Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 18:59
  #1
Medlem
Hej!

Det är så att jag letar efter en lägenhet (bostadsrätt) och det dök upp några alternativ vid området Herkulesgatan/Myntgatan.
Kort och gott så tänkte jag kolla med er om det är ett "ok" och "bra" område. Är det mycket stök? Påverkar Moskén något?

De verkar ju bygga så det står vilt till så känns även som det kan vara en hyfsat bra framtidsinvestering på några års sikt, även om bostadspriserna ligger ganska högt.
__________________
Senast redigerad av altnume 2017-08-24 kl. 19:03.
Citera
2017-08-24, 19:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altnume
Hej!

Det är så att jag letar efter en lägenhet (bostadsrätt) och det dök upp några alternativ vid området Herkulesgatan/Myntgatan.
Kort och gott så tänkte jag kolla med er om det är ett "ok" och "bra" område. Är det mycket stök? Påverkar Moskén något?

De verkar ju bygga så det står vilt till så känns även som det kan vara en hyfsat bra framtidsinvestering på några års sikt, även om bostadspriserna ligger ganska högt.
Jag har en bekant som bor i området. Han anser det vara lugnt. Han är visserligen bara 20-25 år gammal så han kanske upplever allt som lugnt. Men närheten till city är härligt påstår han
Citera
2017-08-27, 20:14
  #3
Medlem
Har en kompis som bodde på Jägargatan där. Helt ok område med fin natur kring ramberget.
Citera
2017-08-27, 20:24
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av altnume
Hej!

Det är så att jag letar efter en lägenhet (bostadsrätt) och det dök upp några alternativ vid området Herkulesgatan/Myntgatan.
Kort och gott så tänkte jag kolla med er om det är ett "ok" och "bra" område. Är det mycket stök? Påverkar Moskén något?

De verkar ju bygga så det står vilt till så känns även som det kan vara en hyfsat bra framtidsinvestering på några års sikt, även om bostadspriserna ligger ganska högt.

En släkting till mig bodde i området (kan ha varit Brämaregatan, minns inte riktigt) för tre-fyra år sen och förutom att det låg en restaurang / pizzeria i närheten där det kunde vara lite livat på fredag- och lördagskvällar så var det lugnt enligt henne.
Citera
2017-08-27, 20:31
  #5
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
En släkting till mig bodde i området (kan ha varit Brämaregatan, minns inte riktigt) för tre-fyra år sen och förutom att det låg en restaurang / pizzeria i närheten där det kunde vara lite livat på fredag- och lördagskvällar så var det lugnt enligt henne.
Lungt och bra område, nära till stan.
Citera
2018-03-15, 18:13
  #6
Medlem
Har moskén i området någon inverkning på folket som bor och färdas i området?

Vilket folk bor i området öster om Ramberget?
Citera
2018-03-16, 16:45
  #7
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norskaluring
Har moskén i området någon inverkning på folket som bor och färdas i området?

Vilket folk bor i området öster om Ramberget?
Öster om Ramberget borde vara Brämaregården/Kvillestaden.
Det är ganska blandat folk som bor där, det har nog blivit lite hipsterfierat runt gamla Kville nu, landshövdingekvarteren.
Tidigare har det i alla fall legat ett och annat skumt café i krokarna där.
Jag är i princip aldrig på Hisingen längre men senast jag gick där just runt Brämaregården (Vågmästareplatsen) så var det en hel del vandrande tält i alla fall, en del kom väl från moskén och en del kom väl från Backaplan antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback