fel att han körde olagligt och undlät att stanna. Dessutom gjort det flera gånger förut. Nej det är bara med ett leende som jag lämnar denna storyn. Synd dock om passageraren som fick men för livet.
Det kan väl tänkas att det är lite synd om de anhöriga, men vissa av dem har ju ändå varit med om att bidra till det dödliga slutet. Men de vill ju absolut inte se sin egen roll i det. Bilen stod väl skriven på hans farsa. Och alla de omkring honom som fascinerades och imponerades av hans värsting-förarimage och hängde med i den och även själva hade samma beteende. Samma sak gäller alla kvinnor som lät sig förföras av uppträdandet
Citera
2018-01-03, 15:47
  #68
Medlem
Jag vill minnas att jag kollade upp den här bilen när det begav sig. Körförbud behäftad med mängder av nedslag på besiktningen. Minns inte om den var skattad eller ej men såldes av bilfirma i befintligt, dvs ej kördugligt skick.

Det var ju en tjej med i bilen. Vill minnas att det var nån brud han vänstrade med. Minns inte exakt vad som hände men nått i stil med att hans fru eller vad det var dök upp på akuten med nån som så att hon var syster när hon inte var det för att komma in på avdelningen och ställa till med ett jävla liv.

Helt otroligt att sydsvenskan betalar löner och trycksvärta för att skriva en sån här sörja.
Citera
2018-07-27, 13:19
  #69
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vad för gängvästar?

Nu kommer man troligen ifrågasätta varför polisen jagade dessa "oskyldiga" personer och om de inte hade gjort det så hade detta tragiska inte hänt.

Nej det hade inte hänt om de inte hade försökt köra ifrån polisen.

Vad har vi för västbärande "gäng" i landet idag?

Såg ett par skinnvästar idag, "guldkanter" "Sweden" och någon annan text som jag missade.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback