Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-04, 18:35
  #241
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag funderar lite över varför denna "elit" över huvud taget ska styra. De kan ju hålla på med sin elitism, kanske ägna sig åt lite vintologiska eskapader på fritiden, böga o.s.v., ostört, alldeles för sig själva. Om det gäller landområden så ska ju denna elit inte bara kunna ta dessa även om "eliten" styr. Vad är poängen?
Beror på hur lagarma ser ut, ex behöver den lagliga åldern för sex sänkas till högst 13.
Citat:
Poängen med SMR:s "senat", som Divination säkerligen förespråkar, är ju att de anser att det är för folkets bästa som denna "senat" ska styra (utan att kunna bli avsatta). Den poängen kan jag inte se i Partiet Nordisk Höger + Eugenik.
Fast deras styre skulle dock innebära rena katastrofen vilket inte är fallet för mitt styre då
• jag skulle se till att vi joinade NATO, osv.
• jag skulle spela strategiskt dvs inte göra saker som skulle resultera i intervention ifrån utlandet.
• eliten (där jag ingår) har mer kompetens*

* samma gäller om man ger makten till alla inlåsta på psyket (tvångsvård) så det är knappast någon större bedrift.
Citera
2019-07-04, 20:42
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Beror på hur lagarma ser ut, ex behöver den lagliga åldern för sex sänkas till högst 13.

Fast deras styre skulle dock innebära rena katastrofen vilket inte är fallet för mitt styre då
• jag skulle se till att vi joinade NATO, osv.
• jag skulle spela strategiskt dvs inte göra saker som skulle resultera i intervention ifrån utlandet.
• eliten (där jag ingår) har mer kompetens*

* samma gäller om man ger makten till alla inlåsta på psyket (tvångsvård) så det är knappast någon större bedrift.

Jag ser fortfarande inte poängen med detta elitstyre. Vad skulle det vara bra för -- att "eliten" ska kunna hänge sig åt sex med 13-åringar? Detta är inte allmänt accepterat så det måste ju vara förbehållet eliten i sådana fall. Återigen: vad är poängen -- att "eliten" får tillgång till mycket unga flickor för att ha sex med dem?

Sverige har för tillfället låg risk för utländsk intervention. Detta "elitstyre" tillför ingenting som jag ser det annat än höjda försvarsutgifter. Notera att jag inte förespråkar SMR:s senat på något vis.
Citera
2019-07-04, 23:16
  #243
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag ser fortfarande inte poängen med detta elitstyre. Vad skulle det vara bra för -- att "eliten" ska kunna hänge sig åt sex med 13-åringar? Detta är inte allmänt accepterat så det måste ju vara förbehållet eliten i sådana fall. Återigen: vad är poängen -- att "eliten" får tillgång till mycket unga flickor för att ha sex med dem?
Nej vad som är allmänt accepterat kan man ändra på. Om bara landets politiska elit tillåts knulla 13-åringar så är detta en beslastning för den styrande eliten, det är bättre om man arbetar för att normalisera det steg för steg tills dess att man kommer ner till åldrar där sänkning av gränsen inte längre är lämpligt.

Homosexualitet och sex innan äktenskap var inte heller allmänt accepterat en gång i tiden, man bör inte vara slav åt vad massan tycker.

När man har elitstyre så kan eliten skita i vad som är "allmänt accepterat" just nu och det blir konsekvenser för de som är korkade nog att inte lita på elitens omdöme.
Citat:
Sverige har för tillfället låg risk för utländsk intervention. Detta "elitstyre" tillför ingenting som jag ser det annat än höjda försvarsutgifter.
Risken kan öka om jag tar över vilket då kan lösas genom natomedlemskap.

Det är svårt att genomföra nödväntiga reformer utan elitstyre eller autokrati, exempel på nödvändiga reformer är
-öppna upp dörrarna för genteknik, även på människor.
-skolsystem som inte är anpassat efter de sämsta.
-nödvändiga åtstramningar av välfärdsstaten.
-hårt kontrollera eller lägga ner diverse myndigheter.
-bekämpa nazism, kristendom och islam hårdare.
-vid behov göra vad som krävs för att öka födslotalen.
-mer rättigheter för folk mellan 13 och 18.

Man kan iof arbeta medialt för dessa frågor, ha kanpanjer ex för att 13-åringar ska ha sex och se om man kan få folk att tänka om, judicial aktivism är en annan strategi vilket förklarar varför man redan idag kan göra 13-åringat gravida och slippa åtal i länder där det egentligen är olagligt.

Finns andra exempel på där rättssystemet väljer att ignorera orimliga lagar.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2019-07-04 kl. 23:32.
Citera
2023-11-07, 18:06
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
[...]
Man kan iof arbeta medialt för dessa frågor, ha kanpanjer ex för att 13-åringar ska ha sex och se om man kan få folk att tänka om, judicial aktivism är en annan strategi vilket förklarar varför man redan idag kan göra 13-åringat gravida och slippa åtal i länder där det egentligen är olagligt.
[...]

Hur gick det i valet förra hösten?
Citera
2023-11-07, 20:26
  #245
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur gick det i valet förra hösten?
De slutade redovisa röster på sånt som inte var registrerat så vi vet inte hur många som röstade.

Har för övrigt varit upptagen med annat så lär inte kunna bedriva någon proper partiverksamhet (ex registrera nytt parti).
Citera
2023-11-07, 21:08
  #246
Medlem
Kul med flashbacks egna mikroparti
ingen hemsida?

vad säger den store fuhrern om NMR, AFS och NGP? Möjliga samarbetspartners?
Citera
2023-11-07, 22:17
  #247
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lappegro
Kul med flashbacks egna mikroparti
ingen hemsida?
Har flera sidor/grupper för annat.

Vet inte om jag har lust att bedriva partiverksamhet i Sverige. Är upptagen med annat så det är isf om andra gör grovjobbet och jag tar på mig en mindre roll i det hela.
Citat:
vad säger den store fuhrern om NMR, AFS och NGP? Möjliga samarbetspartners?
Nej.

AFS står för nära nazismen för min smak.

Vill ha imperialism och territoriell expansion, lite som romarriket fast modernt.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2023-11-07 kl. 22:30.
Citera
2023-11-08, 14:36
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lappegro
Kul med flashbacks egna mikroparti
ingen hemsida?

vad säger den store fuhrern om NMR, AFS och NGP? Möjliga samarbetspartners?

Adolf512 ville gå med i NMR för många år sen men nekades då han var tydligt efterbliven. Efter detta förde han ett krig i säkert ett år här på Flashback mot NMR. Han har även uttalat sig till stöd för pedofili och judisk överlägsenhet.

Så, nej, blir nog inga samarbeten med någon av de du nämner, kanske möjligtvis han och användaren Nyreggadjude kunde dra ihop något, kanske med Fritjof Persson också på ett hörn?

All information ovan finns för de som orkar läsa trådarna, det var alltså inget nytt och ingen uthängning av adolf512.
Citera
2023-11-08, 18:45
  #249
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Adolf512 ville gå med i NMR för många år sen
Vad får dig att tro att jag hade nöjt mig med att bara vara medlem? vill ha mer makt än så.

Finns sina fördelar med att vara i toppen i en nazist-sekt men dit kommer man inte som ny, de vill bara ha lydiga idioter i botten, är man för smart så blir man inte insläppt (då man isf antingen är infiltratör eller snabbt inser att de inte är något bra, för min del var det mest det senare).

Citat:
Efter detta förde han ett krig i säkert ett år här på Flashback mot NMR.
Det fungerade i viss mån. Sekten splittrades senare.

Citat:
Så, nej, blir nog inga samarbeten med någon av de du nämner, kanske möjligtvis han och användaren Nyreggadjude kunde dra ihop något, kanske med Fritjof Persson också på ett hörn?
Har inte koll på de individerna.

Kan tänka mig att kandidera till riksdag eller landsting med acceptabel chans att komma in, bryr mig inte så mycket om vilket parti det är isf.
Citera
2023-11-08, 21:11
  #250
Medlem
Megadolmes avatar
Vad är vitsen med de där "Vintologi-länkarna" du har i signaturen o det här "partiet"? Vid en snabb koll verkar de vara nått incel-forum? Är det en del av vintologin?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback