Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 18:28
  #1
Medlem
Jag var nere i Singapore under semestern, kostade 7000 kr på tripmonster för att flyga. Helt ok för mig

Ska resa nu igen efter julafton till Peking. Kostar 3700 kr på Skyscanner, men det kostar 5000kr på tripmonster samma plan

hur går detta ihop? Är skyscanner säkert? Eller är resecentrumgruppen.se säker? hittade resan där via skyscanner.
Citera
2017-08-24, 21:14
  #2
Medlem
feemaxxxs avatar
Använder ofta skyscanner, de är bra. Men man köper ej direkt av dem, utan man blir vidarbefodrad till flyg-brookern. Vid vidarbefordran kan det hända att den där biljetten till priset inte längre finns, men kostar dubbelt så mycket.
Ibland är det så att den som har lägsta priset inte alltid är billigast. Det är populärt med kreditkortsavgifter upp till par hundra:-(. Hos Travelgenio tex måste man fylla i passageraruppgifter osv, och inte tills sista sidan får man se avgifterna.

Köper du av flygbolaget direkt brukar det gå bra att betala utan avgifter. Gå in på deras egen sida och testa innan du köper ngn annanstans.
Citera
2017-08-27, 21:44
  #3
Medlem
Efter mycket skit hittade jag nu biljetter för 4300kr. De som låg på 3700-4000 blev plötsligt 5000 på sista stegen. Skit företag som vill hamna högt upp på söklistan. Kilroy blev det. Blir bra
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2867058

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback