Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-26, 15:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Familjen kan sörja ifred ändå, samtidigt som många andra som är oroliga, får reda på vem det är som omkommit i den tragiska olyckan. Om jag hade haft vänner som bott i området, hade jag varit mer än tacksam för ett namn här i tråden, oavsett om det varit en vän eller inte. Allt för att lugna oroliga människor som ännu inte vet vem det är som avled i olyckan.

Och jag beklagar verkligen sorgen för den drabbade familjen och hans vänner.

Är uppväxt ((ca 800 m från där olyckan hände) och varit aktiv RIK i Rångedala, känner många där ifrån och information vem det var tycker jag är viktigt för mig.
Citera
2017-08-26, 15:36
  #14
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perlgu1
Är uppväxt ((ca 800 m från där olyckan hände) och varit aktiv RIK i Rångedala, känner många där ifrån och information vem det var tycker jag är viktigt för mig.

Precis så. Och att lägga ut namnet är inget som någon gör för att skända eller snaska, utan för att informera oroliga och berörda människor. Istället för att rykten ska starta och spridas, så kan intresserade och oroliga människor få fakta direkt. Så slipper fel personer bli utpekade, och genom det, felaktiga rykten spridas.
Citera
2017-09-09, 16:28
  #15
Medlem
Det har kommit ut mer på Borås Tidning nu om olyckan. Är det någon som är prenumerant och kan visa vad som skrivits?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback