Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-24, 19:30
  #1
Medlem
ManUniteds avatar
Ska försöka (om det nu är möjligt) att få ihop mitt tv-/film-/musikutbud till en och samma enhet.

Har kollat runt lite men blir inte klokare...

Det jag vill ha är Viaplay(för sport och film), Dplay(för kanal5, kanal9, eurosport, discovery) och sen de vanliga kanalerna (SVT1&2, TV4, TV6 osv), gärna i en och samma enhet...

Ser helst att allt går att streama via någon box eller platta. För att göra det ännu svårare så är det endast lagliga alternativ som gäller

Har försökt hitta någon smidig lösning men det slutar bara i att jag måste köpa en massa utrustning för att det ska fungera...

Alla tips är välkomna! Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

mvh
Citera
2017-08-24, 19:35
  #2
Medlem
fimbuls avatar
Kolla upp om de har stöd för chromecast.
Viaplay går att köra den vägen i alla fall.
Citera
2017-08-24, 19:36
  #3
Medlem
Kallas väl för dator.
Citera
2017-08-24, 19:50
  #4
Medlem
pantherTypeGs avatar
Smart tv kan väl köra allt sådant?
Citera
2017-08-24, 19:57
  #5
Medlem
Ev1ld1cks avatar
LGs smart tv-s brukar man kunna ha de flesta apparna på.. Har 3 stycken olika märken. Pioneer & Phillips har ej HBO tex . Annars är det nog dator/platta med Chrome cast lr dylikt som gäller om du kör lagligt😎
Citera
2017-08-24, 20:28
  #6
Medlem
ManUniteds avatar
Tack för alla snabba svar!

Jag vet att viaplay har stöd för chromecast, men verkar inte som att dplay har det på sin sida...

Trodde inte att det skulle vara så komplicerat att köra lagligt....börjar förstå varför folk kör med "alternativa" lösningar
Citera
2017-08-24, 23:57
  #7
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Du kanske kan kolla upp lite om apple tv skulle vara något för dig? Det har stöd för Viaplay och för Dplay iallafall. Annars finns det väl en del såna här tekniska prylar oftast androidbaserade på t.ex. aliexpress för en billig penning?
Citera
2017-08-25, 13:04
  #8
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Du kanske kan kolla upp lite om apple tv skulle vara något för dig? Det har stöd för Viaplay och för Dplay iallafall. Annars finns det väl en del såna här tekniska prylar oftast androidbaserade på t.ex. aliexpress för en billig penning?

Jo har kollat den också, problemet verkar vara livekanalerna... Problemet är ju att jag vill kunna kolla på Kanal5, Discovery, Eurosport osv...

Vad man än väljer så verkar det vara något som inte funkar...iaf hos dplay...viaplay verkar funka på så gott som allt...
Citera
2017-08-25, 13:20
  #9
Medlem
Dplay funkar via chromecast, du laddar bara ner appen på telefon så kan du koppla den till TV:n om du har chromecast, kör så i sovrummet.
Citera
2017-08-25, 13:22
  #10
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pageup
Dplay funkar via chromecast, du laddar bara ner appen på telefon så kan du koppla den till TV:n om du har chromecast, kör så i sovrummet.

Japp, men inte livekanalerna väl? Eller har jag helt fel där?
Största anledningen (eller egentligen enda) är att jag vill se Kanal5, Kanal9, Eurosport och Discovery live. I synnerhet när OS och VM-kval sänds
__________________
Senast redigerad av ManUnited 2017-08-25 kl. 13:28.
Citera
2017-08-25, 13:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Japp, men inte livekanalerna väl?
Största anledningen (eller egentligen enda) är att jag vill se Kanal5, Kanal9, Eurosport och Discovery live. I synnerhet när OS och VM-kval sänds

Det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, har inte igång dplay just nu. Försökte kolla det ändå men stod att man var tvungen att ha premium. Men är ju lätt testat om du har en chromecast hemma
Citera
2017-08-25, 13:32
  #12
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pageup
Det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, har inte igång dplay just nu. Försökte kolla det ändå men stod att man var tvungen att ha premium. Men är ju lätt testat om du har en chromecast hemma

Hmm, jag testade appen nu lite snabbt och cc-loggan dyker upp i appen.
Jag har inte premium än heller, men går man på en kanal så står det givetvis att man måste ha premium för att se, men det dyker också upp en cast-ikon uppe till höger.

Kanske (förhoppningsvis) blir det lättare än vad jag trodde...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback